Престоят пред екрана вреди на децата
Любопитно 29.01.2019 19:37
Ново проучване на психолози и лекари от Канада установи, че увеличеното време пред екрана при малките деца може да доведе до проблеми с развитието им, съобщи Fox17.
Учените са изследвали 2441 майки и деца с по-високи нива на прекарано пред екрана време за деца на възраст 24 и 36 месеца. След това те са проучили резултатите от тестовете за развитието при деца на възраст 36 и 60 месеца.
Децата на 24-месечна възраст гледат средно по 17 часа телевизия на седмица, 36-месечните деца – 25 часа седмично, а 36-месечните деца – 11 часа седмично. Усреднените стойности показват, че децата в САЩ стоят пред екрана по 2 часа и 19 минути всеки ден.
За всяка възрастова група децата с увеличено време пред екрана показват по-лоши резултати при тестове за развитие, когато достигнат следващата възрастова група. Оценките за развитие включват комуникация, двигателно – опорния апарат, сръчност, решаване на проблеми и лични социални умения.
Според заключенията на учените, при престой доста над препоръчания 1 час дневно пред екрана, около една четвърт от децата не са се развили до готовност да ходят на училище, а тенденцията е паралелна с увеличаването на времето за използване на екрана от деца.
Изводите показват, че педиатрите и родителите трябва да дават насоки и да разполагат с планове за създаване на по-здравословен баланс в живота на децата и намаляване на времето пред екрана. /БГНЕС
Учените са изследвали 2441 майки и деца с по-високи нива на прекарано пред екрана време за деца на възраст 24 и 36 месеца. След това те са проучили резултатите от тестовете за развитието при деца на възраст 36 и 60 месеца.
Децата на 24-месечна възраст гледат средно по 17 часа телевизия на седмица, 36-месечните деца – 25 часа седмично, а 36-месечните деца – 11 часа седмично. Усреднените стойности показват, че децата в САЩ стоят пред екрана по 2 часа и 19 минути всеки ден.
За всяка възрастова група децата с увеличено време пред екрана показват по-лоши резултати при тестове за развитие, когато достигнат следващата възрастова група. Оценките за развитие включват комуникация, двигателно – опорния апарат, сръчност, решаване на проблеми и лични социални умения.
Според заключенията на учените, при престой доста над препоръчания 1 час дневно пред екрана, около една четвърт от децата не са се развили до готовност да ходят на училище, а тенденцията е паралелна с увеличаването на времето за използване на екрана от деца.
Изводите показват, че педиатрите и родителите трябва да дават насоки и да разполагат с планове за създаване на по-здравословен баланс в живота на децата и намаляване на времето пред екрана. /БГНЕС
CHF | 1 | 2.08912 |
GBP | 1 | 2.35662 |
RON | 10 | 3.93116 |
TRY | 100 | 5.3695 |
USD | 1 | 1.89905 |
Последни новини
- 11:23 Участничка в боя на "Струма" със своя версия и видео от шофирането на Литков
- 11:14 Наркотик в желирани бонбони и маршмелоу, освен във вейпове
- 11:12 N-tv: Новите сирийски власти замазаха Бербок на снимки в социалните мрежи
- 11:11 И в „Аспарухово“ отбелязват Богоявление с ритуал по вадене на Светия кръст от морето
- 11:10 Шеста жертва почина след нападението на коледния базар в Германия
- 11:07 Виктория Томова загуби първия си мач за 2025
- 10:59 Панелните жилища - все по-търсени и все по-скъпи
- 10:51 Баба даде голяма сума пари в найлонов плик на ало измамници