
България 04.10.2025 08:47 Снимка: ДНЕС+
Шестокласниците се явиха на Национално входно ниво по математика
Поради влошените метеорологични условия 21 училища не успяха да участват
В над 1600 училища в цялата страна се проведе национално онлайн изследване на входното ниво по математика в 6. клас, съобщиха от МОН.
Тестът премина в две сесии – едната от 12:00 ч., а другата от 13:30 ч. Часовете бяха избрани така, че да са между смените в училищата на двусменен режим на обучение, за да се избегне излишна натовареност за учениците, учителите и родителите.
Шестокласниците имаха 40 минути, за да решат 11 задачи с избираем отговор и 2 с кратък свободен отговор с практическа насоченост. Изследването протече нормално, като към момента не са постъпили сигнали за сериозни технически проблеми с достъпа и работата в платформата.
Поради влошените метеорологични условия 21 училища не успяха да участват в проучването. На тях ще бъде дадена възможност, ако желаят, да направят изследването на училищно ниво.
В онлайн изследването се включиха близо 48 000 ученици (приблизително 90% от всички шестокласници). И тази година националното входно изследване се проведе изцяло онлайн, както беше миналата година за деветокласниците. Всеки ученик достъпваше до работната платформа чрез уникален QR код, генериран за неговото устройство и потвърдено от учителя-наблюдател.
Резултатите от националното изследване ще се използват като инструмент за подкрепа – за да покажат къде са необходими допълнителни ресурси или насоки. Те ще могат да бъдат вписвани и като текуща оценка, но само при желание на ученика и по преценка на учителя.
МОН проведе изследването именно сред шестокласниците – малко след прехода на децата от начален към прогимназиален етап, когато се срещат с нови учители, а понякога изцяло сменят училището и средата си. Целта на проучването е да проследи как тези фактори влияят на резултатите по математика – доколко спадът им в по-горните класове се дължи на натовареността на учебните програми и съдържанието, на смяната на средата или други фактори.
Централизираното входно ниво ще помогне в няколко посоки – навременно да се открият затрудненията и пропуските на учениците и заедно с учителите си да работят по-активно и приоритетно над тях. От друга страна изследването ще даде обективна информация на национално ниво, която ще послужи за разработване на мерки за повишаване на математическата грамотност на учениците и промяна в учебните програми.
След като бъдат проверени, образователните институции ще получат достъп до резултатите. Освен това всяко училище ще получи обобщени данни и справки, с които също ще може да анализира резултатите си и да предприеме конкретни стъпки за подобрение.
Още по темата
![]() |
1 | 2.09336 |
![]() |
1 | 2.24138 |
![]() |
10 | 3.84219 |
![]() |
100 | 3.99861 |
![]() |
1 | 1.66681 |
Последни новини
- 10:59 СГП ръководи разследване за палеж, причинил смъртта на едно лице
- 10:48 The Times: Принц Уилям не иска да повтаря грешките на родителите си
- 10:40 Неизвестни дронове се появиха над военна база в Белгия. ЕК: Целият ЕС е под заплаха
- 10:33 Кметът на Царево: Основният проблем с река Черна не е почистването. Проблемът е цялостната корекция
- 10:24 Остава в сила бедствено положение в Несебър и Царево, проходът "Петрохан" още е затворен
- 10:15 "Хамас" се съгласи да освободи всички израелски заложници
- 10:04 Интензивни валежи до сряда. Минималните температури ще бъдат от 7 до 1 градуса
- 09:52 Столична община въвежда Кризисна организация за сметопочистването в "Люлин" и "Красно село"