Как се прави помен с чужда пита
Избрано 09.03.2012 13:33
Много се размириса около българската връзка в скандала с лобиста Петер Хохегер. Има съмнения, че с пари от София той е подкупвал австрийски политици. И в България обаче не всичко е чисто около тази поръчка.
През 2008 година австрийският лобист Петер Хохегер е бил нает от социалистическото правителство на премиера Сергей Станишев да проведе рекламна кампания на България в ЕС. Целта - да се повиши имиджът на страната в чужбина. Услугата е била оценена на сумата от 1 милион евро, които са му били преведени от България.
Каква е ролята на Щрасер?
От тях 100 хиляди евро обаче са "кацнали" в личната банкова сметка на бившия вътрешен министър на Австрия Ернст Щрасер - под формата на изплатен хонорар. В документите по договора със София обаче никъде не фигурира името на министъра. А от редовните доклади, изпращани от Хохегер на българското правителство, никъде не личи Щрасер да има някаква заслуга в изпълнението на проекта, което да обясни и хонорара му, пише по темата вестник Ди Пресе.
В интервю за вестник Капитал бившият български премиер Станишев казва, че нито познава Щрасер, нито се е срещал с него, а най-малкото има представа каква роля е изпълнявал той в поръчката от София. Пред разследващите органи в Австрия обаче бившият вътрешен министър казва: "Хохегер имаше един чуждестранен клиент, който имаше някакъв проблем. Аз му помогнах за решаването на проблема". В какво по-точно се изразява тази негова помощ и кой е чуждият клиент - това Щрасер не е пожелал да уточни.
Шуробаджанащина в действие
Австрийският Ди Пресе разполага с доказателства и за други нарушения по договора със София. Така например като български подизпълнител е била наета фирмата на приятелката на тогавашния български премиер Моника Янова, еднолична собственичка на агенция "Актив груп". През нейната фирма е преминавала цялата логистика и рекламните прояви по договора с Хохегер. Името на Янова се появява и в друга сходна ситуация: през 2006 година правителството на Станишев също възлага на Хохегер да работи за подобряване имиджа на българската икономика.
И отново като подизпълнител е наета фирмата на приятелката на Станишев без да е проведен конкурс за възлагане на обществена поръчка. Това законово изискване е било заобиколено с помощта на един евтин трик - като възложител на поръчката не фигурира българското министерство на икономиката, а фирма, подчинена на министерството. Тя, от своя страна, избира за подизпълнител фирмата на приятелката на премиера Станишев.
Ди Пресе - Дойче веле
През 2008 година австрийският лобист Петер Хохегер е бил нает от социалистическото правителство на премиера Сергей Станишев да проведе рекламна кампания на България в ЕС. Целта - да се повиши имиджът на страната в чужбина. Услугата е била оценена на сумата от 1 милион евро, които са му били преведени от България.
Каква е ролята на Щрасер?
От тях 100 хиляди евро обаче са "кацнали" в личната банкова сметка на бившия вътрешен министър на Австрия Ернст Щрасер - под формата на изплатен хонорар. В документите по договора със София обаче никъде не фигурира името на министъра. А от редовните доклади, изпращани от Хохегер на българското правителство, никъде не личи Щрасер да има някаква заслуга в изпълнението на проекта, което да обясни и хонорара му, пише по темата вестник Ди Пресе.
В интервю за вестник Капитал бившият български премиер Станишев казва, че нито познава Щрасер, нито се е срещал с него, а най-малкото има представа каква роля е изпълнявал той в поръчката от София. Пред разследващите органи в Австрия обаче бившият вътрешен министър казва: "Хохегер имаше един чуждестранен клиент, който имаше някакъв проблем. Аз му помогнах за решаването на проблема". В какво по-точно се изразява тази негова помощ и кой е чуждият клиент - това Щрасер не е пожелал да уточни.
Шуробаджанащина в действие
Австрийският Ди Пресе разполага с доказателства и за други нарушения по договора със София. Така например като български подизпълнител е била наета фирмата на приятелката на тогавашния български премиер Моника Янова, еднолична собственичка на агенция "Актив груп". През нейната фирма е преминавала цялата логистика и рекламните прояви по договора с Хохегер. Името на Янова се появява и в друга сходна ситуация: през 2006 година правителството на Станишев също възлага на Хохегер да работи за подобряване имиджа на българската икономика.
И отново като подизпълнител е наета фирмата на приятелката на Станишев без да е проведен конкурс за възлагане на обществена поръчка. Това законово изискване е било заобиколено с помощта на един евтин трик - като възложител на поръчката не фигурира българското министерство на икономиката, а фирма, подчинена на министерството. Тя, от своя страна, избира за подизпълнител фирмата на приятелката на премиера Станишев.
Ди Пресе - Дойче веле
CHF
|
1 | 2.09943 |
GBP
|
1 | 2.23626 |
RON
|
10 | 3.84197 |
TRY
|
100 | 3.90542 |
USD
|
1 | 1.66894 |
Последни новини
- 11:14 Тапа на пътя Самоков-София заради убити животни
- 11:09 "Не парламент, а кочина с алкохолици": Прекъснаха заседанието на НС заради Манол Пейков
- 11:07 Тръмп спира лотарията за зелени карти в САЩ
- 11:06 Ген. Румен Миланов за охраната на депутати от НСО: Националната сигурност не се гради на емоции
- 11:01 Тръмп: Украйна трябва да побърза с разрешаването на конфликта
- 10:58 Неджми Али: Евродепутатите ни да се обединят за гарантиране на бюджет от всички фондове на ЕС
- 10:57 Откриха труп на Витоша на време на спасителна акция за пострадал турист
- 10:51 Трима задържани с 10 000 фалшиви евро при спецакция в центъра на София