![Росен Рапчев: Произшествията на пътя са намалели с близо 25%](https://dnesplus.bg/uploads/news/images/20902/l-8302953.jpg)
България 30.11.2020 17:03 Снимка: ДНЕС+
Росен Рапчев: Произшествията на пътя са намалели с близо 25%
Тази година бележим значителен спад на пътно-транспортните произшествия както и на пътно-транспортните произшествия с пострадали. Редица са факторите, които могат да се отчетат. Близо 25% е спадът на произшествията. Това каза в интервю за БГНЕС Росен Рапчев, главен експерт в Държавната агенция “Безопасност на движението по пътищата”.
Рапчев коментира, че водачите трябва да обърнат внимание на няколко фактора.
„Много е важно преди да тръгнат на път, водачите да почистят добре автомобила от падналия сняг, за да имат достатъчна видимост и да могат да различават всички участници в движението”.
Изборът на зимни гуми е от ключова важност.
„Гумите са лична отговорност на всеки водач. Гумата е най-важната част от автомобила и тя осигурява сцеплението на автомобила с пътната настилка“, акцентира той и добави, че подходящите гуми са това, което ни кара да се чувстваме сигурни, когато поискаме да спрем навреме и да вземем завоя както трябва. Рапчев препоръчва да се използват четири еднакви гуми, а не да се допускат компромиси и да се поставят по две нови гуми на водещите колела на аватомобила.
„Когато нямаме достатъчно голям протектор и канали, които да отвеждат водата от пътя, това ни поставя под условие на аквапланинг и тогава водачът не може да предприеме никакви действия”, посочи той.
Експертът каза още, че в зимни условия трябва да намалим скоростта на пътя и да увеличим дистанцията си с останалите участници в движението, а ако сме направили компромис с гумите на автомобила да бъдем нащрек, че автомобилът може да попадне в условия, от които ще ни е трудно да излезем.
Попитан дали гумите трябва да бъдат разделени на летни и зимни, Росен Рапчев заяви, че имаме добра регламентация.
„На пазара има всякакви гуми – и за летни условия, и за зимни условия, както и такива, на които им казват всесезонни. Не е задължително да бъдат строго специфицирани в закона дали са летни или зимни, защото отговорността за безопасността ни на пътя е наша“, обясни Рапчев и даде пример със себе си като посочи, че той си сменя гумите на всеки 4 години – време, за което изминава между 40 000 – 50 000 км.
Главният експерт уточни, че гумите на леките автомобили съществено се различават от тези на колите на градския транспорт и камионите и те се движат само с един тип гуми.
„Заради това се полагат по-големи усилия за почистване на уличната мрежа, за да могат да бъдат по-адекватни към условията за придвижване на градския транспорт“, обясни той приоритетът на почистващите фирми да разчистят трасетата, по които се движи градския транспорт.
Рапчев посочи, че контролът дали автобусите и тролеите са подготвени за зимните условия се следи от „Столичен автотранспорт“ и „Столичен електротранспорт“ и от Изпълнителната агенция „Автомобилна администрация“./БГНЕС
Още по темата
![]() |
1 | 2.0386 |
![]() |
1 | 2.31794 |
![]() |
10 | 3.93385 |
![]() |
100 | 5.46346 |
![]() |
1 | 1.80095 |
Последни новини
- 01:03 Под проливен дъжд Париж откри Олимпиадата
- 21:22 Хороскоп за събота, 27 юли 2024 г.
- 19:40 Илхан Кючюк се жали в ЕС за натиска върху депутатите от ДПС без Пеевски
- 19:28 Депутатите все пак излизат във ваканция - от 17 август
- 19:15 Kaĸ мaгнaтитe ĸaтo Mъpдoĸ ĸoнтpoлиpaт ĸoмпaнии, ĸoитo нe пpитeжaвaт
- 19:01 КРИБ: Компенсациите за тока са спасение за българската индустрия
- 18:49 Проф. Галин Цоков: Близо 11 млн лв. са осигурени за полярни изследвания в Антарктида
- 18:38 Георги Гергов ще обжалва решението на СГС за Пловдивския панаир