Как Lego се издигна от фалита до успеха

Любопитно 23.11.2025 17:34 Снимка: iStockGettyImages

Как Lego се издигна от фалита до успеха

Lego е добре позната компания, която няма нужда от представяне. Но ако върнем лентата с няколко години назад, ще разберем, че всъщност е била на ръба на фалита.

През 90-те години Lego се представя изключително добре откъм продажби. Тогава идва идеята бизнесът да се разрасне в дрехи, часовници, телевизионни предавания, и дори тематични паркове.

Това не само увеличава разходите, но и размива фокуса на компанията. Което веднага дава отражение и през 2003 г. Lego се оказва на ръба на фалита. Тогава компанията има дълг в размер на 800 милиона долара.

Снимка 737931

Източник: iStock

Тогава Lego сменя изпълнителния си директор и тежката задача да спаси компанията се пада на Йорген Виг Кнудсторп. Тогава той преосмисля тотално стратегията и изчиства всичко излишно. Продуктовите линии се съкращават с 30%, а също така около 1000 служители също се разделят с работните си места.

Снимка 537636

Източник: iStock

Lego започва много повече да се вслушва в това какво искат феновете и хората, които си купуват техните играчки. Така идват партньорствата с "Междузвездни войни" и "Хари Потър". И резултатите са светкавични. Само комплектите, посветени на "Междузвездни войни" увеличават продажбите с цели 35%.

С поемането на правилния курс през 2015 г. Lego дори изпреварва Mattel като най-голямата компания за детски играчки с продажби надхвърлящи 2 милиарда долара, пише Economic Times.

CHF CHF 1 2.10553
GBP GBP 1 2.22178
RON RON 10 3.8428
TRY TRY 100 3.99997
USD USD 1 1.69777