България 17.06.2024 16:12 Снимка: ДНЕС+
Може ли да не плащаме, ако не получим касов бон
Клиентите имат право да задържат плащането към търговеца, докато не получат касова бележка. Това напомнят от Националната агенция за приходите в началото на летния туристически сезон.
Този механизъм, който е възможен след промяна в Закона за ДДС (в сила от 1 януари 2024 година), има за цел да засили противодействието на укриването на приходи и на нелоялната конкуренция, както и гарантирането на потребителските права.
„Въпреки, че не съм привърженик на строгите мерки, това е една мярка, която помага на собствениците да осъществяват контрол над служителите и клиентите”, каза Кристиян Киров, собственик на хотел и ресторант.
Според него тя ще е „лекарство за нелоялната конкуренция”. Когато един си издава касов бон, а друг-не, състезателните начала се губят”, отбеляза той.
Още по темата
CHF | 1 | 2.04264 |
GBP | 1 | 2.31555 |
RON | 10 | 3.92974 |
TRY | 100 | 5.53808 |
USD | 1 | 1.82549 |
Последни новини
- 15:31 Кирил Петков: Ако Бойко го пазят специални част заради Украйна, то аз трябва да живея в бункер
- 15:20 ЕК: Приветстваме стремежа на българските власти за присъединяване към еврозоната
- 15:06 "Величие" се обяви за програмно правителство
- 14:57 "Тефлоновия Марк" и "Пинокио от низините" - кой е новият шеф на НАТО Марк Рюте?
- 14:48 Евродепутатите Никола Минчев и Ицо Хазарта стават част от “Обнови Европа”
- 14:39 Високите температури разтопиха восъчна статуя на Ейбрахам Линкълн (ВИДЕО)
- 14:31 Спецакция в Добрич с 9 задържани, сред тях има и деца
- 14:29 Мицкоски скандално към Борисов и Радев: От България идват послания от Средновековието!