Любопитно 29.01.2021 12:19 Снимка: ДНЕС+
Spotify защити патент за анализиране на аудио записи с гласа на потребителите
Глобалният гигант за стрийминг на музика Spotify наскоро защити патент за нова технология, която ще му позволи да анализира речевите данни на своите потребители – включително разпознаване на реч и фонов шум, с оглед на това да предлага музика въз основа на това, което успее да засече в заобикалящата потребителя среда.
Както се съобщава от портала Music Business Worldwide, този патент е заявен за първи път през февруари 2018 г. и е защитен успешно през януари 2021 г. Н декларацията се посочва, че намерението на Spotify е да използва аудио разпознаване за идентифициране на характеристики за потребителя, като: „емоционално състояние, пол, възраст или акцент на говорещия“ и след това да препоръчва съдържание, базирано на този модел.
Това не е първият път, в който шведската компания се заиграва с това, което някои потребители биха могли да възприемат като „прекалено лични“ техники за персонализация – предишен патент, защитен от Spotify, включваше персонализиране на потребителския опит въз основа на отчетените „личности черти“.
И в двата случая целта на Spotify е да профилира потребителите с по-подходящо съдържание, независимо дали става въпрос за музика или препоръки за подкаст, реклама и т.н.
Компанията е известна със своя алгоритъм, който предлага ново аудио съдържание за своите потребители, въз основа на предишните им навици за слушане на музика, така че не е изненадващо, че би искала да добави и други показатели за анализ, за да подобри своите възможности за персонализация и точност.
Поверителност срещу персонализация
Тъй като гигантските технологични компании продължават да растат и оптимизират платформите си както за потребители, така и за рекламодатели, поверителността на личните данни е постоянна тема на обществена загриженост, а скандалът с продаването на лични данни от 2018 г. с Facebook и Cambridge Analytica засили чувствителността по темата повечето от всякога допреди това, като беше последван от други примери за злоупотреба с потребителски данни – от компании за фитнес тракери до сайтове за съдържание за възрастни.
Продължаващата популярност на високоговорителите на Home и Nest на Google и Amazon (както и интегрирането на гласовите асистенти на двете компании в широк спектър от устройства от трети страни) изглежда показва, че повечето от потребителите са склонни да преглътнат известно ниво на посегателство върху неприкосновеността на личния живот с цел удобство – но разбира се това не важи единодушно за всички.
Докато слушателите на Spotify могат да възприемат и да се насладят на алгоритмичната персонализация, която предоставя услугата, възможно е някои от тези по-дълбоко лични (и потенциално инвазивни) методи за събиране на данните да не бъдат приети толкова лесно. /kaldata.com
Още по темата
CHF | 1 | 1.98461 |
GBP | 1 | 2.28258 |
RON | 10 | 3.93116 |
TRY | 100 | 5.59045 |
USD | 1 | 1.80361 |
Последни новини
- 21:01 Хороскоп за понеделник, 20 май 2024 г.
- 19:38 Кой ще наследи Тим Кук начело на Apple
- 19:28 Байдън: Тръмп иска реванш, а не да води Америка
- 19:19 Алек: Маги и Надежда са ми като другари от войната, в момента нямам чувства и към двете
- 19:09 „Ню Йорк Таймс“: НАТО е на път да изпрати войници в Украйна
- 18:57 Йорданка Фандъкова: Опазването на живота на нашите деца може да ни обедини
- 18:47 Натали Трифонова след финала в "Dancing stars": Два дни само ям и само спя. Нищо друго не правя
- 18:42 Задържаха голямо количество нелегални цигари на ГКПП „Капитан Андреево“