Неуловим BG трафикант пренася 20 тона хашиш от Мароко
Крими 06.12.2014 08:05
Кораб на офшорна компания от малката карибска държава Белиз с български екипаж и под молдовски флаг плава към Бискайския залив.
“Оушън лайън” е натоварен в Бристол с огромно количество вата и гипсокартон, които трябва да бъдат доставени в България. Малко след като корабът преминава край Португалия, капитанът Янко Янков го спира на рейд в открито море между пристанищата Сеута и мароканския залив.
Капитанът обяснява на екипажа си, че са спрели за резервни части. Ден по-късно, по изгрев -слънце около 6 ч сутринта,
към “Оушън
лайн” се
приближава
15-метров дървен
кораб,
натоварен с множество пакети, увити в полиетиленово зебло в синьо, червено и бежово. По пакетите има изписани комбинации от цифри. Екипажът бързо пренатоварва стоката от едното плавателно средство на другото и я заключва в трюма. После корабът отплава по маршрута си.
Два месеца и половина по-късно на ГКПП Фериботи - Видин, двама митничари отклоняват за щателна проверка товарен камион “Скания”, който пренася за Белгия и Холандия гипсокартон и вата.
Месеци по-рано антимафиоти са получили сигнал от холандските си колеги, че камион със същия номер може да се опита да пренесе наркотик към страната на лалетата. При първоначалния поглед на скенера не изглежда да има нещо съмнително, а само заявените по документи строителни материали.
Опитните служители обаче забелязват, че ръбовете на гипсокартона някак не изглеждат достатъчно прави. Веднага е предприет и щателен физически преглед на товара, а малко по-късно
от специални
тайници се
показват същите
трицветни пакети, натоварени в кораб край мароканския залив. Минути след това и химически тест на място показва, че в специално изрязани дупки на гипсокартона се превозват 4 т висококачествен хашиш.
Залавянето на тази огромна пратка на 1 юли 2012 г. дава началото на операция “Сахара”, в която само няколко дни по-късно антимафиоти разкриват в склад в софийското с. Мировяне още повече от 10 тона от наркотика, подготвени за пренасяне до Белгия и Холандия.
Организатор на рекордната за България пратка от 14,5 т наркотик е един от най-добрите трафиканти на хашиш в света в последните поне 10 г. - българинът Людмил Герасков. Въпреки че в последните 9 г. у нас и в Гърция са залавяни 3 от пратките на Герасков с общо 20 тона дрога, българският наркотрафикант успява да се изплъзне от властите и продължава да е неуловим. Вероятно в момента организира трафика на поредната огромна наркопратка някъде по света, подозират антимафиоти.
И в момента Людмил Герасков и дясната му ръка - синът му Бойко Герасков,
се издирват
навсякъде по
света с червена
бюлетина на
Интерпол
За задържането им има издадена и европейска заповед за арест.
Макар и основните организатори да са се изплъзнали на правоохранителните органи у нас, за първи път на съд са дадени едновременно морски капитан и 4-ма от моряците и механиците в екипажа му, организаторите на транспорта по море и суша, логистикът, наел тайни складове за дрогата и шофьорът, който е опитал да пренесе 4 тона хашиш с камиона си.
Пред специализирания наказателен съд се изправят общо 9-има.
Покрай делото за трафик на 14,5 т хашиш български антимафиоти разкриха как се организира наркотрафикът по море от български моряци и “логистици”, които са сред най-добрите в света.
Тайни свидетели, подслушани разговори и агенти разкриват как се набират наши моряшки екипажи, къде край бреговете на Африка се товари дрогата, как се правят тайниците, докато корабът плава, и как в България тонове наркотици се пренатоварват, преди да поемат към Белгия и Холандия.
