Маринов: 97% от катастрофите са след човешки грешки
България 16.12.2019 11:32
97% от всички настъпили катастрофи са след човешки грешки на водачите или другите участници в движението. Това каза на дискусията „Карай умно, стигни жив“, организирана от „24 часа“, вътрешният министър Младен Маринов.
"Отдаваме много голямо значение на контрола, а в перспектива не е добре. Трябва участниците в движението да осъзнаят, че една тяхна грешка може да е фатална и да струва човешки живот", посочи министърът.
"Българското общество е свикнало някой да го контролира и като усети, че е без контрол почва да нарушава"Той обясни, че на изпита за шофьорска книжка всички спазват правилата, но почват с нарушенията след това. "Като един студент, който се подготвя за изпита, а за след това - кактвото стане. А точно след това е важно", каза Маринов.
Добави, че прекалената промяна на закона не е панацея. "Силата на един закон е да обхваща по-голям кръг отношения и прилагането му", каза Маринов. Посочи, че ако водач даде газ за участък от 200 метра, как би могло МВР да е там, за да го контролира.
"Какъвто и закон да приемем, ако родителят праща детето си на училище зимата, когато има по-малка видимост, а не го облече с по-видими дрехи, кой закон ще го пази", даде пример министърът.
"МВР прави всичко възможно да се развиваме, вземаме най-добрите практики, но всичко е свързано с и парични средства", каза той. Посочи, че на такива дискусии с изключителни експерти трябва в спора да се търси най-правилното решение. "Ще се стигне до ново законодателство, но трябва да сме в консенсус и да го работим, независимо от партийна и институционална принадлежност. Длъжни сме да намалим жертвите на пътя. Затова, за да е ефективно законодателството, трябва да е прието от всички и да има гаранции, че поне 6 месеца след това няма да го променяме", завърши Маринов. /24chasa.bg
"Отдаваме много голямо значение на контрола, а в перспектива не е добре. Трябва участниците в движението да осъзнаят, че една тяхна грешка може да е фатална и да струва човешки живот", посочи министърът.
"Българското общество е свикнало някой да го контролира и като усети, че е без контрол почва да нарушава"Той обясни, че на изпита за шофьорска книжка всички спазват правилата, но почват с нарушенията след това. "Като един студент, който се подготвя за изпита, а за след това - кактвото стане. А точно след това е важно", каза Маринов.
Добави, че прекалената промяна на закона не е панацея. "Силата на един закон е да обхваща по-голям кръг отношения и прилагането му", каза Маринов. Посочи, че ако водач даде газ за участък от 200 метра, как би могло МВР да е там, за да го контролира.
"Какъвто и закон да приемем, ако родителят праща детето си на училище зимата, когато има по-малка видимост, а не го облече с по-видими дрехи, кой закон ще го пази", даде пример министърът.
"МВР прави всичко възможно да се развиваме, вземаме най-добрите практики, но всичко е свързано с и парични средства", каза той. Посочи, че на такива дискусии с изключителни експерти трябва в спора да се търси най-правилното решение. "Ще се стигне до ново законодателство, но трябва да сме в консенсус и да го работим, независимо от партийна и институционална принадлежност. Длъжни сме да намалим жертвите на пътя. Затова, за да е ефективно законодателството, трябва да е прието от всички и да има гаранции, че поне 6 месеца след това няма да го променяме", завърши Маринов. /24chasa.bg
CHF | 1 | 2.10939 |
GBP | 1 | 2.35062 |
RON | 10 | 3.92997 |
TRY | 100 | 5.43683 |
USD | 1 | 1.87844 |
Последни новини
- 18:49 Проливни дъждове увеличават страданията в Газа
- 18:36 Слави Трифонов: Борисов премиер, Атанасов шеф на НС - твърдо не!
- 18:24 Доналд Тръмп гони трансджендър войниците от американската армия
- 18:11 Мъж е в кома след катастрофа край Банкя
- 17:56 МЗ стартира разговори за повече противогрипни ваксини за свободния пазар
- 17:49 Ливан осъди атаките срещу мироопазващата мисия на ООН в страната
- 17:31 Германските социалдемократи пак заложиха на Олаф Шолц
- 17:19 Италия и Япония укрепват сътрудничеството в отбраната