Само един от трима българи е спокоен за личните си финанси
България 10.07.2015 11:58
Едва една трета от българите се чувстват уверени или много уверени за своите лични финанси през следващите 12 месеца. Въпреки, че това е под средното за ЕС равнище, зад нас са Унгария, Португалия, Гърция и Италия. Това става ясно от изследване сред 18 000 потребители за планираните разходи за технологии на европейците на Samsung Techonomic Index.
Данните показват, че 22% от българите възнамеряват да си закупят нов мобилен телефон, 19% - нов телевизор и печка, а 16% - уреди за почистване. Българските потребители използват електронни устройства почти 10 часа и 36 минути дневно, като средно за Европа е 8 часа.
От изследването става ясно, че апетитът на Европа към технологиите е по-ясно изразен в южните страни, където потребителите са много по-склонни да закупят нови устройства, сравнено със средното ниво за Стария континент.
Данните сочат, че един от петима европейци възнамеряват да закупят мобилен телефон в следващите три месеца. Двама от петима италианци пък планират покупка на нов телефон през идните три месеца, което е два пъти повече от средното за Европа. За Испания цифрата е 31%.
В сравнение с други европейски страни, три пъти повече италианци планират да оборудват дома си с нови телевизори и уреди за почистване или готвене в следващото тримесечие.
В Италия 26% от хората планират закупуването на нов таблет в идното тримесечие, като процентът надвишава двойно резултата за изминалата година и повече от два пъти средния за Европа (11%). Нагласите на българския потребител са точно колкото и средното европейското равнище - 11%.
От друга страна, резултатите от проучването в Северна Европа, особено скандинавските народи, демонстрират въздържане от разходи, като над 60% от анкетираните заявяват своето намерение да не купуват нови технологични устройства или уреди.
Процентът на тези, планирали закупуването на нов телефон (14%) или таблет (7%), е много под средното равнище за цяла Европа, (21% и респективно 11%).
Въпреки че броят на потребителите в Северна Европа, които планират да инвестират в нови устройства, е значително по-нисък от средното за Европа, те са по-уверени в личните си финансови перспективи, сравнено с други страни от региона.
Така например всеки втори норвежец се чувства сигурен за следващите 12 месеца, което е в контраст със само един от трима (37%), когато става дума за цяла Европа.
Същото твърдение се отнася и за Дания и Финландия, където над половината от потребителите се чувстват много уверени или сигурни във финансовото състояние за година напред./
Данните показват, че 22% от българите възнамеряват да си закупят нов мобилен телефон, 19% - нов телевизор и печка, а 16% - уреди за почистване. Българските потребители използват електронни устройства почти 10 часа и 36 минути дневно, като средно за Европа е 8 часа.
От изследването става ясно, че апетитът на Европа към технологиите е по-ясно изразен в южните страни, където потребителите са много по-склонни да закупят нови устройства, сравнено със средното ниво за Стария континент.
Данните сочат, че един от петима европейци възнамеряват да закупят мобилен телефон в следващите три месеца. Двама от петима италианци пък планират покупка на нов телефон през идните три месеца, което е два пъти повече от средното за Европа. За Испания цифрата е 31%.
В сравнение с други европейски страни, три пъти повече италианци планират да оборудват дома си с нови телевизори и уреди за почистване или готвене в следващото тримесечие.
В Италия 26% от хората планират закупуването на нов таблет в идното тримесечие, като процентът надвишава двойно резултата за изминалата година и повече от два пъти средния за Европа (11%). Нагласите на българския потребител са точно колкото и средното европейското равнище - 11%.
От друга страна, резултатите от проучването в Северна Европа, особено скандинавските народи, демонстрират въздържане от разходи, като над 60% от анкетираните заявяват своето намерение да не купуват нови технологични устройства или уреди.
Процентът на тези, планирали закупуването на нов телефон (14%) или таблет (7%), е много под средното равнище за цяла Европа, (21% и респективно 11%).
Въпреки че броят на потребителите в Северна Европа, които планират да инвестират в нови устройства, е значително по-нисък от средното за Европа, те са по-уверени в личните си финансови перспективи, сравнено с други страни от региона.
Така например всеки втори норвежец се чувства сигурен за следващите 12 месеца, което е в контраст със само един от трима (37%), когато става дума за цяла Европа.
Същото твърдение се отнася и за Дания и Финландия, където над половината от потребителите се чувстват много уверени или сигурни във финансовото състояние за година напред./
![]() |
1 | 2.086 |
![]() |
1 | 2.26317 |
![]() |
10 | 3.86696 |
![]() |
100 | 4.08997 |
![]() |
1 | 1.67796 |
Последни новини
- 20:43 Хороскоп за сряда, 27 август 2025 г.
- 19:35 Инга Ругиниене е новият премиер на Литва, обещава подкрепа за Украйна
- 19:28 The National Interest: Най-новите руски фрегати - "морски терминатори" за самолетоносачите на САЩ
- 19:21 В серия от кадри Жизел Бюндхен показа живота си, бебето и любимия си
- 19:13 Мерц: Германия няма да се включи в инициативата на съюзниците за признаване на палестинска държава
- 19:06 Християните в Израел: Превземане на град Газа е "смъртна присъда" за жителите му
- 18:58 Мрежа от луксозни нощни автобуси ще свърже 25 европейски града
- 18:54 26 август 1934 г.: Борис III открива Паметника на свободата на Шипка