Организацията на трафика на хашиш за близо 73 млн. лева на едро започва около година преди пренасянето му, когато Людмил Герасков започва да подбира екипа си за тази “мисия”, установило обвинението. Босът има установени много добри контакти с мароканската мафия, която е на второ място в света по количество произвеждан хашиш. Българинът вече е договорил цената за тоновете дрога, но трябва да намери безопасен маршрут от Африка до Белгия и Холандия, където има вече купувачи, които чакат стоката (виж горе вляво на 13-а стр. за другите две заловени пратик на Герасков в Гърция и България).
Дясната ръка на Людмил - синът му Бойко, се заема да намери доверени хора, с които да наберат морски екипаж.
Така се свързват с представителя на собственика на “Оушън лайън” у нас Цветомир Модев и с дългогодишния моряк Желязко Новаков. Модев осигурява кораба и маршрут прикритие, а Новаков набира доверен екипаж, готов да рискува и да мълчи срещу добри доходи.
На 27 март 2012
г. в Бургас бил
съставен
екипажът на
“Оушън лайън”, като членовете били селектирани лично от Желязко Новаков. Капитанът Янко Янков пък е убеден да поеме ръководството на курса.
Моряците се качили на кораба от турското крайбрежие, където по това време “Оушън лайън” бил на док. По нареждане на Новаков на кораба е поставен молдовски флаг и бил поет курс към Бристол, Великобритания, за товарене на гипсокартона. В Алгесирас - Испания, някъде около 5 април 2012 г. на борда на кораба се качил другият основен организатор Цветомир Модев. Той ебилпредставен на екипажа като представител на корабособственика и през целия курс стоял на мостика до капитана Янков, разказват свидетели. Седмица по-късно корабът отседнал в пристанище Бристол, където започнало товаренето на палетите. В два трюма на борда са подредени стотици пакети гипсокартон и минерална вата. Трюмовете били заключени с вериги и щифтове и пред тях давали вахта само Янков и Нешев.
В Бристол на борда на кораба се качил и Желязко Новаков. Палетата били вече натоварени и корабът потегля в посока Бискайския залив, а след няколко дни отсяда в международни води край мароканския бряг.
Предварително логистикът Модев е закупил от пристанище Алгесирас пакет ламиниран паркет и донесъл на кораба кашон с плоскости. От тях бил приготвен шаблон с формите и размерите на гипсокартона и започнали да се правят тайници в гипсокартона. За целта трафикантите премахнали първите десет листа от всеки палет, след което с дрелка и трион оформяли правоъгълни пространства. Изрезките се събирали в един от ъглите на товарното помещение. Работило се в трюм №2, където се складирали всички отпадъци. Целият таен процес приключил за два дни. Чувалите с боклука били изхвърлени от трюма в открито море през нощта. Когато ден по-късно до “Оушън лайън” се приближил
дървеният кораб
на мароканците,
българските трафиканти били готови да скрият дрогата.
Предварително дори били изготвени улеи, по които пакетите по-лесно да се прехвърлят на борда. През това време капитанът Янков и основните трафиканти Нешев, Желязко Новаков и Модев давали нареждания как да се товари стоката, а Модев броял пакетите. Щом пакетите били качвани в трюма, те били поставяни директно в тайници в гипсокартона. След това палетите били старателно подредени и свободните им кухини уплътнени.
Модев преброил и описал стоката, а останалите започнали да ги опаковат, като им придавали вид на нормални палети с гипсокартон. Покривали ги с найлон, който прилепвали с електрически пистолет за горещ въздух. По този начин се имитирала оригиналната опаковка. Ръкавиците, облеклата и обувките, с които работили трафикантите, били изхвърлени в морето, за да не може обучени кучета да надушат следи от дрога. С
натоварените 498
пакета дрога корабът отплавал към Малта, където основните организатори Цветомир Модев, Желязко Новаков и Емил Нешев го напуснали.
По същото време в България кипяла подготовка по посрещане на струващата десетки милиони наркопратка.
