Краят на 30-секундната тв реклама
Любопитно 25.01.2016 19:22
Старомодните клипове вече
не пасват в праймтайма
Идва краят на 30-секундната тв реклама! Телевизиите все по-малко се нуждаят от краткия клип, който рекламира нечий продукт. Не че не им трябват парите на рекламодателите, просто зрителите вече гледат телевизия и видео по съвсем различен начин. Затова рекламният клип не пасва в праймтайма, където понякога дори изглежда старомоден.
И донякъде е така. 30-секундната реклама се появява за първи път в комерсиалната телевизия в САЩ през 1941 г. У нас сравнително по-късно - в истинския и? облик я видяхме чак през демокрацията, въпреки че и в ерата на Българската телевизия имаше рекламни клипчета на държавни предприятия.
По онова време в САЩ телевизиите разчитат на 30-те секунди, в които се чуват “няколко думи от нашия спонсор” - така благовидно са наричали тв рекламата, която на практика издържа медиите. Постепенно това времетраене на тв рекламата се превръща в световен стандарт и в най-продаваната форма на ефирно време. Съществува и по-дългият вариант - 60-секунден клип, който е по-малко търсен, защото е по-скъп, а ефективността му не е по-голяма, тъй като дължината му може да отегчи зрителя. Така или иначе, тези кратки форми се задържат вече десетилетия на малкия екран.
И имат още живот. Въпреки прогнозите на телевизионните експерти за края на малкото рекламно клипче то
няма да си
замине днес
или дори в
следващите
10 години
Но първите симптоми са налице.
През декември например “Пепси” пуска реклама по време на сериала “Империя” на “Фокс”, която прилича повече на част от епизода - в нея главната роля се изпълнява от Джамал Лион, един от героите във филма, която той изиграва като продължение на филмовия сценарий. Бонусът за рекламодателите е, че зрителите, които следят сюжета на сериала, не биха сменили канала.
Затова рекламата, маскирана като видеоразказ, започва да се търси все повече. Телевизионният пазар в САЩ вече набира рекламни агенции с малко по-различна задача - да предлагат по-малко 30-секундни клипове и да инвестират по-сериозно във видеоразказ, който може да се впише в шоупрограмите и предаванията.
Тръгнат ли по този път, телевизиите ще изземат голяма част от рекламата на игралното кино - видеоразказ, в който има или скрита реклама, или продуктово позициониране. Тв “Вайсланд" (Viceland), която съществува едва от няколко месеца в САЩ и Канада, дори търси с конкурс рекламни специалисти за нетрадиционни реклами. Те трябва да са дълги няколко минути или просто няколко секунди.
Една от прогнозите, направена от Тоби Бърн, който отговаря за продажбата на реклами за “Фокс нетуъркс груп”, е, че все повече телевизиите ще излъчват реклами, които пряко ангажират зрителя. Така се описва новият тренд в рекламите, според който зрителят влиза в интерактивна връзка с търговските съобщения. Той се налага постепенно с увеличаването на хората, които гледат видео в интернет. Именно в мрежата те могат да реагират веднага и дори да купят рекламирания продукт.
Интернет обаче е и мястото, където най-лесно можеш да избегнеш досадните реклами. Там със сигурност 30-секундните клипове не вървят, за банерите отдавна е ясно, че не вършат никаква работа.
Голяма част от
младежите
на практика
растат с
навици да
гледат тв
програми
изобщо без
реклами
От една страна, ако ги интересува тв предаване, те си го пускат в интернет. От друга, много често гледат накуп всички серии на любимите си сериали - това е възможно чрез абонатните услуги на “Нетфликс” и “Амазон”. “Трябва да уважаваш и да слушаш какво ти казва потребителят. Техните навици ни подсказват, че има нужда да се развиваме, да разширяваме рекламните модели”, обяснява Бърн.
“Не всеки от рекламния бизнес ще тръгне да го прави и не всяка телевизия е готова да го приеме”, казва Мелиса Шапиро, която отговаря за инвестициите в “МедияВест” - част от френската “Публисис груп”. “Новите рекламни формати могат да заинтригуват някого от рекламистите, но едва ли ще се превърнат в широк рекламен тренд”, казва друг шеф в рекламата.
Промяната при телевизиите обаче е налице, тъй като трябва да задържат зрителите си, които много бързо и лесно се обръщат към интернет. Затова американската Ти Ен Ти например пуска три нови сериала, в които ще има значително по-малко реклами. ТруТВ обяви, че още тази година ще намали клиповете, “Вайаком” съобщи, че ще съкрати броя им в праймтайма, “Тайм Уорнър” има същото намерение. Други канали просто маскират рекламите като част от някое тв шоу./24chasa.bg
не пасват в праймтайма
Идва краят на 30-секундната тв реклама! Телевизиите все по-малко се нуждаят от краткия клип, който рекламира нечий продукт. Не че не им трябват парите на рекламодателите, просто зрителите вече гледат телевизия и видео по съвсем различен начин. Затова рекламният клип не пасва в праймтайма, където понякога дори изглежда старомоден.
