Агенция “Митници” стартира изпълнението на проект по ОПАК

Наука 16.03.2009 16:02

На 10 февруари 2009 г. между управляващия орган на Оперативна програма “Административен капацитет” (ОПАК)и Агенция “Митници” бе подписан Договор по проект “Стандартизиране на ИТ процесите като услуги в Агенция “Митници” съгласно най-добрите световни практики с цел изграждане на методология и контрол на качеството на услугите при реализация на публично-частни партньорства и аутсорсинг на ИТ процеси към бизнеса” по под-приоритет 1.4 “Администрацията – партньор на бизнеса” на ОПАК.

Целевите групи, към които е насочен проекта са администрацията на Агенция “Митници” и потребителите на административни услуги на Агенция “Митници” – граждани и бизнес, като през 12-месечната продължителност на проекта е предвидено изпълнението на следните основни дейности:

Анализ на текущото състояние на ИТ процесите в Агенция “Митници”, реализираните договори за аутсорсинг и идентифициране на възможности за реализиране на ПЧП и допълнителен аутсорсинг на процеси;

Обучение на служителите в Агенция “Митници” в основите на Библиотеката от най-добри практики за управление на ИТ и управлението на услугите на информационните технологии като методология за управление на ИТ процесите в държавна организация;
Анализ на ИТ процесите, реинженеринг и документиране на ИТ процесите в Агенция “Митници”; Изготвяне на вътрешните правила, процедури, методологии и наръчник на ИТ процесите в Агенция “Митници”, в избрани глави от областите Доставка на услуги и Поддръжка на услуги на Библиотеката от най-добри практики за управление на ИТ; Изготвяне и отпечатване на ръководство за ИТ процедурите на Агенция „Митници” на български и английски език; Определяне на критериите за качество и параметрите за контрол на документираните ИТ процеси; Изготвяне на Договорите за аутсорсинг и вътрешните правила за поддръжка на отделните звена; Разработване и внедряване на информационна система за автоматизиране на процесите на мониторинг на качеството на предоставяните услуги и контрол над изпълнението на параметрите на Договорите за аутсорсинг и вътрешните правила за поддръжка на отделните звена;

Реализирането на проектните дейности ще доведе до създаване на ясни правила и методики за реализиране на различните форми на публично-частни партньорства (обществени поръчки, аутсорсинг и др.), като ще осигури стриктни критерии за контрол и измерване на качеството на предлаганите услуги, както и основа за непрекъснатото им подобряване.

Бюджетът на проекта е в размер на 1 290 315,25 лв. Проектът ще бъде осъществен с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Административен капацитет”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.

CHF CHF 1 2.09763
GBP GBP 1 2.25951
RON RON 10 3.85552
TRY TRY 100 4.16246
USD USD 1 1.67882