Избрано 12.05.2024 17:23 Снимка: ДНЕС+
Не може и двете да се продават за „конфитюр“, все едно да продават айран за кисело мляко
От Фейсбук профила на Георги Матеев
„Открийте 10-те разлики“
От едната страна виждате продукт, който се раздава като дарение на социално слаби и хора с увреждания, от другата страна виждате произведен в България продукт за търговската мрежа.
И двата продукта се водят по наименование „конфитюр“. Обаче съдържанието е коренно различно. По закон производителите са длъжни да подреждат съдържимото в низходящ ред - най-отпред да са изброени съставките, които се съдържат най-много.
Очевидно, единият конфитюр е съставен от 60% плод и 40% захар. Докато в другия съдържанието на плод е само 35%. Останалите 65 са глюкозо-фруктозен сироп и захар, като глюкозо-фруктозния сироп е преобладаващ - повече дори от самите плодове.
Това е и причината единият конфитюр да съдържа 276 калории за 100 грама, докато другият - 177 или с над 55% повече. Но по-тревожното е друго, освен че е много по-калоричен заради почти двойно по-малкото плодове, левият конфитюр има и много по-висок гликемичен индекс от десния.
Как е възможно тези два продукта да се продават под едно и също търговско наименование? Това е все едно да продават айран за кисело мляко?
CHF | 1 | 2.01549 |
GBP | 1 | 2.29968 |
RON | 10 | 3.93092 |
TRY | 100 | 5.55135 |
USD | 1 | 1.79896 |
Последни новини
- 21:24 Хороскоп за четвъртък, 6 юни 2024 г.
- 19:34 Най-дългият кръгов пешеходен маршрут в света ще носи нова слава на тази европейска държава
- 19:22 Съд в Лондон осъди условно мъж, заплашил онлайн с убийството авторката на "Хари Потър"
- 19:11 Битовото потребление на енергия в ЕС през 2022 г. е най-ниското от 2016 г.
- 19:01 Airbus показа военен стелт дрон
- 18:50 Кабинетът одобри още 10,5 млн. лв. за щетите след наводненията в Карловско
- 18:41 САЩ разположиха ракетнa системa Typhon на 360 км от базата на Балтийския флот на Русия
- 18:32 В Грузия заявиха, че НАТО ги е мамил години наред с неточен превод на договора за съюза