Бизнесът настоява тол таксите първоначално да са ниски
България 17.04.2019 14:17
Три от четирите национално представени работодателски организации – АИКБ, БСК и БТПП, настояват правителството да организира реален дебат за въвеждането на тол системата и да извърши задълбочена оценка на въздействието върху бизнеса. Те са изпратили становището си до медиите, до вицепремиерите Томислав Дончев и Марияна Георгиева, регионалния министър Петя Аврамова и шефът на АПИ Георги Терзийски.
В него се посочва, че бизнесът смята въвеждането на тол системата за необходима, макар и закъсняла стъпка за подобряване поддръжката и обновяване на основната пътна мрежа. В същото време, доколкото това ще бъде свързано с неизбежно повишение на транспортните разходи на територията на страната, работодателските организации предлагат да се проведе детайлно обсъждане с всички заинтересовани страни и представителни организации на задължените и въвлечените в процеса лица.
На първо място те искат национално представителните работодателски организации и съответните браншови организации на превозвачите да бъдат включени в общественото обсъждане на проекта и определянето на размерите и обхвата на тол таксите.
Също така да бъде извършено задълбочено проучване с извършване на оценка на въздействието, която да обхване всички основни фактори, отчитащи бъдещето развитие на републиканската пътна мрежа, равнището на таксите в държавите от основните маршрути и дестинации на международния автомобилен трафик, преминаващ през нашата страна. Също така и на алтернативни трасета през Гърция, Македония, Сърбия и алтернативен мултимодален транспорт.
Според бизнеса направените предварителни разчети очертават значително повишаване на тежестта за българските превозвачи и от там – скокообразно нарастване на цената на товарните превози, поради което предлагат да се определят по-ниски първоначални такси и тяхното постепенно увеличение, напр. в рамките на 5 години да се достигне целевото равнище и отчитане на ефекта върху интензивността на трафика и натоварване на републиканската пътна мрежа (АМ и I, съответно II и III категория).
Също така работодателските организации настояват една година след въвеждането на тол таксите следва да бъде направена оценка на въздействието от тази мярка и се предприемат коригиращи действия, при необходимост./economic.bg
В него се посочва, че бизнесът смята въвеждането на тол системата за необходима, макар и закъсняла стъпка за подобряване поддръжката и обновяване на основната пътна мрежа. В същото време, доколкото това ще бъде свързано с неизбежно повишение на транспортните разходи на територията на страната, работодателските организации предлагат да се проведе детайлно обсъждане с всички заинтересовани страни и представителни организации на задължените и въвлечените в процеса лица.
На първо място те искат национално представителните работодателски организации и съответните браншови организации на превозвачите да бъдат включени в общественото обсъждане на проекта и определянето на размерите и обхвата на тол таксите.
Също така да бъде извършено задълбочено проучване с извършване на оценка на въздействието, която да обхване всички основни фактори, отчитащи бъдещето развитие на републиканската пътна мрежа, равнището на таксите в държавите от основните маршрути и дестинации на международния автомобилен трафик, преминаващ през нашата страна. Също така и на алтернативни трасета през Гърция, Македония, Сърбия и алтернативен мултимодален транспорт.
Според бизнеса направените предварителни разчети очертават значително повишаване на тежестта за българските превозвачи и от там – скокообразно нарастване на цената на товарните превози, поради което предлагат да се определят по-ниски първоначални такси и тяхното постепенно увеличение, напр. в рамките на 5 години да се достигне целевото равнище и отчитане на ефекта върху интензивността на трафика и натоварване на републиканската пътна мрежа (АМ и I, съответно II и III категория).
Също така работодателските организации настояват една година след въвеждането на тол таксите следва да бъде направена оценка на въздействието от тази мярка и се предприемат коригиращи действия, при необходимост./economic.bg
![]() |
1 | 2.05035 |
![]() |
1 | 2.34049 |
![]() |
10 | 3.93084 |
![]() |
100 | 4.7578 |
![]() |
1 | 1.80677 |
Последни новини
- 21:17 Хороскоп за сряда, 26 март 2025 г.
- 20:55 Два самолета от "Патрули на Франция" се сблъскаха по време на тренировки
- 20:51 "Майкъл Уолц си взе поука". Тръмп защити съветника си
- 20:50 САЩ: Постигнахме споразумение с Русия и Украйна за спиране на огъня в Черно море
- 19:27 С конкурс избират най-красиво оформените градинки във Варна
- 19:18 Космическият телескоп "Джеймс Уеб" засне раждането на звезда
- 19:09 Наистина ли трябва да перем спортните дрехи след всяко носене
- 19:01 МЗХ: Няма забрана за продажбата на мед чрез куриерски фирми