Не може и двете да се продават за „конфитюр“, все едно да продават айран за кисело мляко

Избрано 12.05.2024 17:23 Снимка: ДНЕС+

Не може и двете да се продават за „конфитюр“, все едно да продават айран за кисело мляко

От Фейсбук профила на Георги Матеев

„Открийте 10-те разлики“

От едната страна виждате продукт, който се раздава като дарение на социално слаби и хора с увреждания, от другата страна виждате произведен в България продукт за търговската мрежа.

И двата продукта се водят по наименование „конфитюр“. Обаче съдържанието е коренно различно. По закон производителите са длъжни да подреждат съдържимото в низходящ ред - най-отпред да са изброени съставките, които се съдържат най-много.

Очевидно, единият конфитюр е съставен от 60% плод и 40% захар. Докато в другия съдържанието на плод е само 35%. Останалите 65 са глюкозо-фруктозен сироп и захар, като глюкозо-фруктозния сироп е преобладаващ - повече дори от самите плодове.

Това е и причината единият конфитюр да съдържа 276 калории за 100 грама, докато другият - 177 или с над 55% повече. Но по-тревожното е друго, освен че е много по-калоричен заради почти двойно по-малкото плодове, левият конфитюр има и много по-висок гликемичен индекс от десния.

Как е възможно тези два продукта да се продават под едно и също търговско наименование? Това е все едно да продават айран за кисело мляко?

CHF CHF 1 2.01549
GBP GBP 1 2.29968
RON RON 10 3.93092
TRY TRY 100 5.55135
USD USD 1 1.79896