Мобилно приложение спасява хора в нужда
България 02.02.2019 08:05
Всеки в радиус от 500 м може да помогне при инцидент
Снежно време, лед е сковал всичко наоколо. Някой пада и сериозно се ранява. Звъни на 112 и чака линейка от 5 минути до час. Зависи от трафика и сложността на инцидента. Има и друг вариант - да подаде сигнал в мобилното приложение iHELP. Платформата локализира подадения сигнал и го изпраща до всички в радиус от 500 метра. Така потребители, които ползват приложението и се намират в близост, виждат този сигнал и може да се притекат на помощ. Зад iHELP стоят Христо Христов и негов приятел от Словения.
“Идеята е на моя партньор Андраж Огоревц – той е словенец и развива проекта в родината си. На два пъти е щял да загуби своя брат, чакайки линейка повече от 40 минути. След тези ситуации започва да мисли как да намали тази загуба на време. Време, което е твърде ценно, когато става дума за съхраняването на живот”, разказва Христов. Той и Огоревц се запознават в Лондон. След като разбира за идеята на словенеца, се впечатлява от нея и проекта, затова решава, че платформата трябва да бъде развивана и в България.
За регистрация в приложението са нужни имейл, парола и телефонен номер. Към момента потребителите са два типа. Първата група са спасители - доброволци (медицински лица, пожарникари, обучени граждани на долекарска помощ), а във втората група попадат тези, които биха използвали iHELP при нужда от помощ. При подаване на аларма - системата локализира пострадалия и изпраща SOS аларма до спешните му контакти и всички потребители, намиращи се в радиус 500 м от него. Освен това платформата е адаптирана и за хора с увреден слух.
Мрежата за взаимопомощ функционира от 2017 г. и до момента има над 3500 потребители в България и над 32 хил. в Европа. Освен това у нас са обучени над 2400 човека за оказване на първа помощ в различни инициативи на Христов. “Имали сме три реални аларми, но не се е налагало да се прилага сърдечен масаж и изкуствено дишане”, обяснява той. В Словения приложението има близо 100% покритие и над 40 спасени живота. Освен за долекарска помощ от тази година с iHELP може да се алармира и при ПТП-та, кражба на автомобил, пожари и бедствия.
Миналата година Христов участва в реализирането и на кампанията “Пазители на сърца: Мисия София”, с която искат да положат основите на мрежата за взаимопомощ на територията на гр. София.
“Целта ни бе 5000 родители да бъдат обучени на долекарска помощ. Успяхме да обучим 1500 и създадем мрежа от 1800 потребители. Уникалното на iHELP е, че не е проект за определена социална група, а за всеки човек, имащ пулс и дишане”, разказва той. /24chasa.bg
Снежно време, лед е сковал всичко наоколо. Някой пада и сериозно се ранява. Звъни на 112 и чака линейка от 5 минути до час. Зависи от трафика и сложността на инцидента. Има и друг вариант - да подаде сигнал в мобилното приложение iHELP. Платформата локализира подадения сигнал и го изпраща до всички в радиус от 500 метра. Така потребители, които ползват приложението и се намират в близост, виждат този сигнал и може да се притекат на помощ. Зад iHELP стоят Христо Христов и негов приятел от Словения.
“Идеята е на моя партньор Андраж Огоревц – той е словенец и развива проекта в родината си. На два пъти е щял да загуби своя брат, чакайки линейка повече от 40 минути. След тези ситуации започва да мисли как да намали тази загуба на време. Време, което е твърде ценно, когато става дума за съхраняването на живот”, разказва Христов. Той и Огоревц се запознават в Лондон. След като разбира за идеята на словенеца, се впечатлява от нея и проекта, затова решава, че платформата трябва да бъде развивана и в България.
За регистрация в приложението са нужни имейл, парола и телефонен номер. Към момента потребителите са два типа. Първата група са спасители - доброволци (медицински лица, пожарникари, обучени граждани на долекарска помощ), а във втората група попадат тези, които биха използвали iHELP при нужда от помощ. При подаване на аларма - системата локализира пострадалия и изпраща SOS аларма до спешните му контакти и всички потребители, намиращи се в радиус 500 м от него. Освен това платформата е адаптирана и за хора с увреден слух.
Мрежата за взаимопомощ функционира от 2017 г. и до момента има над 3500 потребители в България и над 32 хил. в Европа. Освен това у нас са обучени над 2400 човека за оказване на първа помощ в различни инициативи на Христов. “Имали сме три реални аларми, но не се е налагало да се прилага сърдечен масаж и изкуствено дишане”, обяснява той. В Словения приложението има близо 100% покритие и над 40 спасени живота. Освен за долекарска помощ от тази година с iHELP може да се алармира и при ПТП-та, кражба на автомобил, пожари и бедствия.
Миналата година Христов участва в реализирането и на кампанията “Пазители на сърца: Мисия София”, с която искат да положат основите на мрежата за взаимопомощ на територията на гр. София.
“Целта ни бе 5000 родители да бъдат обучени на долекарска помощ. Успяхме да обучим 1500 и създадем мрежа от 1800 потребители. Уникалното на iHELP е, че не е проект за определена социална група, а за всеки човек, имащ пулс и дишане”, разказва той. /24chasa.bg
![]() |
1 | 2.04264 |
![]() |
1 | 2.31555 |
![]() |
10 | 3.92974 |
![]() |
100 | 5.53808 |
![]() |
1 | 1.82549 |
Последни новини
- 18:02 Отпускат близо 12 млн. лв. за образователни пътувания за ученици
- 17:56 Без ОВОС ще се извърши ремонтът на пристанище Варна
- 17:45 Правителството смени четирима областни управители
- 17:34 Руски кораб спаси екипажа на потъващ танкер край Йемен
- 17:20 Три жени получиха шанс за живот след чернодробна и бъбречни трансплантации
- 17:07 "Нотр Дам" залага на модерен интериор за повторното си откриване на 8 декември
- 16:50 44-годишна жена се оказа нападателят на ранения с нож мъж в София
- 16:35 ИТН протегна ръка за третия мандат и поиска президентска република