
България 01.04.2023 19:21 Снимка: ДНЕС+
ПП-ДБ дали близо милион за реклама в медии – най-много на БТВ и Нова телевизия
Два дни преди изборите данните показват, че партиите и коалициите са отделили 2 395 882 лева (без ДДС)
Коалицията „Продължаваме Промяната – Демократична България“ измества всички формации по направени разходи, с инвестираните в медийна реклама 997 450 лева (и с ръст от над 800 хил. лева за последните 10 дни). Основният дял на тези средства е насочен към двете частни национални телевизии – bTV и Нова ТВ.
Това показват данни на Института за развитие на публичната среда (ИРПС), който проследи средствата, които участниците в предизборната кампания са отделили за реклама в медиите.
Два дни преди изборите (към 30.03) данните показват, че партиите и коалициите са отделили 2 395 882 лева (без ДДС). Това е ръст от над 1 млн. лева спрямо предходния период.
Мониторингът включва официалните страници на 39 национални и регионални медии – 9 телевизии, 3 радиостанции, 11 вестника и 16 информационни сайтове и агенции.
Кои партии похарчиха най-много?
Обикновено в последните десет дни от кампанията винаги се наблюдава ръст в разходите за реклама. Тогава най-усилено се разпространяват партийните послания, за да стигнат до избирателите, които да се активизират и гласуват в изборния ден.
И в тази кампания, в последните десет дни, се забелязва сериозен ръст на разходите за медийно отразяване. Това се дължи в най-голяма степен на нарастването на разходите на Коалицията „Продължаваме Промяната – Демократична България“. Тя измества всички формации по направени разходи, с инвестираните в медийна реклама 997 450 лева (и с ръст от над 800 хил. лева за последните 10 дни). Основният дял на тези средства е насочен към двете частни национални телевизии – bTV и Нова ТВ.
На второ място по разходи са съответно „Възраждане“ – 373 211 лева, които са увеличили разходите си с над 100 хил. лв. за последните 10 дни. Те залагат основно на телевизионна реклама. Следват ги ГЕРБ-СДС с 258 800 лева, като разходите на коалицията за реклама в проследяваните медии са нараснали с едва 2 хил.лева. От коалицията разпределят сравнително равномерно средствата си за реклама между видове медии – телевизии, онлайн и печатни медии.
Още по темата
![]() |
1 | 2.08311 |
![]() |
1 | 2.28993 |
![]() |
10 | 3.88802 |
![]() |
100 | 4.30748 |
![]() |
1 | 1.70398 |
Последни новини
- 08:46 Национално външно оценяване по математика за 7. клас – важна информация за ученици и родители
- 08:39 Слънчево и топло в петък
- 20:24 Хороскоп за петък, 20 юни 2025 г.
- 19:51 Еврогрупата единодушно подкрепи членството на България в еврозоната
- 19:36 Турция е увеличила охраната по границата си с Иран, но не наблюдава приток на мигранти
- 19:28 Новак: Руското правителство не е получавало оферти за закупуване на "Северен поток 2"
- 19:21 Гроздан Караджов: Подготвяме варианти за развитие на жп граничния преход при Лесово
- 19:15 Нетаняху: Тираните от Техеран ще платят скъпо за атаката над израелската болница