Престоят пред екрана вреди на децата
Любопитно 29.01.2019 19:37
Ново проучване на психолози и лекари от Канада установи, че увеличеното време пред екрана при малките деца може да доведе до проблеми с развитието им, съобщи Fox17.
Учените са изследвали 2441 майки и деца с по-високи нива на прекарано пред екрана време за деца на възраст 24 и 36 месеца. След това те са проучили резултатите от тестовете за развитието при деца на възраст 36 и 60 месеца.
Децата на 24-месечна възраст гледат средно по 17 часа телевизия на седмица, 36-месечните деца – 25 часа седмично, а 36-месечните деца – 11 часа седмично. Усреднените стойности показват, че децата в САЩ стоят пред екрана по 2 часа и 19 минути всеки ден.
За всяка възрастова група децата с увеличено време пред екрана показват по-лоши резултати при тестове за развитие, когато достигнат следващата възрастова група. Оценките за развитие включват комуникация, двигателно – опорния апарат, сръчност, решаване на проблеми и лични социални умения.
Според заключенията на учените, при престой доста над препоръчания 1 час дневно пред екрана, около една четвърт от децата не са се развили до готовност да ходят на училище, а тенденцията е паралелна с увеличаването на времето за използване на екрана от деца.
Изводите показват, че педиатрите и родителите трябва да дават насоки и да разполагат с планове за създаване на по-здравословен баланс в живота на децата и намаляване на времето пред екрана. /БГНЕС
Учените са изследвали 2441 майки и деца с по-високи нива на прекарано пред екрана време за деца на възраст 24 и 36 месеца. След това те са проучили резултатите от тестовете за развитието при деца на възраст 36 и 60 месеца.
Децата на 24-месечна възраст гледат средно по 17 часа телевизия на седмица, 36-месечните деца – 25 часа седмично, а 36-месечните деца – 11 часа седмично. Усреднените стойности показват, че децата в САЩ стоят пред екрана по 2 часа и 19 минути всеки ден.
За всяка възрастова група децата с увеличено време пред екрана показват по-лоши резултати при тестове за развитие, когато достигнат следващата възрастова група. Оценките за развитие включват комуникация, двигателно – опорния апарат, сръчност, решаване на проблеми и лични социални умения.
Според заключенията на учените, при престой доста над препоръчания 1 час дневно пред екрана, около една четвърт от децата не са се развили до готовност да ходят на училище, а тенденцията е паралелна с увеличаването на времето за използване на екрана от деца.
Изводите показват, че педиатрите и родителите трябва да дават насоки и да разполагат с планове за създаване на по-здравословен баланс в живота на децата и намаляване на времето пред екрана. /БГНЕС
CHF | 1 | 2.0909 |
GBP | 1 | 2.36112 |
RON | 10 | 3.93029 |
TRY | 100 | 5.35787 |
USD | 1 | 1.84217 |
Последни новини
- 21:34 Хороскоп за сряда, 13 ноември 2024 г.
- 19:32 Съдия от Ню Йорк спря производството по делото за укриване на пари на Тръмп
- 19:24 МЕЧ поиска от ПП-ДБ санитарен кордон и около Борисов, не го получи и обяви: Значи отиваме на избори!
- 19:15 Рюте и Макрон потвърдиха, че подкрепата за Украйна остава „абсолютен приоритет“
- 19:07 БСП на пленум заради поканата на Борисов за консултации, отказаха среща на ПП-ДБ
- 18:58 Съдът прекрати делото срещу Иван Тодоров, обвиняем за теча на данни от НАП
- 18:49 Military Watch Magazine: Единствено руският ядрен арсенал възпира НАТО от война с Москва
- 18:40 Георги Чолаков остава начело на ВАС до избора на нов председател