Да запълним дупките в знанията на кмета! Първото предложение за синя зона е... негово!
Избрано 16.05.2012 13:16
Варненският кмет Кирил Йорданов не бил знаел какво става със Синята зона? Точните му думи пред журналистите са, че „Нищо не мога да кажа за "Синята зона", която изцяло е иззета от Общинския съвет, нейната реализация и експлоатация е в компетентността на общинското акционерно дружество „Паркинги и гаражи”.
А дали е точно така?
1. Първо, всички решения преди да влязат на сесия на общинския съвет, се гласуват в комисиите на същия този общински съвет.
2. На тези комисии присъстват членове на собствената на Кирил Йорданов администрация, те участват в дебатите, формират мнение и не рядко налагат типа гласуване.
3. На тези комисии присъстват общински съветници, които са от антуража на Кирил Йорданов.
4. Присъстват журналисти, пишат медии, има архив, има протоколи от заседанията и т.н.
Така че, вероятността той да не е знаел нищо за Синята зона е ИЗКЛЮЧЕНА!
Което пък не изключва вероятността Кирил Йорданов поне веднъж да е споделил поне отчасти истината.
Не може да не е знаел, но може да не е разбрал!
Имайки предвид интелектуалният капацитет на повечето български управници, тази възможност никога не бива да се изключва.
Както не може да се изключи и обратното подозрение – имайки предвид моралният облик на повечето български управленци, вероятността да излъжат е по-скоро голяма, от колкото никаква.
Антон Луков
П.П. Историята обаче си има предистория!
Още на 6 юни 2008 г, “ДНЕС+” я описва в подробности!
Публикуваме я отново поради фундаменталното и значение за по-пълната и подробна информираност на варненския кмет Кирил Йорданов!
В началото на юни 2008 година кметът на Община Варна предлага да се направи „синя зона” за паркиране, като предвижда в бюджета 300 000 лева. Тогава и неговият заместник – Свилен Крайчев (сега депутат от ГЕРБ) лобира за това. Целта е първоначално да се обособят със заповед на кмета места в центъра на Варна, които ще дават възможност за краткотрайно паркиране от половин до три часа срещу заплащане.
На следващия месец – юли 2008 г, общинските съветници на Варна определят таксите за престой в „синята зона”, които са двойно по-скъпи от тези в столицата. Не е ясно, обаче все още какви са очакваните приходи, кога ще заработи системата, кой ще събира парите или каква част от тях ще постъпят реално в бюджета. И възлагат на швейцарски концерн да направи оглед на паркингите, за да се предложи инсталиране на автоматични системи за паркиране, каквито знаем в София още от комунистическо време.
Тогава кметът Йорданов определя два варианта – общината сама да купи и инсталира системите и да ги експлоатира, а втория вариант – швейцарският концерн Swiss-park да достави и инсталира системата, а друга фирма да експлоатира паркингите. За целта се създава общинско предприятие "Управление на национални програми и проекти" (УНПП) с шеф - Стоян Аргиров и численост от около 80 служители.
През 2009 година Общината обявява, че през септември пуска първите „сини зони” с около 200 места. За изпълнител на обявената обществена поръчка е избрана фирма "Siemens", която ще реализира 4 от "сините зони". По силата на договора предстои да станат факт първите места за кратковременно платено паркиране само в някои централни части. От фирмата имат задължението да доставят, монтират и пуснат в експлоатация паркинг-автоматите, като ги включат в обща Система за контрол и управление. Изпълнителят се ангажира с поддръжката на апаратите, както и с обучението на общински служители за работата с тях.
В края на същата година, администрацията подготвя концесия за изграждането на един паркинг с поне 1000 места. Кметът съобщава: „На 15 май ще влязат в експлоатация 1700 места до автогарата, а от 3 януари ще пуснем частично, бих казал, отсечки в града с елементи на “синя зона”. За целта сме закупили и необходимата техника за таксуване на престоя, нанесена е маркировката по улиците и площадите.” Къде е техниката, системата и досега не знаем, тъй като не ги виждаме по улиците на Варна. И вече има решение за живеещите в района на "сините зони" - Община Варна ще издава специални разрешителни, като гражданите предоставят куп документи и заплащат по „преференциалната цена” от 10 лв. месечно за един автомобил, но това не им осигурява запазване на мястото им!
