„Ромео и Жулиета”, или Шекспирова пица по литовски
Любопитно 13.05.2009 14:48
„В тази продукция исках да анализирам как омразата оформя разлики и едновременно с това става обща основа. Омразата е фундаментът, върху който се открояват различията между Монтеки и Капулети, а това мисля, че се отнася и за всяко едно общество”, казва за своята интерпретация на „Ромео и Жулиета” популярният литовски режисьор Оскарас Коршуновас.
6 г. след премиерата си на вилнюска сцена спектакълът на OKT/Градски театър на Вилнюс гостува в България в рамките на Международния театрален фестивал „Варненско лято” на 6 юни. Три дни по-късно представлението ще бъде играно и на сцената на Театър „София”. Тричасовият спектакъл е копродукция с фестивалите в Авиньон – Франция, и Ню Хейвън – САЩ, „Хебел” Театър и асоциация „Теорем”.
Коршуновас представя Капулети и Монтеки като две конкурентни италиански фамилии пекари на пици, пише „Литературен вестник” в репортаж за Театралния фестивал „Похищението на Европа”, провел се в края на 2004-а в Маастрихт, Холандия. Шекспировата трагедия е представена като фарс, като „черна комедия“, изпълнена с гегове и клоунадни трикове, в която героите се бият не с шпаги, а с тигани, тенджери, вилици, ножове и пр.
„Мъртвите си оставаха на сцената, целите посипани с брашно. От сцената лъхаше силна либидна енергия – премятаха се тестени фалоси, жените – дойката и майките бяха ненаситни сладострастнички, а младите, включително Ромео и Жулиета – подрастващи пубери, със силни полови нагони”, посочва Йоана Спасова-Дикова.
Руският „Комерсант” отбелязва, че най-изразителните трансформации в спектакъла произтичат от най-обикновено брашно. От първоизточник на земния живот то се превръща в зловещ символ на смъртта. На финала брашното е засипало цялата сцена, а в средата на този пустинен, мъртъв пейзаж лежат безжизнени побелелите от глава до пети Ромео и Жулиета, ненаигралите се деца.
„Оскарас Коршуновас” се създава като независим театър през 1999 г. В началото тази му независимост рискува да го остави без субсидии, постоянна сцена и подслон. Стъпката обаче е предприета по една единствена причина – четем в официалния интернет сайт на трупата, – за да се скъсат всички връзки с реалността на театъра по това време и да се създаде изцяло нов.
Васил Тоновски
6 г. след премиерата си на вилнюска сцена спектакълът на OKT/Градски театър на Вилнюс гостува в България в рамките на Международния театрален фестивал „Варненско лято” на 6 юни. Три дни по-късно представлението ще бъде играно и на сцената на Театър „София”. Тричасовият спектакъл е копродукция с фестивалите в Авиньон – Франция, и Ню Хейвън – САЩ, „Хебел” Театър и асоциация „Теорем”.
Коршуновас представя Капулети и Монтеки като две конкурентни италиански фамилии пекари на пици, пише „Литературен вестник” в репортаж за Театралния фестивал „Похищението на Европа”, провел се в края на 2004-а в Маастрихт, Холандия. Шекспировата трагедия е представена като фарс, като „черна комедия“, изпълнена с гегове и клоунадни трикове, в която героите се бият не с шпаги, а с тигани, тенджери, вилици, ножове и пр.
„Мъртвите си оставаха на сцената, целите посипани с брашно. От сцената лъхаше силна либидна енергия – премятаха се тестени фалоси, жените – дойката и майките бяха ненаситни сладострастнички, а младите, включително Ромео и Жулиета – подрастващи пубери, със силни полови нагони”, посочва Йоана Спасова-Дикова.
Руският „Комерсант” отбелязва, че най-изразителните трансформации в спектакъла произтичат от най-обикновено брашно. От първоизточник на земния живот то се превръща в зловещ символ на смъртта. На финала брашното е засипало цялата сцена, а в средата на този пустинен, мъртъв пейзаж лежат безжизнени побелелите от глава до пети Ромео и Жулиета, ненаигралите се деца.
„Оскарас Коршуновас” се създава като независим театър през 1999 г. В началото тази му независимост рискува да го остави без субсидии, постоянна сцена и подслон. Стъпката обаче е предприета по една единствена причина – четем в официалния интернет сайт на трупата, – за да се скъсат всички връзки с реалността на театъра по това време и да се създаде изцяло нов.
Васил Тоновски
CHF
|
1 | 2.10599 |
GBP
|
1 | 2.24061 |
RON
|
10 | 3.84295 |
TRY
|
100 | 3.87452 |
USD
|
1 | 1.65945 |
Последни новини
- 00:03 Рождество Христово е! Светът ликува!
- 21:02 Хороскоп за четвъртък, 25 декември 2025 г.
- 17:55 ДНЕС+ Ви пожелава на Бъдни вечер семейна топлина и споделени мигове!
- 17:51 Патриаршеското и синодално послание: Рождеството бележи повратен момент в човешката история
- 17:46 Очакването на българите: Култура или халтура - държавата да финансира, хората да потребяват
- 17:42 Д-р Динко Господинов: Празниците носят риск за сърдечно-съдовата система
- 17:31 АП: Нетаняху възложил на съветник да изготви план за атаката, причинила войната в Газа
- 17:20 Защо Стивън Спилбърг отказва да работи с Бен Афлек