
България 16.01.2025 08:54 Снимка: ДНЕС+
Защо се стигна до челната влакова катастрофа край Локорско
Защо се стигна до челната влакова катастрофа край Локорско, при която загинаха двама души, а други шест бяха ранени? Сработила ли е системата против инцидента на НКЖИ или има човешка грешка? Темата в студиото на „Здравей, България” анализираха председателят на Синдиката на железничарите към КНСБ Петър Бунев и проф. Симеон Ананиев, който е представител на Асоциацията на железопътните предприятия и експертът по управление и цифровизация в железопътния транспорт Людмил Иванов.
„Тук има поне няколко грешки. С една грешка не може да стане катастрофа. Има поне едно действие против правилата”, категоричен е Бунев. Той е категоричен, че е невъзможно машинистът да е тръгнал на червен светофар. По-скоро влакът е тръгнал от коловоз без светлинна сигнализация.
Експертите обясниха, че най-вероятно единият от влаковете е тръгнал от коловоз на гара Кремиковци, който е невидим за системата за сигурност. Той се използва за претоварване. Композициите се прегарирали на един от коловозите със светофари, за да бъде сигнализирано на другата гара, че влак по трасето в обратна посока не може да тръгне.
„По нашите земи има балкански синдром. Ние смятаме, че правилата не са за нас и сме по-умни от другите. При подобен удар, ако влаковете бяха пътнически, вероятно жертвите щяха да са стотици”, каза Иванов.
Още по темата
![]() |
1 | 2.10078 |
![]() |
1 | 2.25925 |
![]() |
10 | 3.85112 |
![]() |
100 | 4.16705 |
![]() |
1 | 1.67408 |
Последни новини
- 17:19 Цветята, които не трябва да подрязваме през лятото
- 17:05 Гори пожар край Рилския манастир, на място действа хеликоптер от ВВС
- 16:54 Татяна Дончева върна понятието „добрите сили“, поиска обединение и да се спре с инфантилизма
- 16:41 35-ма пили водачи излови МВР за ден
- 16:29 Желязков: Няма данни за превишаване на правомощия от страна на МВР при ареста на варненския кмет
- 16:18 Пожар в автоморга в Русенско
- 16:09 Николай Нанков: Те спират строежите, ние ги завършваме
- 15:56 Делян Добрев: Кирил Петков понесе отговорност, без да е пряко замесен