ЕС и Свят 22.10.2024 11:46 Снимка: ДНЕС+
Шолц: Германските автопроизводители не трябва да се страхуват от китайската конкуренция
Той посочи, че в миналото индустрията е издържала на силната конкуренция от Южна Корея и Япония и потвърди отново позицията на Германия срещу митата на ЕС
Германските автомобилни производители не трябва да се страхуват от конкуренцията от Китай, каза канцлерът Олаф Шолц в понеделник при откриването на завод за рециклиране на батерии на Mercedes-Benz. Шолц описа инвестицията на производителя на премиум автомобили като част от новата програма за индустриална политика на Германия, съобщава Ройтерс.
"Някои казват, че Китай може да се справи много по-добре с електрическите двигатели от нас", посочва канцлерът. "Германските компании не трябва да се страхуват от тази конкуренция", каза той.
Шолц посочи, че индустрията е издържала на силна конкуренция от Южна Корея и Япония в миналото и потвърди отново позицията на Германия срещу митата на ЕС върху произведените в Китай електрически превозни средства.
"Аз съм против митата, които ни вредят", посочи Шолц на церемонията по откриването в Купенхайм, югозападна Германия.
"ЕС трябва да използва такива мерки там, където дъмпингът и субсидиите всъщност поставят европейските производители в неравностойно положение, например в стоманодобивната промишленост", добави той.
Европейският автомобилен сектор е изправен пред множество предизвикателства, вариращи от високи производствени разходи и прехода към електрически превозни средства до спадащото търсене и нарастваща конкуренция.
Тези проблеми накараха някои европейски производители да намалят производствения си капацитет, като пазарният лидер в региона Volkswagen обмисля затваряне на заводи в Германия за първи път за първи път в своята история.
Всички заводи на Mercedes се използват достатъчно ефективно, с изключение на една фабрика в Зинделфинген, където се произвежда моделната линия S-Class, изтъква Йорг Бурцер, член на борда на директорите в Mercedes, отговарящ за производството.
Продажбите на Mercedes през третото тримесечие паднаха с 13%, след като бяха силно засегнати от по-слабото търсене на луксозни стоки в страната поради кризата на пазара на недвижимите имоти.
Сега ЕС налага високи мита върху произведените в Китай електромобили, заявявайки, че компаниите се възползват от несправедливи държавни субсидии, които изкривяват пазара. Пекин отрича това и заплашва с ответни мерки, а германските производители на автомобили, които генерират около 1/3 от печалбите си в Китай, изразиха загриженост и призоваха за повече разговори.
Германия гласува против митата.
По отношение на електрификацията Mercedes планира да извлича суровини като литий, никел и кобалт от стари батерии за електромобили във фабриката без въглеродни емисии да използва повторно по-късно.
Още по темата
CHF | 1 | 2.10939 |
GBP | 1 | 2.35062 |
RON | 10 | 3.92997 |
TRY | 100 | 5.43683 |
USD | 1 | 1.87844 |
Последни новини
- 21:26 Кирил Петков пазарува с кола на НСО барабар с цялата фамилия (ВИДЕО)
- 21:12 Хороскоп за неделя, 24 ноември 2024 г.
- 19:42 Бивш командир от "Азов": Остава един руски удар до пълното потъване на Украйна в мрак
- 19:33 Коя е жената, създала дубайския шоколад, по който светът полудя
- 19:24 На новото бойно поле на онлайн гигантите Китай води с много
- 19:20 "Резидент": Дезертьорството във ВСУ се разраства, най-малко 100 000 са избягали от бойните части
- 19:15 Остров Тигрес - зловещият град-призрак, попаднал в капана на времето (ВИДЕО)
- 19:09 Ердоган приветства "смелото" решение на МНС да издаде заповеди за арест на Нетаняху и Галант