Вносът на домати у нас - 90% от Гърция
България 25.06.2019 11:35
В България вносът на плодове и зеленчуци е около 90% според статистка на браншовите асоциации. "По наши проучвания данните не са в такива рамки, но провеждаме паралелно обследване", коментира пред БНР заместник-министърът на земеделието Чавдар Маринов.
Той припомни, че предстои създаването на регистър на търговците на плодове и зеленчуци, като целта е пълна проследяемост и регулация на вноса. По думите му тази база данни ще бъде свързана със структурите на НАП, на Агенция "Митници" и на БАБХ.
"Целта не е да забраняваме търговията на плодове и зеленчуци, целта е регулиране, за да знаем какво консумираме. Целим модела, прилаган в Гърция – всеки търговец е запознат, че няма как да отиде свободно на пазара в Солун и да предлага български домати или краставици. Това е вид защита за родното производство на плодове и зеленчуци. Целта е да се търгува при ясни правила и проследимост", подчерта Маринов.
Заместник-министърът сподели идеята за "свеж плод", често прилагана в Европа – набирането на продукта се случва в рамките на 24 часа, след което той се закарва в търговски обект, който е в радиус не повече от 150 км.
"Така считаме, че ще подкрепим значително българските производители. Би следвало до септември да имаме първоначални резултати по реализирането на тази идея", твърди Чавдар Маринов. /БНР
Той припомни, че предстои създаването на регистър на търговците на плодове и зеленчуци, като целта е пълна проследяемост и регулация на вноса. По думите му тази база данни ще бъде свързана със структурите на НАП, на Агенция "Митници" и на БАБХ.
"Целта не е да забраняваме търговията на плодове и зеленчуци, целта е регулиране, за да знаем какво консумираме. Целим модела, прилаган в Гърция – всеки търговец е запознат, че няма как да отиде свободно на пазара в Солун и да предлага български домати или краставици. Това е вид защита за родното производство на плодове и зеленчуци. Целта е да се търгува при ясни правила и проследимост", подчерта Маринов.
Заместник-министърът сподели идеята за "свеж плод", често прилагана в Европа – набирането на продукта се случва в рамките на 24 часа, след което той се закарва в търговски обект, който е в радиус не повече от 150 км.
"Така считаме, че ще подкрепим значително българските производители. Би следвало до септември да имаме първоначални резултати по реализирането на тази идея", твърди Чавдар Маринов. /БНР
![]() |
1 | 2.07471 |
![]() |
1 | 2.29074 |
![]() |
10 | 3.88988 |
![]() |
100 | 4.28956 |
![]() |
1 | 1.68693 |
Последни новини
- 16:04 Тръмп инсценира криза в Калифорния. Каква е целта?
- 15:55 Вътрешният министър Даниел Митов: Полицаят на улицата е лице на държавата
- 15:48 Радев свика консултативна среща заради конфликта в Близкия изток: Няма пряка заплаха за България
- 15:39 Росен Желязков: Пътят на България към Шенген беше много труден, но ще е полезен за цяла Европа
- 15:31 Ноле: Винаги съм се разбирал с Надал повече, отколкото с Федерер
- 15:23 Кание Уест смени отново името си
- 15:16 Хотелите във Варна с ръст на приходите за април
- 15:08 Нова версия на Орлин: Евгения паднала и той „скрил“ тялото ѝ в куфар, за да не го види детето им