
Любопитно 29.01.2021 12:19 Снимка: ДНЕС+
Spotify защити патент за анализиране на аудио записи с гласа на потребителите
Глобалният гигант за стрийминг на музика Spotify наскоро защити патент за нова технология, която ще му позволи да анализира речевите данни на своите потребители – включително разпознаване на реч и фонов шум, с оглед на това да предлага музика въз основа на това, което успее да засече в заобикалящата потребителя среда.
Както се съобщава от портала Music Business Worldwide, този патент е заявен за първи път през февруари 2018 г. и е защитен успешно през януари 2021 г. Н декларацията се посочва, че намерението на Spotify е да използва аудио разпознаване за идентифициране на характеристики за потребителя, като: „емоционално състояние, пол, възраст или акцент на говорещия“ и след това да препоръчва съдържание, базирано на този модел.
Това не е първият път, в който шведската компания се заиграва с това, което някои потребители биха могли да възприемат като „прекалено лични“ техники за персонализация – предишен патент, защитен от Spotify, включваше персонализиране на потребителския опит въз основа на отчетените „личности черти“.
И в двата случая целта на Spotify е да профилира потребителите с по-подходящо съдържание, независимо дали става въпрос за музика или препоръки за подкаст, реклама и т.н.
Компанията е известна със своя алгоритъм, който предлага ново аудио съдържание за своите потребители, въз основа на предишните им навици за слушане на музика, така че не е изненадващо, че би искала да добави и други показатели за анализ, за да подобри своите възможности за персонализация и точност.
Поверителност срещу персонализация
Тъй като гигантските технологични компании продължават да растат и оптимизират платформите си както за потребители, така и за рекламодатели, поверителността на личните данни е постоянна тема на обществена загриженост, а скандалът с продаването на лични данни от 2018 г. с Facebook и Cambridge Analytica засили чувствителността по темата повечето от всякога допреди това, като беше последван от други примери за злоупотреба с потребителски данни – от компании за фитнес тракери до сайтове за съдържание за възрастни.
Продължаващата популярност на високоговорителите на Home и Nest на Google и Amazon (както и интегрирането на гласовите асистенти на двете компании в широк спектър от устройства от трети страни) изглежда показва, че повечето от потребителите са склонни да преглътнат известно ниво на посегателство върху неприкосновеността на личния живот с цел удобство – но разбира се това не важи единодушно за всички.
Докато слушателите на Spotify могат да възприемат и да се насладят на алгоритмичната персонализация, която предоставя услугата, възможно е някои от тези по-дълбоко лични (и потенциално инвазивни) методи за събиране на данните да не бъдат приети толкова лесно. /kaldata.com
Още по темата
![]() |
1 | 2.09606 |
![]() |
1 | 2.25768 |
![]() |
10 | 3.85476 |
![]() |
100 | 4.03485 |
![]() |
1 | 1.66539 |
Последни новини
- 18:48 Кремъл предупреди за страшни последствия от изпращането на западни войски в Украйна
- 18:40 Емануил Йорданов: Към този момент не виждам причина някой от МВР да подава оставка
- 18:33 Президентът на Киргизстан осъди нападението на Израел с ракетни удари в Доха
- 18:25 Мащабни протести започнаха във Франция
- 18:17 Западният печат: Ударът по Катар е голям стратегически риск за Нетаняху
- 18:11 "Не е моят подпис": Тръмп отрече да е автор на писмо до Епстийн с неприлично съдържание
- 18:06 Командирът на "Ахмат": Ежедневно напредваме дълбоко в отбраната на ВСУ на Донецко направление
- 18:03 Бебето-леопард Виктория е най-новото попълнение във варненския Зоопарк