Склададжията на бандата Борислав Петров вече избирал тайните депа, където ще бъде скрит наркотикът. Преди да предплати за месеци напред наем за два склада в софийските Мировяне и Локорско, Петров взел личното одобрение на боса Герасков. През цялото време Людмил координирал мащабната престъпна дейност от София. Шефът на трафикантите наредил на Борислав да отиде в Бургас, където ще пристигне “стоката”. Склададжията трбябвало да следи за разтоварването от кораба и натоварването на камионите.
На 20 юни “Оушън лайн” акостира на рибно пристанище Бургас. Там на кея ги чакал Борислав. Палетите с хашиш били натоварени директно на 16 камиона, наети предварително от спедиторска фирма.
Без никакви проблеми часове по-късно камионите пристигат в склад №21 в стопанския двор в с. Мировяне, където са разтоварени.
9 дни по-късно Герасков и синът му започват организацията по изпращането на 4 тона от стоката с камион към Белгия. Дни по-късно наетият от трафикантите шофьор Кирил Кирилов бил снабден с фалшиви документи, 2000 евро и 1900 евро за разходи.
За да се избегне максимално засичане на камиона с дрога и да се скрие местонахождението на склада, пълен с тонове хашиш, Герасков и помощниците му сами натоварват дрогата и закарват камиона до пусто място в с. Требич. На 1 юли 2012 г. около 6 часа сутринта лично босът Герасков и Борислав отиват до дома на шофьора, взимат го с “Рено Лагуна” и го закарват до натоварения тир. 13 часа по-късно митничарите Мартин Маринов и Иван Чавдаров откриват скритите в камиона 4 тона хашиш.
Дни по-късно антимафиоти атакуват склада в Мировяне, където е намерено останалото количество от около 10 тона.
Босът на трафикантите Людмил Герасков и синът му Бойко обаче вече са изчезнали. И в момента се издирват в 190 държави.
Започнал с трафик
на спирт, работил
със Сретен Йосич
Името на Людмил Герасков е замесено в две големи афери с хашиш преди операция “Сахара”. През 2005 г. в Солун са заловени 4176 кг хашиш.
Тогава са арестувани трима българи. За техен лидер гръцките власти посочват Атанас Спасов, с когото по-късно се оказва, че Герасков има връзка и вероятно той е ръководил операцията. Година по-късно през април 2006 г. пък при операция на Националната служба “Полиция” в склад в София в кв. “Военна рампа” са намерени още 318 кг от същия наркотик. Складът е нает от приближен на Герасков, установяват тогава антимафиоти. По това време в ГДБОП има данни, че Герасков е започнал да работи с хора на сръбския наркобос Сретен Йосич и пренася дрога в Холандия за клиенти на Сретен.
По данни на различни полицейски служби името на Людмил Герасков изплува от всевъзможни афери още от началото на 90-те г. Използвайки каналите на ДС, той и Атанас Спасов започват да се занимават с контрабанда на спирт и цигари. Една от схемите им е разбита през 1999 г. Тогава след акция на НСБОП Спасов и Герасков са арестувани.
Тогава за няколко години двамата успели да ощетят хазната със стотици милиони левове. Схемата била изключително проста. Чрез фирмата си “Алко” АД те внасяли десетки жп композиции със спирт от съседна държава на временен внос. Веднага след вноса собствеността върху цистерните се прехвърляла на фирми фантоми, от което се спестявали дължимите към държавата акцизи и ДДС. Междувременно спиртът отивал за бутилиране в нелегален цех край София. После евтините ментета - водка, ракия и мастика, заливали пазарите. След като престояват само две седмици в ареста, Спасов и Герасков са пуснати, а разследването срещу тях зацикля. /24chasa.bg
“Оушън лайън” е натоварен в Бристол с огромно количество вата и гипсокартон, които трябва да бъдат доставени в България. Малко след като корабът преминава край Португалия, капитанът Янко Янков го спира на рейд в открито море между пристанищата Сеута и мароканския залив.
