
Избрано 12.05.2024 17:23 Снимка: ДНЕС+
Не може и двете да се продават за „конфитюр“, все едно да продават айран за кисело мляко
От Фейсбук профила на Георги Матеев
„Открийте 10-те разлики“
От едната страна виждате продукт, който се раздава като дарение на социално слаби и хора с увреждания, от другата страна виждате произведен в България продукт за търговската мрежа.
И двата продукта се водят по наименование „конфитюр“. Обаче съдържанието е коренно различно. По закон производителите са длъжни да подреждат съдържимото в низходящ ред - най-отпред да са изброени съставките, които се съдържат най-много.
Очевидно, единият конфитюр е съставен от 60% плод и 40% захар. Докато в другия съдържанието на плод е само 35%. Останалите 65 са глюкозо-фруктозен сироп и захар, като глюкозо-фруктозния сироп е преобладаващ - повече дори от самите плодове.
Това е и причината единият конфитюр да съдържа 276 калории за 100 грама, докато другият - 177 или с над 55% повече. Но по-тревожното е друго, освен че е много по-калоричен заради почти двойно по-малкото плодове, левият конфитюр има и много по-висок гликемичен индекс от десния.
Как е възможно тези два продукта да се продават под едно и също търговско наименование? Това е все едно да продават айран за кисело мляко?
![]() |
1 | 2.09247 |
![]() |
1 | 2.28618 |
![]() |
10 | 3.8512 |
![]() |
100 | 4.19993 |
![]() |
1 | 1.6688 |
Последни новини
- 08:59 Флуминензе отстрани Интер на клубния Мондиал
- 08:51 Манчестър Сити е аут от Мондиала след зрелищно 3:4 срещу Ал Хилал
- 08:44 От днес влеза в сила увеличението на пенсиите
- 21:44 Хороскоп за вторник, 1 юли 2025 г.
- 19:36 Кметът на Враца и член на Изпълкома: Привличането на млади чужденци е по-добрият ход за клубовете
- 19:29 Първа група от 20 български пожарникари замина за Гърция
- 19:22 Турската полиция задържа над 50 души на забранено ЛГБТ+ шествие в Истанбул
- 19:17 Граждански организации от цяла София въстават срещу ППДБСС и Васил Терзиев