
Любопитно 17.01.2021 14:57 Снимка: ДНЕС+
Nio ET7, Tesla и първи електрически седан на китайската компания
Китайската автомобилна компания Nio, която има амбициите да се превърне в основен конкурент на Tesla, представи своя първи електрически седан.
Той носи името ET7 и бе показан на официално събитие, проведено в Чънду.
Днес Nio вече приема заявки за ET7 и планира да достави първите автомобили на новите си клиенти през 2022 г. Засега поръчки се приемат само от Китай, но желанието на компанията е да стъпят и на други пазари.
Цените започват от около 70 000 долара, като автомобилът може да бъде купен и без батерия за 58 500 долара. В този случай обаче клиентите ще трябва да сключат абонаментен договор за батерия под наем.
Изборът е между три батерии с различен капацитет, като най-голямата осигурява впечатляващ максимален пробег от 1000 километра - поне според китайския тестов цикъл EPA.
На този етап Nio ще предлага ET7 само с една задвижваща система, състояща се от два електромотора с комбинирана мощност от 644 к.с. и 850 Нм максимален въртящ момент. Те ще са достатъчни за ускорение от 0 до 100 км/ч за 3.9 секунди.
Nio са известни като поддръжници на концепцията за изграждане на инфраструктура за бърза подмяна на батериите. Просто спираме на станция и специална машина автоматично сменя изтощената ни батерия със заредена, след което продължаваме своя път, вместо да чакаме (в най-добрия случай десетки минути, за да я заредим). Такава възможност има и при новия седан ET7, като засега това може да се случи само на някоя от станциите на Nio в Китай.
Всъщност Nio ET7 е доста голям автомобил. Купето има дължина от над пет метра, което го прави доста по-дълго от основния му конкурент Tesla Model S.
Интериорът е модерен и минималистичен, а таблото е доминирано от два големи екрана. Единият от тях изпълнява функцията на инструментално табло, а с помощта на другия се управляват всички системи в колата. Според производителя, мултимедийната система може да бъде управлявана от дигиталния асистент Nomi, който използва изкуствен интелект и отговаря на гласови команди.
Автомобилът е оборудван и с последната система за автономно управление на компанията, известна като Nio Autonomous Driving (NAD).
NAD е напълно автоматизирана технология, комбинираща цяла плеада от датчици, радари и камери (общо 33 на брой), софтуер и хардуер, на които автомобилът разчита, за да се ориентира в пространството и да прецени кое е най-доброто решение в определена ситуация.
Засега от компанията не споменават какви ще са способностите на системата. Като начало, със сигурност ще включват магистрално шофиране, паркиране и автоматично влизане и излизане от станцията за смяна на батерията./lifestyle.bg
Още по темата
![]() |
1 | 1.76583 |
![]() |
1 | 2.26348 |
![]() |
10 | 4.01212 |
![]() |
10 | 2.21388 |
![]() |
1 | 1.59986 |
Последни новини
- 08:45 Бен Афлек, разводът, децата, алкохолът, „Извън играта “ и още за житейския му опит
- 08:38 ЕС въвежда номер на ваксинираните и преболедувалите COVID
- 08:26 Меркел: Германия подкрепя сертификатите, ЕС има 3 месеца за уточнения по тях
- 08:20 Крум Дончев: Здравеопазването, кризата и корупцията са приоритетите
- 08:13 Южна Корея произвежда 500 млн. дози от Sputnik V
- 08:06 Евролидерите все още изясняват ще има ли имунизационни сертификати
- 08:00 Борисов: Подкрепяме свободното пътуване на ваксинираните срещу коронавирус
- 00:49 1822 са новите случаи на COVID-19, установени у нас през последните 24 часа