
Любопитно 19.01.2025 14:55 Снимка: ДНЕС+
Дизайнерът Пиер-Луи Масиа дебютира на Седмицата за мъжка мода в Милано
Френският дизайнер Пиер-Луи Масиа откри седмицата на мъжката мода в Милано в петък с цветна колекция за есен-зима 2025/2026, която съчетава непринудена елегантност с нотка нестандартна поезия, предадоха АФП и БТА.
Като столица на италианската мода, Милано обещава да бъде фестивал на творчеството до вторник.
В хангар в сърцето на града моделите преминаваха бавно в меланхолична, мрачна атмосфера, преди да се появи "светлина в края на тунела" преди на свърши шоуто чрез държани в ръка свещи.
Колекцията потопи гостите в света на XIX век от филма на Джейн Кемпиън "Ярка звезда" за живота на английския поет Джон Кийтс, но беше вдъхновена и от италианския Ренесанс.
"Навлизаш в свят, който е малко непознат за теб, малко предизвикващ безпокойство, и тогава изведнъж светлината се появява и се настанява върху щампите", каза дизайнерът пред AFP след ревюто, първото му в Милано.
Плавни кройки, барокови щампи върху панталони и поли, широки силуети - тази смесена колекция за мъже и жени е замислена от дизайнера като "визуална поема". Материалите са благородни, като се набляга на коприната, кашмира и вълната.
След като завършва изобразително изкуство в Тулуза, Южна Франция, Пиер-Луи Масиа работи като моден илюстратор двадесет години, преди да основе собствената си марка през 2007 г. със серия копринени шалове с щампи, произведени в работилницата за ситопечат Achille Pinto в Комо, Северна Италия. След това постепенно разширява своята вселена, като разработва широка гама от дрехи и аксесоари. Използва художествен колаж, за да създава сложни модели, които се отпечатват върху дрехите.
Като отражение на проблемите в сектора, Седмицата на модата в Милано се свива и предлага само 16 ревюта от общо 75 събития в сравнение с 22 преди година. Големи марки като "Долче и Габана", "Прада" и "Армани" участват, но други, като "Фенди", и "Гучи" отсъстват, защото предпочетоха смесени ревюта на Седмицата на дамската модата в Милано през февруари.
Италианската индустрия за мъжка мода прогнозира 3,6 процента спад на продажбите до 11,4 млрд. евро през 2024 г., след 4,7 процента ръст през 2023 г. и 20,3 процента ръст през 2022 г. след пандемията от коронавирус.
Според оценките на Италианската камара за мода целият сектор, включително дамското облекло, е приключил годината с 5,3 процента спад на продажбите до 95,9 млрд. евро. Причините за това са геополитическото напрежение по света, повишаването на цените и най-вече фактът, че китайците не са толкова склонни да купуват луксозни продукти.
За Карло Капаса, председател на Италианската камара за модата, антидотът на кризата е творчеството.
"Трябва да продължим да създаваме мечти, за да стимулираме потреблението. Особено по време на криза трябва да инвестираме в творчеството, което е най-важната ни движеща сила", обобщи той.
Още по темата
![]() |
1 | 2.07141 |
![]() |
1 | 2.35033 |
![]() |
10 | 3.92974 |
![]() |
100 | 5.15389 |
![]() |
1 | 1.86661 |
Последни новини
- 19:21 Пеевски пусна МВР и прокуратурата срещу шайката на Костадинов
- 19:10 САЩ игнорират Южна Африка за орязаната финансова помощ
- 19:00 Опозицията не е съгласна Индия да купува американските F-35
- 18:51 КС образува дело по искането на ПП-ДБ за тълкуване на мандата на регулаторите
- 18:42 БНБ поиска Костадинов да бъде поставен на място
- 18:33 Иран: САЩ и Израел не могат да ни направят нищо
- 18:24 Временна комисия да мисли точните мерки срещу наркотиците, иска ПП-ДБ
- 18:18 БНБ за акцията на „Възраждане“: Българският закон и европейското право не допускат подобни прояви