В началото на настоящата година, шефът на общинското предприятие УНПП - Стоян Аргиров рапортува, че първите сини зони във Варна ще влязат в експлоатация през май и паркинг-автоматите са монтирани още в края на миналата година. Едва след това Аргиров се сеща, че му трябва щат (поредния), който да обслужва системата и през април предлага гласуването на щат за обслужването на паркингите. Той иска увеличение на щата с четирима служители – трима инкасатори и един счетоводител-касиер, като обещава, че с всеки инкасатор ще върви и по един полицай от Общинска полиция.
През пролетта стана ясно, че синята зона за паркиране в центъра стартира през май и единствено остава да се отпусне структура (поредната структура, все едно я няма в общинското предприятие УНПП) за инкасатори, за да заработи.
Пак през пролетта, на редовния си брифинг, кметът обяви, че предстои обявяване на обществена поръчка за изработка на задание на останалите сини зони във Варна като то трябва да съдържа в себе си всички елементи - как ще бъде изградена синята зона, къде, как шофьорите ще се таксуват и т.н.
Факт е, че въпросната обществена поръчка все още не е обявена в Агенцията за обществени поръчки.
Две години от решението за „синя зона”, следват проучвателни дейности, експертни съвети, възлагания, купуване на техника и… ?
Резултатът! “Синя зона“ във Варна няма!
Ина Георгиева, 6 юни 2008г.
А дали е точно така?
1. Първо, всички решения преди да влязат на сесия на общинския съвет, се гласуват в комисиите на същия този общински съвет.
2. На тези комисии присъстват членове на собствената на Кирил Йорданов администрация, те участват в дебатите, формират мнение и не рядко налагат типа гласуване.
3. На тези комисии присъстват общински съветници, които са от антуража на Кирил Йорданов.
4. Присъстват журналисти, пишат медии, има архив, има протоколи от заседанията и т.н.
Така че, вероятността той да не е знаел нищо за Синята зона е ИЗКЛЮЧЕНА!
Което пък не изключва вероятността Кирил Йорданов поне веднъж да е споделил поне отчасти истината.
Не може да не е знаел, но може да не е разбрал!
Имайки предвид интелектуалният капацитет на повечето български управници, тази възможност никога не бива да се изключва.
Както не може да се изключи и обратното подозрение – имайки предвид моралният облик на повечето български управленци, вероятността да излъжат е по-скоро голяма, от колкото никаква.
Антон Луков
П.П. Историята обаче си има предистория!
Още на 6 юни 2008 г, “ДНЕС+” я описва в подробности!
Публикуваме я отново поради фундаменталното и значение за по-пълната и подробна информираност на варненския кмет Кирил Йорданов!
В началото на юни 2008 година кметът на Община Варна предлага да се направи „синя зона” за паркиране, като предвижда в бюджета 300 000 лева. Тогава и неговият заместник – Свилен Крайчев (сега депутат от ГЕРБ) лобира за това. Целта е първоначално да се обособят със заповед на кмета места в центъра на Варна, които ще дават възможност за краткотрайно паркиране от половин до три часа срещу заплащане.
На следващия месец – юли 2008 г, общинските съветници на Варна определят таксите за престой в „синята зона”, които са двойно по-скъпи от тези в столицата. Не е ясно, обаче все още какви са очакваните приходи, кога ще заработи системата, кой ще събира парите или каква част от тях ще постъпят реално в бюджета. И възлагат на швейцарски концерн да направи оглед на паркингите, за да се предложи инсталиране на автоматични системи за паркиране, каквито знаем в София още от комунистическо време.
