Кошчетата за боклук в Лондон вече няма да следят минувачите
Наука 13.08.2013 13:13
Компания, използваща високотехнологични кошчета за отпадъци, за да проследява тайно смартфоните на минувачите в лондонското Сити, беше принудена да спре да събира данните, след като в британската столица се разрази истински скандал около дейността й, пише "Файненшъл таймс" (FT.com).
Кошчетата на маркетинговата компания "Риню" (Renew) улавяли уникалния идентификационен код на близките телефони, като за седмица са регистрирали над 4 млн. устройства.
Докато нищо неподозиращите минувачи минавали покрай кофите, те регистрирали MAC (Media Access Control) адреса на всеки смартфон с включен безжичен интернет.
Властите на Ситито са наредили на компанията веднага да спре събирането на данни и са сезирали и британските служби за защита на личните данни.
От "Риню" обявиха в отворено писмо, че са прекратили тази своя дейност, след като тя е предизвикала такива притеснения в обществото. Досега събраните данни пък вече били анонимни.
Компанията разполага с мрежа от 200 кошчета, които имат екрани и излъчват извънредни новини, реклами и пр. Според "Риню" събираната информация би била много полезна за корпоративни клиенти и търговци на дребно и може да се използва дори за да се отгатнат лични навици на клиентите и предпочитани места за хранене. Теоретично тези данни биха могли да се използват и за показването на персонализирани реклами, които да се променят според всеки минувач. /vesti.bg
Кошчетата на маркетинговата компания "Риню" (Renew) улавяли уникалния идентификационен код на близките телефони, като за седмица са регистрирали над 4 млн. устройства.
Докато нищо неподозиращите минувачи минавали покрай кофите, те регистрирали MAC (Media Access Control) адреса на всеки смартфон с включен безжичен интернет.
Властите на Ситито са наредили на компанията веднага да спре събирането на данни и са сезирали и британските служби за защита на личните данни.
От "Риню" обявиха в отворено писмо, че са прекратили тази своя дейност, след като тя е предизвикала такива притеснения в обществото. Досега събраните данни пък вече били анонимни.
Компанията разполага с мрежа от 200 кошчета, които имат екрани и излъчват извънредни новини, реклами и пр. Според "Риню" събираната информация би била много полезна за корпоративни клиенти и търговци на дребно и може да се използва дори за да се отгатнат лични навици на клиентите и предпочитани места за хранене. Теоретично тези данни биха могли да се използват и за показването на персонализирани реклами, които да се променят според всеки минувач. /vesti.bg
![]() |
1 | 2.10033 |
![]() |
1 | 2.25716 |
![]() |
10 | 3.85385 |
![]() |
100 | 4.21711 |
![]() |
1 | 1.71504 |
Последни новини
- 19:39 Правителството на Литва подаде оставка след решението на премиера да се оттегли от поста си
- 19:32 След големия пожар в Струмяни: 14 постройки са изцяло или частично изгорели
- 19:24 След "инвазията" на 8000 посетители само за ден: В Доломитите искат туристите да плащат такса
- 19:17 5 години затвор за жена, откраднала над 128 000 лева от възрастен мъж
- 19:09 Към Тръмп: Натиснете Нетаняху да спре войната в Газа, зоват бивши шефове на Мосад и армията
- 19:02 Каролин Галактерос: Как си представя Тръмп, че Русия ще се откаже от целите си?
- 18:54 Запрянов: Активирахме клауза от ПСР, според която разходи за отбрана да не се отчитат през бюджета
- 18:52 Повечето американци с тревога наблюдават растящото поскъпване на храните