Фейсбук дава приоритет на "заслужаващи доверие" източници на новини
България 20.01.2018 10:11
Фейсбук ще започне да дава предимство на "заслужаващи доверие" медии в нюзфийда си в рамките на борбата си срещу "търсенето на сензационното" и "погрешното информиране", заяви изпълнителният директор на компанията Марк Зукърбърг, цитиран от Ройтерс.
Фейсбук има над 2 милиарда потребители месечно и ще ги анкетира, за да определи кои медии заслужават доверие.
От следващата седмица нюзфийдът на Фейсбук ще даде приоритет на "висококачествените новини" над източници, които се ползват с по-ниско доверие, предаде "Фокус".
"Социалните медии позволяват на хората да разпространяват информацията по-бързо от когато и да било досега и ако не се захванем с проблеми като сензационализма, невярната информация и поляризацията, ние ще ги усилим", изтъкна Зукърбърг в свой пост във Фейсбук.
"Вече ще питаме нашите потребители дали познават даден източник на публикуване на новини и дали му имат доверие. Някои медии са смятани за надеждни само от своите читатели или зрители, докато други се ползват с по-голяма степен на обществено доверие, дори от хора, които не ги следят пряко", обясни Зукърбърг, цитиран от Франс прес.
В зависимост от отговорите на потребителите публикации от медии, които са смятани за заслужаващи доверие, ще са по-видими в нюзфийда на Фейсбук.
Фейсбук има над 2 милиарда потребители месечно и ще ги анкетира, за да определи кои медии заслужават доверие.
От следващата седмица нюзфийдът на Фейсбук ще даде приоритет на "висококачествените новини" над източници, които се ползват с по-ниско доверие, предаде "Фокус".
"Социалните медии позволяват на хората да разпространяват информацията по-бързо от когато и да било досега и ако не се захванем с проблеми като сензационализма, невярната информация и поляризацията, ние ще ги усилим", изтъкна Зукърбърг в свой пост във Фейсбук.
"Вече ще питаме нашите потребители дали познават даден източник на публикуване на новини и дали му имат доверие. Някои медии са смятани за надеждни само от своите читатели или зрители, докато други се ползват с по-голяма степен на обществено доверие, дори от хора, които не ги следят пряко", обясни Зукърбърг, цитиран от Франс прес.
В зависимост от отговорите на потребителите публикации от медии, които са смятани за заслужаващи доверие, ще са по-видими в нюзфийда на Фейсбук.
![]() |
1 | 2.09113 |
![]() |
1 | 2.26343 |
![]() |
10 | 3.86375 |
![]() |
100 | 4.02778 |
![]() |
1 | 1.66227 |
Последни новини
- 17:41 Повдигат обвинения на убиеца на Чарли Кърк
- 17:35 Вучич: Получихме информация за подготовката на "Майдан" в Сърбия
- 17:32 Регионалният министър спря смяната на директора на ВиК - Русе
- 17:24 ООН зове Израел да спре касапницата в Газа
- 17:16 Бетоновоз помете пешеходец в София
- 17:08 Ученик от спортно училище в Хасково стреля с пистолет в училище
- 16:58 Естония изгражда 40 км противотанков ров като част от Балтийската отбранителна зона
- 16:49 КС прекрати производството за избора на Димитър Главчев за шеф на Сметната палата