Изкуствен интелект ще преценява дали отговаряме на изискванията за кредит
Наука 05.04.2018 15:30
Изкуствен интелект ще преценява дали отговаряме на изискванията за кредит. Идеята ще бъде факт до 2-3 години в Западна Европа и малко по-късно и у нас, потвърди пред Дарик Тихомир Тошев, директор на Кредитцентър.
И в момента всяка банка разполага със система, която по задени критерии преценява един кредит може ли да бъде отпуснат или не, но основното решение се взима от специалист.
Тихомир Тошев все пак е убеден, че преценката дали един кредитополучател носи потенциален риск не може изцяло да се преценява от машина и в бъдеще експертите ще имат важно значение.
По негови думи вече има проекти на частни компании, които искат да са междинното звено между банките и клиентите. "Те искат да създадат такъв изкуствен интелект, който, когато намерят клиент, искащ кредит, да прецени дали е подходящ за такъв и към коя банка да бъде насочен", обясни той.
Тошев не е оптимист, че изкуственият интелект ще навлезе скоро в банковите услуги на България, но със сигурност това е бъдещето. "Част от операциите вече са прехвърлени към машини и най-вероятно ще имаме възможност да банков служител, който е робот, да може да ни обслужи при определени операции", коментира той.
Наемането на роботи в банките явно представлява интерес за банковия мениджмънт. У нас хуманоиден робот посреща клиентите в един от клоновете на известна банка. За пoлoвин гoдинa дaтc?a бaн?a е ycпяла дa пpивлeчe 11 500 нoви ?лиeнти като е назначила poбoт, ?oйтo пpeдocтaвя cъвeти зa инвecтиpaнe.
И в момента всяка банка разполага със система, която по задени критерии преценява един кредит може ли да бъде отпуснат или не, но основното решение се взима от специалист.
Тихомир Тошев все пак е убеден, че преценката дали един кредитополучател носи потенциален риск не може изцяло да се преценява от машина и в бъдеще експертите ще имат важно значение.
По негови думи вече има проекти на частни компании, които искат да са междинното звено между банките и клиентите. "Те искат да създадат такъв изкуствен интелект, който, когато намерят клиент, искащ кредит, да прецени дали е подходящ за такъв и към коя банка да бъде насочен", обясни той.
Тошев не е оптимист, че изкуственият интелект ще навлезе скоро в банковите услуги на България, но със сигурност това е бъдещето. "Част от операциите вече са прехвърлени към машини и най-вероятно ще имаме възможност да банков служител, който е робот, да може да ни обслужи при определени операции", коментира той.
Наемането на роботи в банките явно представлява интерес за банковия мениджмънт. У нас хуманоиден робот посреща клиентите в един от клоновете на известна банка. За пoлoвин гoдинa дaтc?a бaн?a е ycпяла дa пpивлeчe 11 500 нoви ?лиeнти като е назначила poбoт, ?oйтo пpeдocтaвя cъвeти зa инвecтиpaнe.
![]() |
1 | 2.09606 |
![]() |
1 | 2.25768 |
![]() |
10 | 3.85476 |
![]() |
100 | 4.03485 |
![]() |
1 | 1.66539 |
Последни новини
- 08:54 Катар пред ООН: Няма да толерираме безразсъдното поведение на Израел
- 08:46 Очаква се по - тежко обвинение срещу момчето, причинило тежкия инцидент с АТВ в Слънчев бряг
- 08:39 Локализиран е пожарът в Национален парк "Рила"
- 08:30 Септември продължава с истинско лято, но предстои сериозна промяна на времето
- 21:00 Хороскоп за сряда, 10 септември 2025 г.
- 19:39 МО: Военни от Сухопътните войски участват в потушаване на пожарите в Рила и област Хасково
- 19:32 Следващият супертанк на САЩ: Армейската индустрия се готви за производството на Abrams M1E3
- 19:24 Le Figaro: Няма пехота - ВСУ отстъпват в Донбас поради липса на боеприпаси и личен състав