
България 09.11.2023 12:23 Снимка: ДНЕС+
Всичките поръчки за нови влакове са спрени
Блокирани са сделки за 2,7 млрд. лв., парите идват по плана за възстановяване
Остана само тази за 18 маневрени локомотива
Поредната голяма поръчка за доставка на влакове за над 1,2 млрд. лв. е спряна от министерството на транспорта. Това е станало на 3 ноември, пише в електронния регистър на поръчките.
Тя беше за 20 едноетажни електрически влака тип push-pull. Сред основните изисквания са скорост 200 км/ч, капацитет от минимум 300 седящи места, поддръжка за срок от 15 години и обучение на персонал.
Този път жалбата до КЗК е на испанската компания Patentes Talgo SL, а антимонополната комисия е образувала производство на 2 ноември. Откритото заседание по нея е насрочено за четвъртък, 9 ноември.
Информирани коментират, че испанците са искали повече време за подготовка на оферта
Официално на сайта на КЗК пише, че жалбата е срещу разяснение на министерството на транспорта, в което са събрани 19 въпроса и отговора по процедурата.
От документацията на обществената поръчка става ясно, че срокът за подаване на оферти е удължен от 30 октомври на 20 ноември, а отварянето вместо на 31 октомври ще е на 21 ноември.
Patentes Talgo е специализирана в проектирането, производството и поддръжката на железопътен подвижен състав - от регионални до високоскоростни влакове. Нейни композиции возят до Севиля, Малага. а международно - от Испания до Париж, Женева, Цюрих, Милано и Лисабон.
“24 часа” вече съобщи, че са спрени с по-ранни дати и поръчките за 35-те електромотрисни влака, както и за 7-те двуетажни, които общо са за 1,5 млрд. лв.
Жалбата срещу условията в процедурата за 35-те мотриси е подадена в антимонополната комисия от чешката “Шкода транспортейшън”.
Аргументите на министерството на транспорта да не се спира процедурата са, че няма да се спази предвиденият срок за доставка, който е обвързан с усвояване на европейското финансиране по плана за възстановяване до края на 2026 г. Забавянето може да доведе до невъзможност България да получи европейските средства и да се наложи държавата да поеме тези разходи, посочват от ведомството. Ще се забави и модернизацията на влаковия състав, която е предпоставка за икономически растеж и ще доведе до съществени екологични преимущества. КЗК обаче не уважи мотивите на министерството.
Втората жалба е на “Щадлер Полска” и е срещу условия в процедурата за седемте двуетажни електрически мотриси. На 2 ноември КЗК се произнася, че жалбата е неоснователна. Чака се обаче срокът за обжалване във ВАС и едва тогава процедурата ще продължи
Доставката на тези 7 двуетажни влака е за 410,52 млн. лв.
Към момента активна е само поръчката за 18 електрически маневрени локомотива. За тях прогнозната цена е 68,36 млн. лв.
Още по темата
![]() |
1 | 2.0974 |
![]() |
1 | 2.30749 |
![]() |
10 | 3.82088 |
![]() |
100 | 4.4813 |
![]() |
1 | 1.73128 |
Последни новини
- 14:49 Доц. Спас Ташев: 40% от територията на България е заета от демографски пустини
- 14:41 Радина Кърджилова нанесе тежка обида на Деян Донков
- 14:34 Промишленото производство у нас с най-голям спад от януари миналата година
- 14:26 Шок с имотите! Ето къде цените са страшни
- 14:18 Отстраняват близо 1000 транссексуални от въоръжените сили на САЩ
- 14:09 Бил Гейтс обеща да дари 200 милиарда долара до 2045 г.
- 14:01 Бившата съпруга на Колин Фърт за аферата й, раздялата им и славата: Нищо от това не ми липсва
- 13:53 Бившата приятелка на Лиъм Пейн ще отговаря за имуществото му