Гигантски паяци нападат САЩ

Наука 12.03.2022 15:50 Снимка: БГНЕС

Гигантски паяци нападат САЩ

Огромните и плашещи паяци Joro превземат все по-големи площи от САЩ.

Размерът на паяка е колкото човешка длан. Насекомите са се разпространили от Азия до южните щати на Америка, като и общо не се плашат от студа. Нашествието им, обаче, може да се окаже полезно за местните екосистеми, предава АФП.

За първи път паякът пристига в щата Джорджия през 2013 г.

За няколко кратки години мрежите на ярко жълтите паяци с тъмносини и тъмночервени окраски вече се превърнаха в обичайна гледка.

„Причината да започнем да ги изследваме е, че те буквално паднаха в скута ни“, каза Анди Дейвис, еколог от Университета на Джорджия. Учените сравняват новия нашественик със златния копринен паяк, дошъл в югоизточната част на САЩ преди около 160 години от тропиците.

В статия, публикувана в списанието Physiological Entomology, Дейвис и неговият колега Бен Фрик откриват прилики, но и поразителни разлики между насекомите: метаболитната скорост на паяка Joro е около два пъти по-висока от тази на неговия братовчед, сърцето му бие 77 процента по-бързо, и може да оцелее при кратки замръзвания. Това означава, че той може да оцелее по-добре при по-студен климат.

Огромните паяци не са агресивни към хората, а и зъбите им не са достатъчно големи, за да представляват каквато и да е заплаха./БГНЕС