5 ползи от спорта по време на бременност

Любопитно 12.08.2020 11:31 Снимка: ДНЕС+

5 ползи от спорта по време на бременност

Бременността идва с редица въпроси, на които бременната жена търси отговори, особено тези свързани с ежедневните ѝ дейности. Мога ли да спортувам през този период? Не пропускайте да обсъдите тази тема с вашия лекар и ако няма причина да не спортувате, вижте защо е хубаво да имате редовна физическа активност.

Поддържане на здравословно тегло

Знаем, че да се храниш за двама по време на бременността е абсолютен мит. Бременната трябва да консумира около 300-400 калории на ден повече, като се препоръчва тези калории да са от здравословни източници, а не от сладкиши, тестени изделия, пържени храни.

Всеки излишен килограм по време на бременност крие риск от усложнения, както за майката, така и за бебето. Високо кръвно налягане, гестационен диабет, сърдечни заболявания... Рискът детето на по-късен етап от живота си да страда от затлъстяване и диабет също се увеличава. Затова, ако бременността ви протича нормално, попитайте вашият лекар колко пъти седмично да се отдадете на лека спортна активност.

За повече енергия и спокоен сън

Умората, честата липса на енергия са нормални неразположения свързани с бременността, особено през първия и третия триместър. Проблемите със съня също не са изключение. Спортната активност помага на тялото да се адаптира по-лесно към промените, които настъпват, да се балансират хормоните, да се намали дискомфортът в краката, като тежест, крампи. Знаем че физическата активност спомага за синтеза на кръвни клетки, което пък намалява риска от анемия.

По-добра стойка, намаляват се болките в гърба и ставите

Нарастващият корем, покачването на телесното тегло, оказват натиск върху гръбнака и краката. Възникват болки, тъй като се случват промени в центъра на тежестта, стойката също се нарушава. Редовната физическа активност помага на бременната да намали тези неразположения.

Облекчава запека

През бременността тялото синтезира повече от хормона прогестерон, който е мускулен релаксант, който оказва влияние на гладките мускули, включително тези на храносмилателния тракт. Така консумираната храна преминава по-бавно през червата, което води до запек. Освен богатата на фибри храна, редовната физическа активност може да помогне за подобряване на храносмилането.

По-малко стрес

Бременността е необикновен момент в живота на всяка жена, но е свързан с известна тревожност, стрес. В допълнение и динамичния начин на живот, който водим, стресът може да влоши състоянието на бременната. От друга страна, леката спортна активност спомага за синтеза на серотонин и ендорфини в мозъка ви, които подобряват настроението./az-jenata.bg

CHF CHF 1 1.81752
GBP GBP 1 2.135
RON RON 10 4.02434
TRY TRY 10 2.18017
USD USD 1 1.65931