Капитанът обяснява на екипажа си, че са спрели за резервни части. Ден по-късно, по изгрев -слънце около 6 ч сутринта,
към “Оушън
лайн” се
приближава
15-метров дървен
кораб,
натоварен с множество пакети, увити в полиетиленово зебло в синьо, червено и бежово. По пакетите има изписани комбинации от цифри. Екипажът бързо пренатоварва стоката от едното плавателно средство на другото и я заключва в трюма. После корабът отплава по маршрута си.
Два месеца и половина по-късно на ГКПП Фериботи - Видин, двама митничари отклоняват за щателна проверка товарен камион “Скания”, който пренася за Белгия и Холандия гипсокартон и вата.
Месеци по-рано антимафиоти са получили сигнал от холандските си колеги, че камион със същия номер може да се опита да пренесе наркотик към страната на лалетата. При първоначалния поглед на скенера не изглежда да има нещо съмнително, а само заявените по документи строителни материали.
Опитните служители обаче забелязват, че ръбовете на гипсокартона някак не изглеждат достатъчно прави. Веднага е предприет и щателен физически преглед на товара, а малко по-късно
от специални
тайници се
показват същите
трицветни пакети, натоварени в кораб край мароканския залив. Минути след това и химически тест на място показва, че в специално изрязани дупки на гипсокартона се превозват 4 т висококачествен хашиш.
Залавянето на тази огромна пратка на 1 юли 2012 г. дава началото на операция “Сахара”, в която само няколко дни по-късно антимафиоти разкриват в склад в софийското с. Мировяне още повече от 10 тона от наркотика, подготвени за пренасяне до Белгия и Холандия.
Организатор на рекордната за България пратка от 14,5 т наркотик е един от най-добрите трафиканти на хашиш в света в последните поне 10 г. - българинът Людмил Герасков. Въпреки че в последните 9 г. у нас и в Гърция са залавяни 3 от пратките на Герасков с общо 20 тона дрога, българският наркотрафикант успява да се изплъзне от властите и продължава да е неуловим. Вероятно в момента организира трафика на поредната огромна наркопратка някъде по света, подозират антимафиоти.
И в момента Людмил Герасков и дясната му ръка - синът му Бойко Герасков,
се издирват
навсякъде по
света с червена
бюлетина на
Интерпол
За задържането им има издадена и европейска заповед за арест.
Макар и основните организатори да са се изплъзнали на правоохранителните органи у нас, за първи път на съд са дадени едновременно морски капитан и 4-ма от моряците и механиците в екипажа му, организаторите на транспорта по море и суша, логистикът, наел тайни складове за дрогата и шофьорът, който е опитал да пренесе 4 тона хашиш с камиона си.
Пред специализирания наказателен съд се изправят общо 9-има.
Покрай делото за трафик на 14,5 т хашиш български антимафиоти разкриха как се организира наркотрафикът по море от български моряци и “логистици”, които са сред най-добрите в света.
Тайни свидетели, подслушани разговори и агенти разкриват как се набират наши моряшки екипажи, къде край бреговете на Африка се товари дрогата, как се правят тайниците, докато корабът плава, и как в България тонове наркотици се пренатоварват, преди да поемат към Белгия и Холандия.
Организацията на трафика на хашиш за близо 73 млн. лева на едро започва около година преди пренасянето му, когато Людмил Герасков започва да подбира екипа си за тази “мисия”, установило обвинението. Босът има установени много добри контакти с мароканската мафия, която е на второ място в света по количество произвеждан хашиш. Българинът вече е договорил цената за тоновете дрога, но трябва да намери безопасен маршрут от Африка до Белгия и Холандия, където има вече купувачи, които чакат стоката (виж горе вляво на 13-а стр. за другите две заловени пратик на Герасков в Гърция и България).
Дясната ръка на Людмил - синът му Бойко, се заема да намери доверени хора, с които да наберат морски екипаж.
