
ЕС и Свят 13.09.2021 15:42 Снимка: ДНЕС+
Китайската индустрия за електрoмобили е много по-голяма от Nio и Xpeng
Когато говорим за електрически автомобили, каквито и спорове да има, едно е ясно - това са автомобилите на бъдещето. Поне на близкото такова. Секторът става все по-голям и по-печеливш и Китай определено иска да заема все по-сериозна част от него. И в този ред на мисли - броят на новите китайски фирми, свързани с "новите енергийни превозни средства" се е увеличил с 81 000 през само до средата на август тази година, съобщава CNBC. С това общият им брой е над 321 000. Доста повече от широко известните Nio и Xpeng.
Същевременно Пекин затяга регулациите срещу електромобилния сектор
Bloomberg предава, че китайските власти очевидно са си поставили за цел да консолидират сектора на електромобилите в страната. И за това си има обяснение. Дългогодишните усилия на държавата да развият индустрията създадоха твърде много играчи и много от тях са на ръба на оцеляването.
"Занапред производителите на електромобили трябва да стават по-големи и по-силни. В момента техният брой е твърде голям", коментира китайският министър на промишлеността и информационните технологии Сяо Яциун.
Според него е наложително многобройните китайски компани да се възползват от всичко, което пазарът предлага и да обмислят за сливания и преструктурирания. Само по този начин китайската индустрия ще може да отговори адекватно на европейската и американската в бъдеще.
Китай успя да превърне своя сектор на електромобили в най-големия в света и сега насочва усилията си към консолидация на компаниите в тази сфера. Правителството планира различни мерки и регулации, за да намали свръхкапацитета в сектора и да насочи ресурсите към няколко важни производствени центъра.
Мерките
Регулаторите обмислят да въведат праг за минимален реализиран производствен капацитет за сектора и тези провинции, които не изпълняват изискванията няма да могат да одобряват нови проекти, докато не се появи свръхкапацитет на друго място. Опитите за реформи в сектора на електромобили последваха цялостните усилия на президента Си Дзинпин да преструктурира икономиката и обществото на страната. В последните месеци властите затегнаха контрола върху редица сфери, като частното образование и технологичните гиганти. Това доведе до загуби в размер на милиарди долари за редица световни и местни компании.
Ръстът на китайските компании за електромобили тази година идва след като 78 600 фирми са навлезли в индустрията през 2020-а - в разгара на пандемията
През последната година технологични гиганти като Huawei, Baidu и Xiaomi скочиха в надпреварата за електрически автомобили с различни бизнес партньорства и инвестиции. Акциите на Nio нараснаха с повече от 1000% през 2020-а, след капиталова инжекция от 7 милиарда юана (1 милиард долара) от ръководена от държавата група инвеститори./money.bg
Още по темата
![]() |
1 | 2.09763 |
![]() |
1 | 2.25951 |
![]() |
10 | 3.85552 |
![]() |
100 | 4.16246 |
![]() |
1 | 1.67882 |
Последни новини
- 23:20 Росен Желязков в Карлово: Левски трябва да бъде компасът в сърцето ни
- 23:18 Радев от град Левски: Делото на Апостола остава непреходно във времето, но и провокира нашата съвест
- 23:17 Протести в подкрепа на варненския кмет Благомир Коцев се проведоха в София и Варна
- 21:56 България почете Апостола на свободата: Отбелязахме 188 години от рождението на Васил Левски
- 21:39 Хороскоп за събота, 19 юли 2025 г.
- 19:31 "Хамас" се стяга за дълга война с Израел
- 19:25 Верижна катастрофа с 5 автомобила образува тапа на АМ "Тракия"
- 19:17 СО предала всички документи, поискани от областната администрация за парк "Врана"