Какво никога да не казвате на шефа?
Любопитно 10.11.2015 07:39
Взаимоотношенията в професионална среда не са никак лесни. Най-трудни и загадъчни са естествено отношенията с шефа.
Дори да сте по-близки, има неща, които никога не трябва да казвате на шефа си. Кои са те?
„Купихме си нова къща и имам нужда от увеличение на заплатата!“
Всеки иска повече пари. Доходите в повечето случаи са причина номер едно, за да работим. Малцина са онези, които са благословени да работят професията си за удоволствие. Пък и който иска да работи благотворително, има къде да го направи.
Ако искате увеличение на заплатата, направете го мотивирано. Изтъкнете причини, свързани със способностите ви да се справяте с работата, с идеите, които имате напоследък, за някакви успехи. Паричните затруднения не са причина за увеличение на заплатата за никой работодател.
„Успях да свърша много повече работа, отколкото...“
Не изтъквайте своите успехи и свършена работа като стъпквате друг колега. Това е най-противната грешка, която много кариеристи правят. А и да не говорим, че никой шеф не обича чак толкова много натегачите. Те са удобни, за да вършат повече работа без да мрънкат за пари. Но винаги остава едно наум, защото хората, които са готови да прегазят колегите си в името на своя успех, са опасни, дори за шефа.
„Нямах време да свърша това.“
Никой шеф не иска да чува това. Ако все пак сте решили да използвате това оправдание, обяснете защо не ви е стигнало времето. Пък и винаги можете да се измъкнете по елегантен начин без да се налага да включвате думи с негативна конотация.
„Старият ми шеф не правеше така.“
Една от най-големите грешки е да сравнявате настоящия си шеф с бившия. Това е не просто обида, а подритване на трудовата книжка.
„И колежката се чувства по този начин.“
Много хора си мислят, че сигурността на множеството ще ги спаси. Шефът ви не е на това мнение. Ако постоянно натяквате за това как определена група има известни претенции или изисквания, ще накарате шефа си да се почувства притиснат. А хората действат непредсказуемо, когато са притиснати.
„Надявах се на повече от 10% увеличение!“
Недоволството няма да ви спечели още 10% увеличение на заплатата. Ваше право и отговорност е да питате за заплатата си, но когато я договаряте, трябва да взимате предвид и някои свои качества и заслуги, за да искате основателно нужното увеличение.
„Понеже уволни всички останали, аз трябва да се заема с цялата работа!“
Няма незаменими хора. И не само вие страдате от случилите се съкращения. Вместо да се оплаквате и да обвинявате шефа си за злощастното си положение, покажете, че сте адаптивна и гъвкава личност. Покажете, че можете да се справите с положението. За да проличи професионализма ви, поискайте списък с приоритизирани задачи, които да свършите преди всички останали. Това ще направи добро впечатление.
„Не знам какво да правя.“
Много лошо. Преди да кажете, че не знаете как да излезете от ситуацията, трябва много добре да сте помислили. Казвате, че не знаете само и единствено ако сте напълно убедени, че няма какво друго да кажете. Творческата мисъл, креативността, бързата реакция и способността за решаване на проблеми по адаптивен начин са сред най-ценените качества в днешно време./az-jenata.bg
Дори да сте по-близки, има неща, които никога не трябва да казвате на шефа си. Кои са те?
„Купихме си нова къща и имам нужда от увеличение на заплатата!“
Всеки иска повече пари. Доходите в повечето случаи са причина номер едно, за да работим. Малцина са онези, които са благословени да работят професията си за удоволствие. Пък и който иска да работи благотворително, има къде да го направи.
Ако искате увеличение на заплатата, направете го мотивирано. Изтъкнете причини, свързани със способностите ви да се справяте с работата, с идеите, които имате напоследък, за някакви успехи. Паричните затруднения не са причина за увеличение на заплатата за никой работодател.
„Успях да свърша много повече работа, отколкото...“
Не изтъквайте своите успехи и свършена работа като стъпквате друг колега. Това е най-противната грешка, която много кариеристи правят. А и да не говорим, че никой шеф не обича чак толкова много натегачите. Те са удобни, за да вършат повече работа без да мрънкат за пари. Но винаги остава едно наум, защото хората, които са готови да прегазят колегите си в името на своя успех, са опасни, дори за шефа.
„Нямах време да свърша това.“
Никой шеф не иска да чува това. Ако все пак сте решили да използвате това оправдание, обяснете защо не ви е стигнало времето. Пък и винаги можете да се измъкнете по елегантен начин без да се налага да включвате думи с негативна конотация.
„Старият ми шеф не правеше така.“
Една от най-големите грешки е да сравнявате настоящия си шеф с бившия. Това е не просто обида, а подритване на трудовата книжка.
„И колежката се чувства по този начин.“
Много хора си мислят, че сигурността на множеството ще ги спаси. Шефът ви не е на това мнение. Ако постоянно натяквате за това как определена група има известни претенции или изисквания, ще накарате шефа си да се почувства притиснат. А хората действат непредсказуемо, когато са притиснати.
„Надявах се на повече от 10% увеличение!“
Недоволството няма да ви спечели още 10% увеличение на заплатата. Ваше право и отговорност е да питате за заплатата си, но когато я договаряте, трябва да взимате предвид и някои свои качества и заслуги, за да искате основателно нужното увеличение.
„Понеже уволни всички останали, аз трябва да се заема с цялата работа!“
Няма незаменими хора. И не само вие страдате от случилите се съкращения. Вместо да се оплаквате и да обвинявате шефа си за злощастното си положение, покажете, че сте адаптивна и гъвкава личност. Покажете, че можете да се справите с положението. За да проличи професионализма ви, поискайте списък с приоритизирани задачи, които да свършите преди всички останали. Това ще направи добро впечатление.
„Не знам какво да правя.“
Много лошо. Преди да кажете, че не знаете как да излезете от ситуацията, трябва много добре да сте помислили. Казвате, че не знаете само и единствено ако сте напълно убедени, че няма какво друго да кажете. Творческата мисъл, креативността, бързата реакция и способността за решаване на проблеми по адаптивен начин са сред най-ценените качества в днешно време./az-jenata.bg
![]() |
1 | 2.07868 |
![]() |
1 | 2.26369 |
![]() |
10 | 3.86688 |
![]() |
100 | 4.09752 |
![]() |
1 | 1.67423 |
Последни новини
- 11:06 Прокуратурата: Полицейската съпруга в Първомай – заклана с нож в шията, докато синът ѝ спи в къщата
- 10:59 „Най-дългата вечеря на плажа“ предстои тази събота във Варна
- 10:54 Лавров: Финландия воюваше срещу СССР на страната на нацистите
- 10:51 Гуцанов: Всяко дете заслужава равен старт, приемната грижа им го дава
- 10:43 Излязъл с каруцата и не се върнал: 62-годишен мъж от Габаре е в неизвестност от 10 дни
- 10:39 Тръмп: Русия беше права да не иска НАТО до границата си
- 10:36 Психолозите съветват: Човек се нуждае от един месец отпуск, за да си почине качествено
- 10:33 Бави се доставката на изтребителите F-16, няма яснота кога ще дойдат