И донякъде е така. 30-секундната реклама се появява за първи път в комерсиалната телевизия в САЩ през 1941 г. У нас сравнително по-късно - в истинския и? облик я видяхме чак през демокрацията, въпреки че и в ерата на Българската телевизия имаше рекламни клипчета на държавни предприятия.
По онова време в САЩ телевизиите разчитат на 30-те секунди, в които се чуват “няколко думи от нашия спонсор” - така благовидно са наричали тв рекламата, която на практика издържа медиите. Постепенно това времетраене на тв рекламата се превръща в световен стандарт и в най-продаваната форма на ефирно време. Съществува и по-дългият вариант - 60-секунден клип, който е по-малко търсен, защото е по-скъп, а ефективността му не е по-голяма, тъй като дължината му може да отегчи зрителя. Така или иначе, тези кратки форми се задържат вече десетилетия на малкия екран.
И имат още живот. Въпреки прогнозите на телевизионните експерти за края на малкото рекламно клипче то
няма да си
замине днес
или дори в
следващите
10 години
Но първите симптоми са налице.
През декември например “Пепси” пуска реклама по време на сериала “Империя” на “Фокс”, която прилича повече на част от епизода - в нея главната роля се изпълнява от Джамал Лион, един от героите във филма, която той изиграва като продължение на филмовия сценарий. Бонусът за рекламодателите е, че зрителите, които следят сюжета на сериала, не биха сменили канала.
Затова рекламата, маскирана като видеоразказ, започва да се търси все повече. Телевизионният пазар в САЩ вече набира рекламни агенции с малко по-различна задача - да предлагат по-малко 30-секундни клипове и да инвестират по-сериозно във видеоразказ, който може да се впише в шоупрограмите и предаванията.
Тръгнат ли по този път, телевизиите ще изземат голяма част от рекламата на игралното кино - видеоразказ, в който има или скрита реклама, или продуктово позициониране. Тв “Вайсланд" (Viceland), която съществува едва от няколко месеца в САЩ и Канада, дори търси с конкурс рекламни специалисти за нетрадиционни реклами. Те трябва да са дълги няколко минути или просто няколко секунди.
Една от прогнозите, направена от Тоби Бърн, който отговаря за продажбата на реклами за “Фокс нетуъркс груп”, е, че все повече телевизиите ще излъчват реклами, които пряко ангажират зрителя. Така се описва новият тренд в рекламите, според който зрителят влиза в интерактивна връзка с търговските съобщения. Той се налага постепенно с увеличаването на хората, които гледат видео в интернет. Именно в мрежата те могат да реагират веднага и дори да купят рекламирания продукт.
Интернет обаче е и мястото, където най-лесно можеш да избегнеш досадните реклами. Там със сигурност 30-секундните клипове не вървят, за банерите отдавна е ясно, че не вършат никаква работа.
Голяма част от
младежите
на практика
растат с
навици да
гледат тв
програми
изобщо без
реклами
От една страна, ако ги интересува тв предаване, те си го пускат в интернет. От друга, много често гледат накуп всички серии на любимите си сериали - това е възможно чрез абонатните услуги на “Нетфликс” и “Амазон”. “Трябва да уважаваш и да слушаш какво ти казва потребителят. Техните навици ни подсказват, че има нужда да се развиваме, да разширяваме рекламните модели”, обяснява Бърн.
“Не всеки от рекламния бизнес ще тръгне да го прави и не всяка телевизия е готова да го приеме”, казва Мелиса Шапиро, която отговаря за инвестициите в “МедияВест” - част от френската “Публисис груп”. “Новите рекламни формати могат да заинтригуват някого от рекламистите, но едва ли ще се превърнат в широк рекламен тренд”, казва друг шеф в рекламата.
Промяната при телевизиите обаче е налице, тъй като трябва да задържат зрителите си, които много бързо и лесно се обръщат към интернет. Затова американската Ти Ен Ти например пуска три нови сериала, в които ще има значително по-малко реклами. ТруТВ обяви, че още тази година ще намали клиповете, “Вайаком” съобщи, че ще съкрати броя им в праймтайма, “Тайм Уорнър” има същото намерение. Други канали просто маскират рекламите като част от някое тв шоу./24chasa.bg
![]() |
1 | 2.09718 |
![]() |
1 | 2.25456 |
![]() |
10 | 3.85773 |
![]() |
100 | 4.1355 |
![]() |
1 | 1.67179 |
Последни новини
- 14:01 Спасител на плажа: Стойте на сянка, не влизайте рязко във водата
- 13:54 Комарите пренасят нова заплаха – вирусът Чикунгуня под наблюдение от СЗО
- 13:46 Мъж на 31 години е загинал при трудова злополука в Разград
- 13:39 В този ред трябва да ядете храните, за да отслабнете и да сте здрави
- 13:31 Състоянието на Брус Уилис се влошава: вече не може да говори и да чете
- 13:23 Четирима души, сред които и дете, са с опсност за живота след взрив на газова бутилка в Добрич
- 13:16 Астън Вила скърби за най-големия си фен - Ози Озбърн
- 13:09 2748 лева са необходими за издръжката на 3-членно семейство през втората половина на 2025 г.