Така се свързват с представителя на собственика на “Оушън лайън” у нас Цветомир Модев и с дългогодишния моряк Желязко Новаков. Модев осигурява кораба и маршрут прикритие, а Новаков набира доверен екипаж, готов да рискува и да мълчи срещу добри доходи.
На 27 март 2012
г. в Бургас бил
съставен
екипажът на
“Оушън лайън”, като членовете били селектирани лично от Желязко Новаков. Капитанът Янко Янков пък е убеден да поеме ръководството на курса.
Моряците се качили на кораба от турското крайбрежие, където по това време “Оушън лайън” бил на док. По нареждане на Новаков на кораба е поставен молдовски флаг и бил поет курс към Бристол, Великобритания, за товарене на гипсокартона. В Алгесирас - Испания, някъде около 5 април 2012 г. на борда на кораба се качил другият основен организатор Цветомир Модев. Той ебилпредставен на екипажа като представител на корабособственика и през целия курс стоял на мостика до капитана Янков, разказват свидетели. Седмица по-късно корабът отседнал в пристанище Бристол, където започнало товаренето на палетите. В два трюма на борда са подредени стотици пакети гипсокартон и минерална вата. Трюмовете били заключени с вериги и щифтове и пред тях давали вахта само Янков и Нешев.
В Бристол на борда на кораба се качил и Желязко Новаков. Палетата били вече натоварени и корабът потегля в посока Бискайския залив, а след няколко дни отсяда в международни води край мароканския бряг.
Предварително логистикът Модев е закупил от пристанище Алгесирас пакет ламиниран паркет и донесъл на кораба кашон с плоскости. От тях бил приготвен шаблон с формите и размерите на гипсокартона и започнали да се правят тайници в гипсокартона. За целта трафикантите премахнали първите десет листа от всеки палет, след което с дрелка и трион оформяли правоъгълни пространства. Изрезките се събирали в един от ъглите на товарното помещение. Работило се в трюм №2, където се складирали всички отпадъци. Целият таен процес приключил за два дни. Чувалите с боклука били изхвърлени от трюма в открито море през нощта. Когато ден по-късно до “Оушън лайън” се приближил
дървеният кораб
на мароканците,
българските трафиканти били готови да скрият дрогата.
Предварително дори били изготвени улеи, по които пакетите по-лесно да се прехвърлят на борда. През това време капитанът Янков и основните трафиканти Нешев, Желязко Новаков и Модев давали нареждания как да се товари стоката, а Модев броял пакетите. Щом пакетите били качвани в трюма, те били поставяни директно в тайници в гипсокартона. След това палетите били старателно подредени и свободните им кухини уплътнени.
Модев преброил и описал стоката, а останалите започнали да ги опаковат, като им придавали вид на нормални палети с гипсокартон. Покривали ги с найлон, който прилепвали с електрически пистолет за горещ въздух. По този начин се имитирала оригиналната опаковка. Ръкавиците, облеклата и обувките, с които работили трафикантите, били изхвърлени в морето, за да не може обучени кучета да надушат следи от дрога. С
натоварените 498
пакета дрога корабът отплавал към Малта, където основните организатори Цветомир Модев, Желязко Новаков и Емил Нешев го напуснали.
По същото време в България кипяла подготовка по посрещане на струващата десетки милиони наркопратка.
Склададжията на бандата Борислав Петров вече избирал тайните депа, където ще бъде скрит наркотикът. Преди да предплати за месеци напред наем за два склада в софийските Мировяне и Локорско, Петров взел личното одобрение на боса Герасков. През цялото време Людмил координирал мащабната престъпна дейност от София. Шефът на трафикантите наредил на Борислав да отиде в Бургас, където ще пристигне “стоката”. Склададжията трбябвало да следи за разтоварването от кораба и натоварването на камионите.
На 20 юни “Оушън лайн” акостира на рибно пристанище Бургас. Там на кея ги чакал Борислав. Палетите с хашиш били натоварени директно на 16 камиона, наети предварително от спедиторска фирма.
