България 17.06.2024 16:12 Снимка: ДНЕС+
Може ли да не плащаме, ако не получим касов бон
Клиентите имат право да задържат плащането към търговеца, докато не получат касова бележка. Това напомнят от Националната агенция за приходите в началото на летния туристически сезон.
Този механизъм, който е възможен след промяна в Закона за ДДС (в сила от 1 януари 2024 година), има за цел да засили противодействието на укриването на приходи и на нелоялната конкуренция, както и гарантирането на потребителските права.
„Въпреки, че не съм привърженик на строгите мерки, това е една мярка, която помага на собствениците да осъществяват контрол над служителите и клиентите”, каза Кристиян Киров, собственик на хотел и ресторант.
Според него тя ще е „лекарство за нелоялната конкуренция”. Когато един си издава касов бон, а друг-не, състезателните начала се губят”, отбеляза той.
Още по темата
CHF
|
1 | 2.09269 |
GBP
|
1 | 2.22354 |
RON
|
10 | 3.84302 |
TRY
|
100 | 3.97041 |
USD
|
1 | 1.68403 |
Последни новини
- 08:38 САЩ отчитат най-ниския брой на масови убийства за първи път от 2006 г. насам
- 08:31 "От чичо Зайо", "на "Пепи", "Бул. Витоша": МВР показа пачките на провокаторите (Видео)
- 20:47 Уиткоф и Кушнър вече са при Путин в Кремъл, Зеленски чака развръзка
- 20:17 Хороскоп за сряда, 3 декември 2025 г.
- 19:18 Омбудсманът против поскъпването на водата: По-висока цена не гарантира по-качествена услуга
- 19:11 Теодор Славев: Най-лошият сценарий за Радев са предсрочни избори
- 19:03 Русия очаква търговията с Индия да скочи до 100 милиарда долара до 2030 г.
- 18:56 Александър Вучич: Не получихме лиценз за дейността на НИС, разочарован съм