България 06.03.2023 08:23 Снимка: ДНЕС+
Асфалтът не е сирене, за да се реже точно до сантиметър, отговарят пътищарите
Асфалтът не е сирене, което да отрежеш точно до сантиметър. Проби не се правят по дължината на коловоза, а напречно, за да се види как се е изместил асфалтът и какво е състоянието на пътя в двете страни. Това заяви пред БНР Стефан Чайков, председател на УС на Българска браншова камара "Пътища".
Той посочи, че за да се докаже количеството и качеството на положения асфалт, на всеки 2000 квадрата от пътната настилка, трябва да се правят по три ядки, т.е. 30 проби на километър, за да се види колко е дебелината на асфалта.
Чайков подчерта, че за проверка не се приема една ядка и има техническа спецификация, одобрена от Пътната агенция.
"Отношението към бранша не е етично. От Министерството на регионалното развитие и благоустройството се опитват да ни злепоставят умишлено", заяви той.
По негови думи в момента в обществото се насажда мнението, че цялата пътна гилдия се е сдружила, за да краде от асфалта. В тази група трябвало да се добави и Европейската комисия.
"Има недостатъци, никой не е безгрешен. Пътните строители сме олицетворение на това, което представлява цялата държава. Но да се говори на ангро за целия строителен сектор, е неприемливо", категоричен бе Чайков.
Той заяви, че най-вероятно заедно с Камарата на строителите ще излязат с писмена позиция по въпроса.
Чайков посочи причините пътищата в Европа, включително в съседните балкански страни, да са в пъти по-добри от нашите: "В тези страни поддържането е на друго ниво, а ремонтите, особено на магистралите, се правят на седмата-осмата година. Най-натоварените магистрали в Германия се ремонтират на всеки шест години, плюс текущото поддържане, което е на светлинни години от нашето. Секторът у нас не е дофинансиран в продължение на 15 години".
Той отбеляза, че авансовите плащания са нормална търговска практика извън България и даде пример с обекти в САЩ, при които авансите достигат до 80%.
Припомняме, по-рано тази седмица служебният регионален министър Иван Шишков заяви, че досега нито една проверка на МРРБ и АПИ не е установила строителство в нормите според първоначалния проект.
След проверка на качеството на строежа на Северната тангента в София беше установено, че дебелината на асфалта е 14 вместо изискуемите 20 сантиметра.
Още по темата
CHF
|
1 | 2.10599 |
GBP
|
1 | 2.24061 |
RON
|
10 | 3.84295 |
TRY
|
100 | 3.87452 |
USD
|
1 | 1.65945 |
Последни новини
- 10:16 Азис иска 100 бона, за да пее на Нова година
- 10:06 Зеленски: Срещата с Тръмп ще бъде публична, поне в началото или в края!
- 09:55 Нойман: Тръмп не гледа на Зеленски като равен, малко вероятно е срещата да доведе до пробив
- 09:45 МВР: Не давайте пари на непознати, които предлагат по-добри условия за обмяна на левове в евро
- 09:34 Говорителката на Белия дом обяви, че очаква второто си дете
- 09:25 Слънчево, но студено: Оранжев код за бурен вятър в северозападните и югозападните райони
- 09:15 Проф. Мирослава Кадурина, бивш началник на клиника във ВМА, осъди прокуратурата
- 09:05 Що за безочие! Ивайло Мирчев на Тюркян чешма - цинизмът е агрегатното състояние на Мирчев!