Без никакви проблеми часове по-късно камионите пристигат в склад №21 в стопанския двор в с. Мировяне, където са разтоварени.
9 дни по-късно Герасков и синът му започват организацията по изпращането на 4 тона от стоката с камион към Белгия. Дни по-късно наетият от трафикантите шофьор Кирил Кирилов бил снабден с фалшиви документи, 2000 евро и 1900 евро за разходи.
За да се избегне максимално засичане на камиона с дрога и да се скрие местонахождението на склада, пълен с тонове хашиш, Герасков и помощниците му сами натоварват дрогата и закарват камиона до пусто място в с. Требич. На 1 юли 2012 г. около 6 часа сутринта лично босът Герасков и Борислав отиват до дома на шофьора, взимат го с “Рено Лагуна” и го закарват до натоварения тир. 13 часа по-късно митничарите Мартин Маринов и Иван Чавдаров откриват скритите в камиона 4 тона хашиш.
Дни по-късно антимафиоти атакуват склада в Мировяне, където е намерено останалото количество от около 10 тона.
Босът на трафикантите Людмил Герасков и синът му Бойко обаче вече са изчезнали. И в момента се издирват в 190 държави.
Започнал с трафик
на спирт, работил
със Сретен Йосич
Името на Людмил Герасков е замесено в две големи афери с хашиш преди операция “Сахара”. През 2005 г. в Солун са заловени 4176 кг хашиш.
Тогава са арестувани трима българи. За техен лидер гръцките власти посочват Атанас Спасов, с когото по-късно се оказва, че Герасков има връзка и вероятно той е ръководил операцията. Година по-късно през април 2006 г. пък при операция на Националната служба “Полиция” в склад в София в кв. “Военна рампа” са намерени още 318 кг от същия наркотик. Складът е нает от приближен на Герасков, установяват тогава антимафиоти. По това време в ГДБОП има данни, че Герасков е започнал да работи с хора на сръбския наркобос Сретен Йосич и пренася дрога в Холандия за клиенти на Сретен.
По данни на различни полицейски служби името на Людмил Герасков изплува от всевъзможни афери още от началото на 90-те г. Използвайки каналите на ДС, той и Атанас Спасов започват да се занимават с контрабанда на спирт и цигари. Една от схемите им е разбита през 1999 г. Тогава след акция на НСБОП Спасов и Герасков са арестувани.
Тогава за няколко години двамата успели да ощетят хазната със стотици милиони левове. Схемата била изключително проста. Чрез фирмата си “Алко” АД те внасяли десетки жп композиции със спирт от съседна държава на временен внос. Веднага след вноса собствеността върху цистерните се прехвърляла на фирми фантоми, от което се спестявали дължимите към държавата акцизи и ДДС. Междувременно спиртът отивал за бутилиране в нелегален цех край София. После евтините ментета - водка, ракия и мастика, заливали пазарите. След като престояват само две седмици в ареста, Спасов и Герасков са пуснати, а разследването срещу тях зацикля. /24chasa.bg
![]() |
1 | 2.09763 |
![]() |
1 | 2.25951 |
![]() |
10 | 3.85552 |
![]() |
100 | 4.16246 |
![]() |
1 | 1.67882 |
Последни новини
- 10:08 Пуснаха под домашен арест попфолк певицата Дебора
- 10:01 Черно море стартира сезона с реми в столицата
- 09:56 Путин и Ердоган обсъдиха преговорите между Русия и Украйна и ситуацията в Сирия
- 09:47 Министър Митов поздрави Икономическа полиция за акцията, при която бяха иззети палета с райски газ
- 09:44 Най-малко 19 души бяха ранени при заря на панаира в германския град Дюселдорф
- 09:40 Дебютен гол и късна драма за старт на родната Първа лига
- 09:36 Парламентът криминализира отказа от тестване за алкохол и наркотици при ПТП и вдигна глобите
- 09:26 Сиймор Хърш: Зеленски си отива, Залужни ще го наследи до няколко месеца