България 04.09.2023 16:20 Снимка: ДНЕС+
„ДБ” щели "да прекратят войната по улиците на София след местните избори"
Общинските съветници се ангажират с 20 мерки, сред които кампания, стотици камери и по-голяма зона за каране с 30 км./ч
В позиция до медиите общинските съветници от ДБ в София изказаха съболезнования на семейството на загиналия 15-годишен Филип, убит от пиян шофьор с 2.08 промила алкохол в кръвта на пешеходната пътека на ул. „Гурко” и „Шишман”.
„За нас най-важни са животът и здравето на софиянци. Затова се ангажираме да прекратим войната по улиците и булевардите на София веднага след местните избори, когато ще участваме в новото управленско мнозинство в СОС“, обещават те.
Обещават да предприемат и всички възможни мерки, които са в компетенциите на Столична община и Общинския съвет.
Част от тях са:
1. Организиране на кампания „Не карам пил!“, която да настрои обществото абсолютно категорично срещу шофирането след употреба на алкохол и наркотици.
2. Монтаж на стотици камери в целия град, които да засичат автоматично всички нарушения за превишена скорост или преминаване на червен светофар. Данните за тези нарушения ще се предават автоматично на МВР.
3. Интензивна работа с МВР, които да връчват и събират наложените глоби по нарушенията от камерите на Столична община. По този начин усещането за безнаказаност при шофьорите ще бъде пречупено.
4. Въвеждане на по-голяма зона с ограничение 30 км./ч., както и автоматично наказание с видеокамери при превишаването на скоростта.
5. Поставяне на физически елементи по пътните ленти, които да карат шофьорите да намаляват скоростта. Това не са само повдигнати полицаи, а също така острови, завои, различна настилка и т.н.
6. Изчистване на тротоари и кръстовища от неправилно паркирали коли.
7. Ангажиране на ресурса на Общинска полиция, която да е на улицата и да участва във борбата срещу войната по пътищата.
8. Навременни и качествени ремонти на пътната инфраструктура, за да не бъде тя причина за инциденти.
9. Обезопасяване на спирките на градския транспорт.
10. Преместване на неправилно паркирани автомобили, като с приоритет да се местят тези, които са най-опасни за видимостта и проходимостта на тротоари и пешеходни пътеки.
11. Пешеходни зони и улици, по които няма как физически да премине автомобил.
12. Анализ на голямо количество кръстовища с цел подобрение на безопаснотта в тях.
13. Изготвяне на единен транспортен модел, който да даде ясна информация за целия трафик в града, за да може да се извършва впоследствие и адекватна транспортна политика.
14. Въвеждане на бус ленти и физическо ограничаване на трамвайните трасета, за да стане градския транспорт бърз и удобен.
15. Намаляване на времето за чакане и повече линии на градския транспорт, за да стане предпочитан пред личния автомобил.
16. Оптимизиране на работата на Центъра за управление на трафика с цел намаление на пътните инциденти.
17. Подновяване на хоризонталната и вертикалната маркировка на улиците и булевардите на София.
18. Довършване на незавършените булеварди, за да се разделят транспортните потоци и да се изкарат от центъра на града.
19. Съдействие на АПИ за довършване на Софийски околовръстен път.
20. Изграждане на велоалеи, за да облекчим автомобилния трафик.
Още по темата
CHF | 1 | 1.99127 |
GBP | 1 | 2.27819 |
RON | 10 | 3.93092 |
TRY | 100 | 5.58967 |
USD | 1 | 1.79995 |
Последни новини
- 12:36 Кралев: Поклон пред спортните герои! Време е да върнем нормалността в държавата и спорта!
- 12:31 Диана Русинова: Как шофьор от НСО кара с над 100 км/ч? Защо Петков и ПР-ът не са били с колани?
- 12:24 МС вдигна минималната заплата в държавните университети
- 12:15 Средната пенсия за осигурителен стаж и възраст през април е 920 лв.
- 11:54 Полицаят, който се барикадира в дома си, опитал да се обеси на кабел
- 11:42 Разследват смъртта на 86-годишна жена
- 11:33 Как Лъчезар Чоткин грабна победата в Hell’s Kitchen
- 11:24 Майката на Митко от Цалапица: В убийството участват трима