България 06.01.2025 15:44 Снимка: ДНЕС+
И Vivacom вдига цените си с 2 лв. от февруари, въпреки свръхпечалбите за годината
Месец след като Yettel обяви, че повишава цените на месечната такса за мобилни услуги от 5 януари, ходът им последва и конкурентът Vivacom. Телекомът е известил клиентите си, че вдига тарифите за част от услугите си. Промените влизат в сила от 8 февруари и засягат както частни, така и бизнес потребители.
Поскъпването и за едните, и за другите е с 1 лев за фиксирани гласови и тв услуги и с 2 лв. за мобилни гласови услуги, мобилен и фиксиран интернет, както и за интернет услугите Mobix и 5G Home Net.
Още в самото начало на годината Vivacom обяви, че вдига цената на месечния абонамент на всички услуги с 2 лв. От телекома съобщиха на клиентите си, че повишението, което влиза в сила на осми февруари, е заради натрупаната инфлация.
Увеличението е за абсолютно всички услуги както за частните, така и за бизнес клиенти. Промяната в цените на основните месечни абонаменти се въвежда и за мобилните, и за фиксираните услуги.
В съобщението до клиентите на телекома се посочва, че недоволните от поскъпването абонати може да се откажат от услугите на оператора в периода до седми февруари и да прекратят договорите си, без да плащат неустойки.
По-скъпата цена на услугите ще бъде отразена в сметките на клиентите на виваком на и след осми февруари тази година.
В същото време и трите мобилни оператора отчитат рекордни печалби за годината. Растат основните им показатели: оборот, печалба и средният приход на абонат. Това идва на фона на инфлацията и индексирането на цените на услугите, които предоставят. Причините за свръхпечалбите са основно по-скъпите планове и подобряване на представянето в отделни сегменти на операторите.
През май шефът на КЗП Стоил Алипиев изнесе пред депутатите данни за печалбите на мобилните опрератори.
Най-големият оператор по приходи остава „А1 България“. Продажбите на компанията са нагоре със 17% до 749,7 млн. евро (1,47 млрд. лв.), показват резултатите на групата майка A1 Telekom Austria Group. Печалбата преди лихви, данъци и амортизации пък е пораснала с над 19% до 303,7 млн. евро (595 млн. лв.). Според отчета на групата основните причини за рекордните резултати са по-скъпите планове и приложените „ценови мерки за защита на стойността“ през март 2023 г. Абонатите на мобилни услуги са 3,78 млн., от които 3,3 млн. лв. са на абонамент.
Vivacom също увеличава приходите си – с 9% до 646 млн. евро (1,27 млрд. лв.), показва отчетът на групата майка United Group.Печалбата преди лихви, данъци и амортизации е достигнала 294 млн. евро (и носи най-голямата част от печалбата на United Group – 30%).
„Йеттел България“ остава лидер на пазара на мобилни услуги по приходи с дял от 35%, показва отчетът на групата майка PPF Telecom. През миналата година мажоритарен дял в нея (без чешкия бизнес) придоби телекомът от Абу Даби e&. Приходите за 2023 г. са нагоре с 10,3% до 503 млн. евро (984 млн. лв.), пише economic.bg
Още по темата
CHF | 1 | 2.07493 |
GBP | 1 | 2.35884 |
RON | 10 | 3.93179 |
TRY | 100 | 5.32297 |
USD | 1 | 1.88187 |
Последни новини
- 23:02 Обгорелият при взрив на газ композитор Александър Савелиев издъхна в "Пирогов"
- 21:05 Хороскоп за сряда, 8 януари 2025 г.
- 19:30 БАБХ призовава фермерските асоциации да съдействат за чумата и шарката
- 19:20 Meta сваля политическата цензура и няма да проверява фактите
- 19:10 Депутатите - основна заплаха за държавните финанси
- 18:55 Людмила Петкова: ПВУ е грешен и трябва изцяло да се пренапише
- 18:44 Изправят пред Темида мъж, заплашвал с нож жената, с която живеел
- 18:34 Пожар в трафопост остави без ток няколко блока в центъра на София