
България 17.06.2024 16:12 Снимка: ДНЕС+
Може ли да не плащаме, ако не получим касов бон
Клиентите имат право да задържат плащането към търговеца, докато не получат касова бележка. Това напомнят от Националната агенция за приходите в началото на летния туристически сезон.
Този механизъм, който е възможен след промяна в Закона за ДДС (в сила от 1 януари 2024 година), има за цел да засили противодействието на укриването на приходи и на нелоялната конкуренция, както и гарантирането на потребителските права.
„Въпреки, че не съм привърженик на строгите мерки, това е една мярка, която помага на собствениците да осъществяват контрол над служителите и клиентите”, каза Кристиян Киров, собственик на хотел и ресторант.
Според него тя ще е „лекарство за нелоялната конкуренция”. Когато един си издава касов бон, а друг-не, състезателните начала се губят”, отбеляза той.
Още по темата
![]() |
1 | 2.08845 |
![]() |
1 | 2.32311 |
![]() |
10 | 3.87255 |
![]() |
100 | 4.35277 |
![]() |
1 | 1.71219 |
Последни новини
- 21:01 Хороскоп за събота, 7 юни 2025 г.
- 19:34 Камък падна върху автомобил на Самоковско шосе – пострада 24-годишен мъж
- 19:26 Българска делегация, водена от министър Даниел Митов, посети централата на DEA във Вашингтон
- 19:19 Буря с градушка и гръмотевици удари части от страната – пренасочени полети и прекъснат ток
- 19:11 35-годишната жена, убита в Созопол, е ударена поне четири пъти с метален предмет в главата
- 19:03 Спипаха лекари от Пловдив, продавали незаконно метадон, в дома им откриха над 1 млн. лева в брой
- 18:56 Зарков с ирония към ПП: „Барбарос“ и други парапети на абсурда
- 18:49 Орбан забранява ЛГБТ символите по правителствените сгради