Актьори: Под ръководството на Арсенова Музикалният театър дори беше на плюс

България 16.11.2022 16:26 Снимка: БГНЕС

Актьори: Под ръководството на Арсенова Музикалният театър дори беше на плюс

“Имаме съмнения относно честността и прозрачността на конкурса за избора на директор на Държавния музикален и балетен център-София. От записа със събеседването на участниците се вижда, че на някои кандидати се дава доста повече време”. Това заяви актьорът Александър Мутафчийски на пресконференция в Музикалния театър, предаде репортер на БГНЕС.

Мутафчийски уточни, че на сегашния директор на театъра Марияна Арсенова ѝ е било дадено по-малко време за представяне, както и е била често прекъсвана. “Демонстрираше се едно преднамерено отношение към нея, още в края на записа, преди да се публикуват официалните резултати, се чуваше един коментар зад кадър как единият кандидат е много напред, с много точки, пък сегашният директор е с много лош резултат”, заяви още актьорът. “Под ръководството на Арсенова театърът премина през много кризи, но работата не спря, дори бяхме на плюс. В началото на встъпването ѝ в длъжност с всяка изминала година финансовата част на театъра се покачваше значително. Усетихме и увеличаване на нашите заплати”, заяви още Александър Мутафчийски и уточни, че по време на управлението на Арсенова театърът се е развивал изключително добре. “Трябваше театърът да изпрати на агенцията, които държат правата на оперетата “Графиня Марица”, всички поправки, които сме имали като идея и от агенцията бяха изключително очаровани от нашия поглед. Това е безспорен успех, който дължим на ръководството на театъра”, обясни още актьорът, след което изрази своето безпокойство как театърът ще продължи напред. “Ние имаме подписан договор за 30 спектакъла до 2024г., имаме договор за мюзикъла “Любовта никога не умира”, за който не знаем какво ще се случи занапред. Не чухме от нито един кандидат за директор какви са техните идеи в бъдеще”, подчерта още той.

Владимир Грудков уточни, че е имало период, в който актьорите са играли на полупразен салон. “Откакто Марияна Арсенова стана директор, започна да идва нова публика. На фона на всичко, което е постигнато през годините, се видя как театъра върви нагоре, не само от финансова гледна точка, но и от качество на постановките.”, отбеляза още Владимир Грудков, след което продължи: За мен решението на комисията е изключително долно, то “се изплю” в лицето на всеки един от нас”.

От Държавния музикален и балетен център-София представиха финансов анализ, от който става ясно, че при встъпването на Марияна Арсенова през 2015 г., финансовото състояние на ДМБЦ - София се изразява в отрицателен преходен остатък в размер над - 550 000 лв., неразплатени задължения около 150 000 лв. и средна работна заплата в размер на 734 лв. След встъпването ѝ вече в длъжност от положителен финансов резултат над 300 000 лв. през 2016г, театърът стига до над 3 300 000 лв. положителен резултат през 2019г. и увеличение на заплатите с 21% през 2021г, въпреки пандемията.

БГНЕС припомня, че Министерство на културата обяви резултатите от проведения конкурс за длъжността „директор” на Държавен музикален и балетен център - София, като на първо място беше Еделина Георгиева Кънева-Лисичкова, а на второ – Марио Николов Илиев. Досегашният директор на оперетата Марияна Христова Арсенова-Владимирова не беше класирана.

CHF CHF 1 2.08845
GBP GBP 1 2.24113
RON RON 10 3.84038
TRY TRY 100 3.9506
USD USD 1 1.67954