Марк Зукърбърг обяви нови промени във Facebook

България 02.05.2018 12:03

След тежките си две изслушвания пред Сената, изпълнителният директор на Facebook отново се изправи пред света. Този път Марк Зукърбърг не изглежда така притеснен, защото е напълно в свои води, разяснявайки разпалено какви нови промени ще настъпят в популярната социална мрежа.

Най-изненадващото нововъведение не е свързано със сигурността на потребителите и техните лични данни. То дава заявка за навлизането на Facebook в нова пазарна ниша - сайтовете за запознанства. Tinder, пази се!

Марк Зукърбърг обяви, че съвсем скоро за потребителите на социалната мрежа ще бъде налична избираема опция, целяща създаване на нови и дълготрайни познанства и връзки. Facebook dating дава възможност за втори профил, който е видим само за хора, които са извън списъка ни с приятели, и също като нас търсят онлайн срещи.

На базата на информацията, която споделяме в профила си, алгоритъм ще търси и предлага подходящи съвпадения. Ако сме съгласни с предложенията, можем да започнем опростена комуникация, без споделяне на допълнително съдържание.

Тя се извършва отделно от Messanger. Приятелите ни в "официалния" профил няма да знаят какви ги вършим в този за запознанства. Така ще имаме два Fаcebook профила с различно предназначение.

Изпълнителният директор на компанията подчерта по време на презентацията си на конференцията на компанията А8, че целта на новата опция са дълготрайните връзки, а не просто краткосрочни задявки.

Така Зукърбърг се опита да се разграничи от останалите приложения за запознанства, които стават все повече и повече. Но след обявяването на новата опция на Facebook, акциите именно на компаниите, стоящи зад тези приложения, се сринаха.

Промените в социалната мрежа не се изчерпват дотук. Освен върху запознанствата, в обновената социална мрежа се поставя акцент и върху групите. Според Зукърбърг, потребителите сами са го насочили към по-лесното търсене и намиране на общности, защото в тях участват над милиард души с профил във Facebook.

С цел подобряване на комуникацията и прехвърлянето на границите на онлайн общуването се създава опция "Watch Party", с която ще можем да каним членове на определена група на купон или просто групово гледане на филм или мач. Компаниите също така ще могат да вграждат в сайтовете си бутон към конкретна група, както бе досега с профила им в сайта.

Екип от разработчици работи и върху реализирането на опцията да можем да трием своята история във Facebook от браузъра, който използваме. Точно както можем да правим за всички сайтове, които посещаваме. Сега имаме възможност да преглеждаме дневника си с активности, както и търсенията и да трием намерените резултати от търсачката.

Сигурността и борбата с фалшивите новини отново излезе на преден план по време на презентацията на Зукърбърг. До края на годината 20 хиляди души ще работят за Fаcebook единствено с цел елиминиране на невярната информация, която се разпространява, както и спирането на фалшивите профили и политическата пропаганда.

Messanger също ще претърпи козметични промени под формата на олекотяване на интерфейса и намаляване на бутоните, стоящи до полето за писане. С цел улеснена употреба се скриват тези за камера и игри. Ще бъдат налични и нови филтри, някои от които дори с добавена реалност. Но те още са в процес на разработка и ще бъдат налични избирателно в beta версия.

Ще се добавят и нови опции за превод. Когато комуникираме с профила на чужда компанията например, е налична възможност за автоматичен превод с цел улесняваме на комуникацията.

Instagram също не остава встрани от промените, обявени от Зукърбърг. Приложението набира все повече популярност, на която разработчиците отговарят с нови функции. Съвсем скоро в приложението, което използваме предимно за споделяне на снимки и кратки видеа, ще можем да провеждане на групови видеоразговори.

Страницата за търсене в Instagram също ще претърпи леки промени с цел улеснено интуитивно намиране на резултатите, които могат да ни представляват интерес. Това ще се случва най-вече на базата на хаштаговете и тематични канали.

Сред нововъведенията, които не засягат пряко Fаcebook, е пускането на пазара от днес на очилата за виртуална реалност Oculus Go. Устройството не изисква свързване с компютър или смартфон, за да даде достъп до съдържание.

Джаджата идва с десетки вградени приложения, сред които и самият Fаcebook, разбира се. По думите на Зукърбърг, това са най-качествените очила за VR, създавани досега. Цената им е 199 долара.

Извън конкретиката в софтуера и хардуера, изпълнителният директор на социалната мрежа заяви, че ще са необходими около три години, за да я "поправи". /money.bg
CHF CHF 1 2.09269
GBP GBP 1 2.26763
RON RON 10 3.86688
TRY TRY 100 4.17071
USD USD 1 1.66213