Тогава кметът Йорданов определя два варианта – общината сама да купи и инсталира системите и да ги експлоатира, а втория вариант – швейцарският концерн Swiss-park да достави и инсталира системата, а друга фирма да експлоатира паркингите. За целта се създава общинско предприятие "Управление на национални програми и проекти" (УНПП) с шеф - Стоян Аргиров и численост от около 80 служители.
През 2009 година Общината обявява, че през септември пуска първите „сини зони” с около 200 места. За изпълнител на обявената обществена поръчка е избрана фирма "Siemens", която ще реализира 4 от "сините зони". По силата на договора предстои да станат факт първите места за кратковременно платено паркиране само в някои централни части. От фирмата имат задължението да доставят, монтират и пуснат в експлоатация паркинг-автоматите, като ги включат в обща Система за контрол и управление. Изпълнителят се ангажира с поддръжката на апаратите, както и с обучението на общински служители за работата с тях.
В края на същата година, администрацията подготвя концесия за изграждането на един паркинг с поне 1000 места. Кметът съобщава: „На 15 май ще влязат в експлоатация 1700 места до автогарата, а от 3 януари ще пуснем частично, бих казал, отсечки в града с елементи на “синя зона”. За целта сме закупили и необходимата техника за таксуване на престоя, нанесена е маркировката по улиците и площадите.” Къде е техниката, системата и досега не знаем, тъй като не ги виждаме по улиците на Варна. И вече има решение за живеещите в района на "сините зони" - Община Варна ще издава специални разрешителни, като гражданите предоставят куп документи и заплащат по „преференциалната цена” от 10 лв. месечно за един автомобил, но това не им осигурява запазване на мястото им!
В началото на настоящата година, шефът на общинското предприятие УНПП - Стоян Аргиров рапортува, че първите сини зони във Варна ще влязат в експлоатация през май и паркинг-автоматите са монтирани още в края на миналата година. Едва след това Аргиров се сеща, че му трябва щат (поредния), който да обслужва системата и през април предлага гласуването на щат за обслужването на паркингите. Той иска увеличение на щата с четирима служители – трима инкасатори и един счетоводител-касиер, като обещава, че с всеки инкасатор ще върви и по един полицай от Общинска полиция.
През пролетта стана ясно, че синята зона за паркиране в центъра стартира през май и единствено остава да се отпусне структура (поредната структура, все едно я няма в общинското предприятие УНПП) за инкасатори, за да заработи.
Пак през пролетта, на редовния си брифинг, кметът обяви, че предстои обявяване на обществена поръчка за изработка на задание на останалите сини зони във Варна като то трябва да съдържа в себе си всички елементи - как ще бъде изградена синята зона, къде, как шофьорите ще се таксуват и т.н.
Факт е, че въпросната обществена поръчка все още не е обявена в Агенцията за обществени поръчки.
Две години от решението за „синя зона”, следват проучвателни дейности, експертни съвети, възлагания, купуване на техника и… ?
Резултатът! “Синя зона“ във Варна няма!
Ина Георгиева, 6 юни 2008г.
CHF
|
1 | 2.09157 |
GBP
|
1 | 2.23166 |
RON
|
10 | 3.84031 |
TRY
|
100 | 3.88827 |
USD
|
1 | 1.66086 |
Последни новини
- 12:43 Военната помощ за Украйна рязко спадна през втората половина на 2025 г.
- 12:38 Парламентът се отказа да обсъди проектобюджетите на НЗОК и на държавата за 2026 г.
- 12:35 Николай Василев: Влизаме в еврозоната с 15-годишно закъснение
- 12:32 ИТН поиска промени в Изборния кодекс и машини под наем за следващия вот
- 12:28 Германски депутат: Русия струпа около 360 000 войници в Беларус, на границата с НАТО
- 12:21 Крачка назад: ЕК смекчава правилата за продажба на нови бензинови и дизелови автомобили
- 12:14 КС ще разгледа делата за отнетите правомощия на президента в ДАР, ДАНС и ДАТО
- 12:07 Празнични облекла за деца