Избрано 20.02.2023 10:39 Снимка: ДНЕС+
Тома Белев опитал да спре тунела под Шипка, правейки територията резерват
За да бъде провалено изграждането на тунела под Шипка и обходния околовръстен път на Габрово, териториите, през които трябва да минават двете трасетата, са вкарани в плана за управление на парк Българка като зони с резерватен режим с тотална забрана на каквото и да е строителство.
Това съобщи сайтът „Еко Новини“. Планът е изготвен от консорциум „Обединение Българка 2013“ с ръководител бившия зам.-министър на екологията Тома Белев и приет от МС на 30.12.2021 г., докато той е действащ зам.-министър на околната среда и водите.
В консорциума участва и WWF - Световен фонд за дивата природа, който в България се представя от жената на Тома Белев - Веселина Кавръкова.
Стойността на поръчката е 2.6 милиона лева.
В съдебното решение на Административен съд гр. София, с което се отхвърля решение 894 от 30.12.2021 г. на Министерски съвет за приемане на плана за Управление на парк Българка, е записано:
„Налице са неясноти по отношение на предвидени инфраструктурни проекти и обход на населено място с тунел под връх Шипка, които попадат в зона с предвиден резерватен режим“.
Мотивите на съда продължават с цитати от плана:
„Планът за нов тунел и път под Шипка по долината на Козя река е заплаха за естествените екосистемни“.
От доводите на съда става абсолютно ясно, че в плана на природен парк Българка целенасочено са включени ограничения и забрани, които да провалят изграждането на този инфраструктурен проект, така важен за безопасността на движение, транспортната система на България и Източна Европа.
Ако планът на парк Българка, приет набързо под натиска на Борислав Сандов и Тома Белев от кабинета Петков, беше влязъл във сила, то в близките 10 година нямаше как да се започне строителството на тунел под връх Шипка. Това е така, защото плановете за управление на природните паркове са със срок на действие 10 година и имат силата на закон. Едва след петата, тоест през 2028 година, планът на Българка щеше да може да се промени. Но това е толкова сложна процедура, свързана с обществени поръчки и обжалвания, че никога не се е случвала.
Това е втори опит за блокаж на тунела от фамилията Белев-Кавръкова
Припомняме, че още през 2013 г. Световният фонд за дивата природа (WWF) обжалваха Оценката за въздействие върху околната среда (ОВОС) на проекта за тунел под Шипка. Същото направиха и от Зелени Балкани – екоорганизация, на която Тома Белев беше председател на УС.
Капаните заложени в законодателството и нормативната уредба у нас, чрез активното лобиране на зелените екологични организации и техните покровители , са толкова много, че са в състояние да провалят всеки инфраструктурен проект. Включително и тези от национално значение и свързаните със сигурността на страната.
Примерите са безброй:
Линии на метрото на София бяха забавени с години. Същото важеше и за завода за отпадъци. Довършването на автомагистрала Струма, тунелите под Шипка и Петрохан, ОВОС на 7 реактор на Козлодуй, забраните за добив на газ и нефт, спортните съоръжения и лифтове по планините и още редица други. Всички те са провалени или забавени заради саботиране от страна на няколко политически зависими зелени неправителствени организации и техните активисти.
Още по темата
CHF
|
1 | 2.12014 |
GBP
|
1 | 2.2238 |
RON
|
10 | 3.84703 |
TRY
|
100 | 3.98571 |
USD
|
1 | 1.68708 |
Последни новини
- 21:10 Хороскоп за сряда, 19 ноември 2025 г.
- 19:14 Пенсионирането на Тим Кук: Контролирано "изтичане" за тестване на пазара?
- 19:07 Въвеждането на квоти за влизане в Големия египетски музей предизвика скандал
- 18:58 Турция планира продажба на $4 млрд. дълг за разширяване на енергийните си проекти
- 18:53 Бориславова не била фалшифицирала документи, може друг да е ползвал електронния ѝ подпис
- 18:50 Радина Боршош стана майка за първи път
- 18:45 Министър Петкова: Бюджет 2026 е възможният, решението за коледни добавки за пенсионерите предстои
- 18:42 Китайски учени разрешиха 70-годишна мистерия за произхода на високоенергийни космически лъчи