Любопитно 23.09.2021 12:33 Снимка: ДНЕС+
Млечните продукти били приятел, а не враг на сърцето
Сърдечно-съдовите проблеми са една от водещите причини за смъртност в световен мащаб. А добрата новина е, че голяма част от тях са предотвратими чрез правилните навици на живот. Разбира се, от водещо значение е храненето.
При него обаче има редица спорни аспекти, по които учените непрекъснато излизат с нови изследвания и теории и никак не е трудно накрая да се объркаме кое наистина е полезно и кое - вредно.
Подобен е случаят и с млечните продукти. Неведнъж сме чували твърдението, че пълномаслените сред тях е добре да се избягват заради голямото количество наситени мазнини, които съдържат. Сега обаче ново изследване на учени от George Institute for Global Health опровергава тази позиция.
Изследователите анализират приема на млечни продукти при 4150 шведи над 60 години, като измерват концентрацията в кръвта на някои мастни киселини, които се намират в тези храни. Наблюдението продължава повече от 16 години, като се следи и колко души са получили инфаркт или са развили други сърдечно-съдово заболяване.
Така се установява, че рискът от тези болести е по-нисък при хората, които имат по-високи нива на млечни мастни киселини. Освен това се доказва, че по-честата консумация на пълномаслени млечни продукти не е свързана с повишена смъртност.
Учените подчертават, че връзката между приема на мазнини и здравето на сърцето е много по-сложна, отколкото предполагаме. Затова и "видът на хранителните мазнини или техният източник всъщност са по-важни от количеството", предава Guardian.
Затова по-добрият избор, който можем да направим, е на натурално кисело или прясно мляко, а не на това, което изкуствено е обезмаслено. Освен това, сирената съдържат витамин К, който е известен със своята роля в защита на сърцето и сърдечно-съдовата система.
Изводът от това изследване се потвърждава и от голям анализ на данни за над 43 хиляди души от САЩ, Дания и Великобритания. Затова вече млечните продукти могат да бъдат извадени от графата с врагове на доброто сърдечно здраве./lifestyle.bg
Още по темата
CHF
|
1 | 2.10463 |
GBP
|
1 | 2.24498 |
RON
|
10 | 3.83729 |
TRY
|
100 | 3.87564 |
USD
|
1 | 1.66355 |
Последни новини
- 09:37 Тръмп: Иран свали хеликоптера "Апачи", САЩ ще отвърнат на тази атака
- 09:29 Песков: ЕС не е готов да посредничи за мирно споразумение за Украйна
- 09:22 Педофил блудствал с 8-годишно момиченце в Благоевград, след като първо го пребил
- 09:17 Министър Стоянов отговори на опозицията: Украйна не е искала помощ, откакто аз съм министър
- 09:15 Демерджиев за Кандев: Фактите сочат, че има предварително подготвен политически ход
- 09:07 Със 7,8% от 1 юли се вдигат пенсиите по "швейцарското правило"
- 09:00 Генералният секретар на ООН призова за край на насилието в Близкия изток
- 08:52 Доклад на ЕП: Северна Македония да не фалшифицира общата си история с България