ЕС и Свят 30.07.2024 19:36 Снимка: ДНЕС+
Авиокомпаниите страдат от ниските цени на билетите
След две години на стремително възстановяване след пандемията предлагането в авиационния сектор това лято понякога надвишава търсенето, което води до по-евтини билети и по-слаби маржове, предаде Франс прес, цитирана от БТА.
От пролетта необичайни промоции за летни дестинации в Европа показаха, че някои компании срещат трудности да запълнят самолетите си с очаквания темп.
В последно време водещи превозвачи предупредиха, че няма да постигнат годишните си цели. На 22 юли германската компания "Луфтханза" (Lufthansa) преразгледа към понижение резултатите си, като посочи, че е "особено силно засегната от поставените от отрицателната еволюция на пазара предизвикателства".
Нискотарифната ирландска компания "Райънеър" (Ryanair) публикува нетна средна тримесечна печалба, намаляла почти наполовина заради спад на цените с 15 на сто на годишна основа. "Хората пътуват (...), но ние трябва все повече да намаляваме цените , за да запълним самолетите ни", аргументира се главният изпълнителен директор на "Райънеър" Майкъл О"Лиъри.
"Ер Франс-Ка Ел Ем" (Air France - KLM), чийто тримесечен оперативен марж, е намалял с 3,1 пункта до 6,5 на сто, също коригира към понижение растежа на капацитета си за 2024 г., от 5 на сто до 4 на сто спрямо 2023 г. Авиопревозвачът е засегнат и от олимпийските игри в Париж заради пропуснати ползи в размер на 200 милиона евро.
В рамките на френско-нидерландската компания нивото на запълване се е понижило с 0,1 пункта на годишна основа през второто тримесечие и с 1,7 на сто за обикновено много рентабилните връзки със Северна Америка.
Вследствие на всички тези фактори цените на билетите са намалели. Според Генералната дирекция за гражданска авиация средната тарифа на международните полети, излитащи от Франция, се е свила с 4,4 на сто на годишна основа.
Според данните на федералния резерв на Сейнт Луис индексът на цените на самолетните билети за полети от американските градове е намалял през юни до нивото от май 2022 г. С изключение на здравната криза този индекс не е бил на по-ниско равнище от юни 2009 г.
На 24 юли рейтинговата агенция "Фич" (Fitch) определи сред "ключовите фактори за наблюдение" при европейските, близкоизточните и африканските авиокомпании "капацитета им да увеличават или поддържат цените на билетите, за да компенсират скока на единичните разходи, най-вече за поддръжка и заплати".
Необходимостта да се понижат цените на билетите е лоша новина за компаниите, които едва си поеха въздух след пандемията, осъществявайки обща печалба от 27, 4 милиарда долара през 2023 г., според Международната организация за въздушен транспорт (ИАТА).
В началото юни асоциацията им обещаваше постъпления от 30,5 милиарда тази година и рекорден брой пътници или 4,96 милиарда спрямо 4,54 милиарда през 2019 г. преди здравната криза.
Още по темата
CHF | 1 | 2.10939 |
GBP | 1 | 2.35062 |
RON | 10 | 3.92997 |
TRY | 100 | 5.43683 |
USD | 1 | 1.87844 |
Последни новини
- 19:42 Бивш командир от "Азов": Остава един руски удар до пълното потъване на Украйна в мрак
- 19:33 Коя е жената, създала дубайския шоколад, по който светът полудя
- 19:24 На новото бойно поле на онлайн гигантите Китай води с много
- 19:20 "Резидент": Дезертьорството във ВСУ се разраства, най-малко 100 000 са избягали от бойните части
- 19:15 Остров Тигрес - зловещият град-призрак, попаднал в капана на времето (ВИДЕО)
- 19:09 Ердоган приветства "смелото" решение на МНС да издаде заповеди за арест на Нетаняху и Галант
- 19:06 WP: Доналд Тръмп планира да използва правосъдието на САЩ за решаване на лични въпроси
- 19:03 Ген. Решетников: През 2004 г. американците предлагаха да разделим Украйна