Любопитно 29.01.2021 12:19 Снимка: ДНЕС+
Spotify защити патент за анализиране на аудио записи с гласа на потребителите
Глобалният гигант за стрийминг на музика Spotify наскоро защити патент за нова технология, която ще му позволи да анализира речевите данни на своите потребители – включително разпознаване на реч и фонов шум, с оглед на това да предлага музика въз основа на това, което успее да засече в заобикалящата потребителя среда.
Както се съобщава от портала Music Business Worldwide, този патент е заявен за първи път през февруари 2018 г. и е защитен успешно през януари 2021 г. Н декларацията се посочва, че намерението на Spotify е да използва аудио разпознаване за идентифициране на характеристики за потребителя, като: „емоционално състояние, пол, възраст или акцент на говорещия“ и след това да препоръчва съдържание, базирано на този модел.
Това не е първият път, в който шведската компания се заиграва с това, което някои потребители биха могли да възприемат като „прекалено лични“ техники за персонализация – предишен патент, защитен от Spotify, включваше персонализиране на потребителския опит въз основа на отчетените „личности черти“.
И в двата случая целта на Spotify е да профилира потребителите с по-подходящо съдържание, независимо дали става въпрос за музика или препоръки за подкаст, реклама и т.н.
Компанията е известна със своя алгоритъм, който предлага ново аудио съдържание за своите потребители, въз основа на предишните им навици за слушане на музика, така че не е изненадващо, че би искала да добави и други показатели за анализ, за да подобри своите възможности за персонализация и точност.
Поверителност срещу персонализация
Тъй като гигантските технологични компании продължават да растат и оптимизират платформите си както за потребители, така и за рекламодатели, поверителността на личните данни е постоянна тема на обществена загриженост, а скандалът с продаването на лични данни от 2018 г. с Facebook и Cambridge Analytica засили чувствителността по темата повечето от всякога допреди това, като беше последван от други примери за злоупотреба с потребителски данни – от компании за фитнес тракери до сайтове за съдържание за възрастни.
Продължаващата популярност на високоговорителите на Home и Nest на Google и Amazon (както и интегрирането на гласовите асистенти на двете компании в широк спектър от устройства от трети страни) изглежда показва, че повечето от потребителите са склонни да преглътнат известно ниво на посегателство върху неприкосновеността на личния живот с цел удобство – но разбира се това не важи единодушно за всички.
Докато слушателите на Spotify могат да възприемат и да се насладят на алгоритмичната персонализация, която предоставя услугата, възможно е някои от тези по-дълбоко лични (и потенциално инвазивни) методи за събиране на данните да не бъдат приети толкова лесно. /kaldata.com
Още по темата
CHF
|
1 | 2.10599 |
GBP
|
1 | 2.24061 |
RON
|
10 | 3.84295 |
TRY
|
100 | 3.87452 |
USD
|
1 | 1.65945 |
Последни новини
- 00:03 Рождество Христово е! Светът ликува!
- 21:02 Хороскоп за четвъртък, 25 декември 2025 г.
- 17:55 ДНЕС+ Ви пожелава на Бъдни вечер семейна топлина и споделени мигове!
- 17:51 Патриаршеското и синодално послание: Рождеството бележи повратен момент в човешката история
- 17:46 Очакването на българите: Култура или халтура - държавата да финансира, хората да потребяват
- 17:42 Д-р Динко Господинов: Празниците носят риск за сърдечно-съдовата система
- 17:31 АП: Нетаняху възложил на съветник да изготви план за атаката, причинила войната в Газа
- 17:20 Защо Стивън Спилбърг отказва да работи с Бен Афлек