България 15.12.2025 16:46 Снимка: БТА
Разграбиха за минути евтините стоки в първия "Магазин за хората", открит в Куклен
С опашка на желаещи да пазаруват изгодно хранителни стоки в Куклен започна националната инициатива "Магазин за хората".
При откриването изпълнителният директор на едноименното дружество Николай Петров заяви, че основното предимство на щандовете под това мото е в цената и достъпа на хората от малките населени места. Надценката на стоките е до 10 процента.
Първите клиенти заявиха, че цените са добри и си пазаруват редовно, тъй като пенсиите не стигат.
Проектът има за цел да осигури достъп до добри български храни на постоянно ниски цени и да подкрепи родните производители.
"Магазин за хората" вече е факт – щандове с основни стоки на достъпни цени се появиха в супермаркет КООП в град Куклен. Дружеството е финансирано с държавни средства и отваря врати в 70 магазина в малки населени места в Пловдивско.
Стоките по програмата ще са разположени в няколко ясно обособени търговски зони, в които ще се предлагат 45 хранителни продукта, произведени в България. Те са обозначени и със специален син етикет.
"Основното предимство на нашия асортимент е цената. Тя е значително по-ниска в сравнение с това, което потребителите виждат в момента в търговската мрежа. Идеята ни е хората в по-малките населени места да имат същия достъп до добри и промоционални цени, какъвто имат и в големите градове", каза изпълнителният директор на дружеството Николай Петров.
По думите му ниските цени се постигат чрез партньорства с производители и оптимизиран бизнес модел. Той изтъкна, че дружеството работи с минимален административен екип, което позволява силно редуцирани разходи по доставка и логистика.
Цените ще се поддържат на това ниво всеки ден, в съответствие с концепцията "Всеки ден ниска цена" .
Възрастни хора в град Куклен посрещнаха с ентусиазъм новината за по-евтини стоки. "Много е добре! Дано да е така за постоянно, да не е само за Коледа!", коментира пенсионерката Блага Иванова.
"Най-голям е интересът към масовите стоки – брашно, олио, ориз, боб, консервите, лютеницата, киселите краставички. Донякъде е водеща и цената. Качеството е добро. Почти всичко сме пробвали от всичко, което добре. Качеството е хубаво," коментира Мария Веселинова – председател на ПК "Успех" – град Куклен.
"Ние работим с екип от четирима души извън Съвета на директорите. Надценката е до 10%. Нашата цел е да поддържаме възможно най-ниски цени, като същевременно гарантираме устойчивост и коректност към партньорите ни", каза още Петров.
"Това означава, че продуктът, който сме избрали като най-добър в категорията си и с най-добро съотношение цена–качество, ще бъде постоянно на тази цена, а не временно промоционално предложение", обясни Петров.
Той посочи, че изборът на производителите е направен след задълбочено пазарно проучване и анализ на конкурентната среда.
"Извършихме обиколка на всички основни конкуренти и инициирахме разговори с множество производители. От тези, които откликнаха направихме последваща оценка на качеството и цената. Само тези, при които и двата компонента присъстваха, бяха поканени на финални разговори. Намерихме златната среда, а именно наистина добри цени при гарантирано качество", поясни Петров.
Към момента "Магазин за хората" има осигурени договорени обеми за доставки, които ще се реализират с подкрепата на партньорите от РКС – Пловдив и Централния кооперативен съюз.
"Логистиката и организацията са на много високо ниво благодарение на нашите партньори. Това ни дава увереност, че можем устойчиво да поддържаме цените, включително и промоционалните, които потребителите познават от големите търговски вериги с 24/7 режим", съобщи още изпълнителният директор.
Вече са подписани договори с 11 производители, като текат допълнителни преговори. Целта е асортиментът да включва до 100 продукта, подбрани сред най-необходимите за домакинствата. "Не гоним огромен асортимент. Искаме качество, достъпност и сигурност на цената", каза още Петров.
Компанията планира към края на февруари да има готов конкурс за логистика, като разширяването ще се осъществява концентрично. Амбицията е до края на следващата година "Магазин за хората" да обхване цялата страна.
Освен щандовете, има и пътуващ магазин, който обслужва седем населени места по предварително изготвен седмичен график. На този етап в пътуващия магазин не се предлагат плодове и зеленчуци поради логистични ограничения, като възможността за включването им ще бъде разгледана след финализиране на логистичния модел.
От дружеството посочват, че инвестицията за съществуващите 70 обекта е минимална, като 10 млн. лева са предвидени основно като оборотен капитал.
"Едва 1% от тези средства са използвани за подготовка, а 99% чакат да заработят. Договорили сме цените поне за два месеца напред да не се променят. Партньорството с КООП се гради на взаимноизгодно сътрудничество, а нашата концепция е да привлечем клиенти и допълнителни обороти. Това е направено за хората", каза в заключение Николай Петров.
Още по темата
CHF
|
1 | 2.09561 |
GBP
|
1 | 2.2309 |
RON
|
10 | 3.84219 |
TRY
|
100 | 3.91645 |
USD
|
1 | 1.66723 |
Последни новини
- 18:50 Volkswagen затваря завод в Германия за първи път в 88-годишната си история
- 18:48 Ричард Гиър обясни защо е получил забрана за наградите „Оскар“
- 18:43 След Румъния, и в Хърватия е потвърден случай на проказа
- 18:40 ЦСКА гони поне трима футболисти
- 18:38 Китай за първи път одобри автономни автомобили за масовия пазар
- 18:33 Кеворк Кеворкян: Как сте със здравето
- 18:25 Служителите в Лувъра стачкуват
- 18:21 Кая Калас призна: Използването на руски активи за заем за Украйна става все по-трудно