ЕС и Свят 22.10.2024 11:46 Снимка: ДНЕС+
Шолц: Германските автопроизводители не трябва да се страхуват от китайската конкуренция
Той посочи, че в миналото индустрията е издържала на силната конкуренция от Южна Корея и Япония и потвърди отново позицията на Германия срещу митата на ЕС
Германските автомобилни производители не трябва да се страхуват от конкуренцията от Китай, каза канцлерът Олаф Шолц в понеделник при откриването на завод за рециклиране на батерии на Mercedes-Benz. Шолц описа инвестицията на производителя на премиум автомобили като част от новата програма за индустриална политика на Германия, съобщава Ройтерс.
"Някои казват, че Китай може да се справи много по-добре с електрическите двигатели от нас", посочва канцлерът. "Германските компании не трябва да се страхуват от тази конкуренция", каза той.
Шолц посочи, че индустрията е издържала на силна конкуренция от Южна Корея и Япония в миналото и потвърди отново позицията на Германия срещу митата на ЕС върху произведените в Китай електрически превозни средства.
"Аз съм против митата, които ни вредят", посочи Шолц на церемонията по откриването в Купенхайм, югозападна Германия.
"ЕС трябва да използва такива мерки там, където дъмпингът и субсидиите всъщност поставят европейските производители в неравностойно положение, например в стоманодобивната промишленост", добави той.
Европейският автомобилен сектор е изправен пред множество предизвикателства, вариращи от високи производствени разходи и прехода към електрически превозни средства до спадащото търсене и нарастваща конкуренция.
Тези проблеми накараха някои европейски производители да намалят производствения си капацитет, като пазарният лидер в региона Volkswagen обмисля затваряне на заводи в Германия за първи път за първи път в своята история.
Всички заводи на Mercedes се използват достатъчно ефективно, с изключение на една фабрика в Зинделфинген, където се произвежда моделната линия S-Class, изтъква Йорг Бурцер, член на борда на директорите в Mercedes, отговарящ за производството.
Продажбите на Mercedes през третото тримесечие паднаха с 13%, след като бяха силно засегнати от по-слабото търсене на луксозни стоки в страната поради кризата на пазара на недвижимите имоти.
Сега ЕС налага високи мита върху произведените в Китай електромобили, заявявайки, че компаниите се възползват от несправедливи държавни субсидии, които изкривяват пазара. Пекин отрича това и заплашва с ответни мерки, а германските производители на автомобили, които генерират около 1/3 от печалбите си в Китай, изразиха загриженост и призоваха за повече разговори.
Германия гласува против митата.
По отношение на електрификацията Mercedes планира да извлича суровини като литий, никел и кобалт от стари батерии за електромобили във фабриката без въглеродни емисии да използва повторно по-късно.
Още по темата
CHF
|
1 | 2.11487 |
GBP
|
1 | 2.24138 |
RON
|
10 | 3.84748 |
TRY
|
100 | 4.01234 |
USD
|
1 | 1.68432 |
Последни новини
- 15:48 Нова масирана руска атака срещу Киев, над 25 ранени, сред тях 6 деца
- 15:37 Момиче на 18 години е загинало при катастрофа на пътя между село Орешак и Троян
- 15:26 The Spectator: Американската империя се самоизяжда
- 15:13 Командирът на "Азов" иска изтегляне от Покровск, опасява се от обкръжение
- 15:02 Божидар Божанов се оплете: Да, подписвахме законопроекти с Пеевски, но не са много!
- 14:50 Двама души са арестувани за обира в "Лувъра"
- 14:38 Колумбийски наемници бягат от ВСУ, оплакват се от неплатени заплати и жестоко отношение
- 14:26 Атанас Атанасов пак видя реална заплаха: Русия може да ни нападне от стената на яз. Искър