Цените на билетите за влак ще скочат при качествена услуга

България 30.06.2021 12:48 Снимка: ДНЕС+

Цените на билетите за влак ще скочат при качествена услуга

От началото на годината се наблюдава тенденция на закъснение на влаковете (над 4 000 локомотива са имали закъснение), а какво очакват пътниците - да пътуват безопасно, да стигнат навреме и да се чувстват комфортно. Нито едно от тях не е налице в БДЖ. Това заяви служебният министър на транспорта Георги Тодоров в сутрешния блок на БНТ.

Той успял да си направи пълна картинка на "Холдинг БДЖ" и след като се запознал с докладите, вчера е взел решение да освободи изпълнителния директор и председателя на съвета на директорите. Не смятам, че трябва да бездействам и да насърчавам недоброто управление на холдинга, коментира Тодоров.

Той недоумява как да бъдат привлечени нови пътници, нови товари и как да се състезава БДЖ с останалия транспорт, ако не е конкурентноспособно?

Има доста задължения, които се формират от инфраструктурни такси към НКЖИ и поради липса на финансов ресурс. Основният източник на приходите на БДЖ са билетите, а на товарните превози е услугата, която предлагат. Пандемията се отразила доста по-тежко на БДЖ-пътнически превози и хората спрели да пътуват масово. По отношение на БДЖ - товарни превози последствията от пандемията не се отразили съществено, посочи служебният министър.

Въпреки че в последните години държавата доста направила за Холдинг БДЖ, стъпките не са достатъчни и не кореспондират с очакванията на хората, обясни Тодоров.

Той ще постави задача на новия холдинг график за движение на влаковете да снижи закъснението им, както и иска по-строга финансова дисциплина. Цените ще се покачат тогава, когато се предложи качествено нова услуга, увери министърът. Новите електрически влакове не били оборудвани със система за сигурност, а в готовност за поставяне на такава система. Най-вероятно ще се направи допълнителна поръчка, за да се достави това оборудване. Тодоров обаче не знае колко струва оборудването за всеки един локомотив.

"Като скачени съдове са двете неща и заплатите не са достатъчно високи. Поради ниското заплащане има и отлив, като машинистите предпочитат да работят в метрото отколкото в БДЖ", изтъкна Георги Тодоров.

По отношение на работата на Автомобилна администрация и нерегламентирания превоз на пътници, Тодоров отбеляза, че от началото на месеца била създадена нова организация в Автомобилна администрация. Нарушенията не мога да кажа, че са по-малко, но има повече наложени санкции на такива, които са заловени, увери Тодоров./БНТ

CHF CHF 1 2.01134
GBP GBP 1 2.2729
RON RON 10 3.93045
TRY TRY 100 5.62332
USD USD 1 1.83233