Министър Нанков: 30 години проектираме пътища по наредба от времето на комунизма
България 27.08.2018 09:05
В случая не говорим за поддръжка на пътя, а за дефекти при изпълнение на проекта, а защо той е приет по този начин – предстои да установим след наша проверка. Това коментира в ефира на Нова ТВ министърът на регионалното развитие Николай Нанков. А поводът е тежката катастрофа по пътя София – Своге, при която загинаха 16 пътници.
Той е категоричен за спиране на пътя не може да говорим, но са дадени предписания за отстраняване на пороците на пътя. По думите на Нанков 25 точки на нередности са констатирани през март т.г. от нарочна комисия. Но предписанията не са изпълнени. И след като по институционален ред не са решават проблемите, тогава се отива към съдебно решение. АПИ е ангажирана с отстраняването на пороците, дори когато се констатирани от МРРБ. Както и поставянето на самите знаци, които се поставят на съответните участъци, с концентрация на ПТП, посочи регионалният министър.
Той обясни, че 2011 година е подписан договор за ремонта на този участък от пътя София-Своге – там са посочени както ангажиментите и всички дефекти, които трябва да бъдат отстранени от изпълнителя. Този опасен асфалт е положен през 2014 г. Има възлагане на строителство, увеличен бюджет по договора за ремонта. Отделно на това, пътят се въвежда в експлоатация две години след полагането на асфалта, което е необяснимо. Той е приет от 20-членна държавна комисия без нито една забележка, което наистина е притеснително, защото само няколко месеца след това се констатират зачестили ПТП-та точно в тази отсечка, където е станала катастрофата вчера. Тогава се поставя и знак за повишена концентрация на ПТП, посочи Нанков.
Той гарантира, че всички длъжностни лица със своето действие или бездействие в тази ситуация ще понесат своята отговорност.
„Защо е предписан този асфалт и приет по този начин е работа на процесуално-следствените органи да установят причината за това. Ние ще окажем пълно съдействие”, допълни Нанков.
Министърът подчерта, че вече и изработена нова наредба за строителство на пътищата, която е съобразена със съвременните норми за изграждане на пътната инфраструктура.
Вече сме изработили нова наредба за проектиране на пътища. 30 години проектираме по норми от времето на комунизма, изтъкна регионалният министър. /faktor.bg
Той е категоричен за спиране на пътя не може да говорим, но са дадени предписания за отстраняване на пороците на пътя. По думите на Нанков 25 точки на нередности са констатирани през март т.г. от нарочна комисия. Но предписанията не са изпълнени. И след като по институционален ред не са решават проблемите, тогава се отива към съдебно решение. АПИ е ангажирана с отстраняването на пороците, дори когато се констатирани от МРРБ. Както и поставянето на самите знаци, които се поставят на съответните участъци, с концентрация на ПТП, посочи регионалният министър.
Той обясни, че 2011 година е подписан договор за ремонта на този участък от пътя София-Своге – там са посочени както ангажиментите и всички дефекти, които трябва да бъдат отстранени от изпълнителя. Този опасен асфалт е положен през 2014 г. Има възлагане на строителство, увеличен бюджет по договора за ремонта. Отделно на това, пътят се въвежда в експлоатация две години след полагането на асфалта, което е необяснимо. Той е приет от 20-членна държавна комисия без нито една забележка, което наистина е притеснително, защото само няколко месеца след това се констатират зачестили ПТП-та точно в тази отсечка, където е станала катастрофата вчера. Тогава се поставя и знак за повишена концентрация на ПТП, посочи Нанков.
Той гарантира, че всички длъжностни лица със своето действие или бездействие в тази ситуация ще понесат своята отговорност.
„Защо е предписан този асфалт и приет по този начин е работа на процесуално-следствените органи да установят причината за това. Ние ще окажем пълно съдействие”, допълни Нанков.
Министърът подчерта, че вече и изработена нова наредба за строителство на пътищата, която е съобразена със съвременните норми за изграждане на пътната инфраструктура.
Вече сме изработили нова наредба за проектиране на пътища. 30 години проектираме по норми от времето на комунизма, изтъкна регионалният министър. /faktor.bg
![]() |
1 | 2.09336 |
![]() |
1 | 2.29208 |
![]() |
10 | 3.92879 |
![]() |
100 | 4.47071 |
![]() |
1 | 1.72426 |
Последни новини
- 21:42 7-годишно дете издъхна на път към "Пирогов"
- 21:22 Хороскоп за неделя, 4 май 2025 г.
- 19:33 Началникът на Районното управление в Хасково поема Областната дирекция на МВР в града
- 19:24 Мис България Вероника Стефанова стана майка за трети път
- 19:11 Врати на градкси автобус затиснаха главата на дете в Русе
- 18:59 Патриарх Даниил в Шумен: Тук е люлката на българската цивилизация
- 18:47 С опасност за живота остава момчето, пострадало след падане с тротинетка в Карлово
- 18:36 България и Гърция са подписали съвместната декларация за използването на водите на река Арда?