
Любопитно 03.05.2021 13:00 Снимка: ДНЕС+
Италианският предприемач, чакал 44 години, за да стане милиардер
Козметика, самосвали и мажини за пробиване на тунели. На пръв поглед тези три неща нямат нищо общо. Но и трите са част от производството на италианската компания Interpump Group, позиционирана в малкия град Сант Иларио д'Енца.
Един от двигателите на дружеството са хидравличните системи за камиони, които му печелят големи клиенти, като Volvo, Renault и Scania. С тази си дейност компанията оперира в 32 държави, а само за последната година акциите ѝ нараснаха със 71%, което превърна 77-годишния ѝ основател Флавио Монтипо в милиардер.
Той е на 33 години, когато е мениджър на метна фирма за производство на селскостопанска техника, когато решава да постави началото на свой собствен бизнес.
Така през 1977 година Монтипо поставя основите на своята компания с иновативна идея - да замени стоманените бутала в хидравличните системи с такива от керамика, които са по-малки, по-тихи и се амортизират по-бавно, разказват от Forbes.
Сега, 44 години по-късно, предприемачът притежава 17% от конгломерата Interpump Group, като стойността на неговия дял възлиза на 1 милиард долара. В допълнение той има и опции върху акции за около 24 милиона долара.
Основен принос за това Флавио Монтипо да стане милиардер има именно доброто представяне на компанията на фондовия пазар. От дебюта ѝ на борсата през 1996 година книжата ѝ са донесли на инвеститорите възвръщаемост от около 14,7% годишно. За сравнение тази на основния италиански индекс FTSE MIB за същия период е едва 0,02%.
През последната година Interpump Group е отчела 209 милиона долара нетна печалба и 1,6 милиарда долара приходи. Към днешна дата компанията е най-големият производител в света на помпи за високо налягане и валове, които се използват в производството на кораби, в селското стопанство, петролната индустрия и строителството.
Заедно с това дружеството се занимава с производството на компоненти за обработка на течности, които се използват в хранително-вкусовата индустрия и в производството на козметика. А в този сегмент клиенти са гиганти като Danone и Nestle./money.bg
Още по темата
![]() |
1 | 2.09247 |
![]() |
1 | 2.26029 |
![]() |
10 | 3.85803 |
![]() |
100 | 4.03449 |
![]() |
1 | 1.66908 |
Последни новини
- 19:24 Взрив в мадридски квартал рани 21 души, трима са в тежко състояние
- 19:11 ФБР търси евентуален съучастник на убиеца на Чарли Кърк
- 18:59 Загуба за Иван Иванов, Финландия ни изравни за купа "Дейвис"
- 18:46 Андрей Райчев: Радев изпусна момента и времето не работи за него
- 18:34 Президентът на Непал обяви предсрочни избори след протестите в страната
- 18:23 Вучич обяви възможни предсрочни избори: Повече не мога да бъда президент
- 18:11 Как да намалим времето за изчакване на багажа ни на летището
- 17:57 Стартира санирането на 1200 домакинства в Шумен