Шефката на Дирекция Образование към община Варна за районирането и правилата за прием на първокласни
Варна<+> 22.04.2018 14:39
За определяне на близост до училището общините са задължени да определят прилежащи райони към всяко едно училище, като един адрес получава максимален възможен брой точки само за едно училище.
Това каза Лилия Христова, директор на Дирекция „Образование и младежки дейности“ към Община Варна, във връзка с предстоящия електронен прием в първи клас по водещия критерии близост до училище.
При определянето на районите за обхват се следват основни комбинирани принципи като критерии за определяне на достъпност, на близост на училището относно даден адрес – близост по пешеходна линия, разграничаване на районите един от друг посредством главни пътни артерии, безопасен пешеходен подстъп към училището, като наличие на подлез, светофарна уредба, пешеходна пътека тип „Зебра“.
За селищните образувания и местности – лесен и бърз транспортен достъп по главна пътна артерия и съответно наличие на редовен градски транспорт по маршрута.
Лилия Христова отбеляза, че ако броят на кандидатите за дадено училище надхвърля броя на свободните места, децата се подреждат според допълнителните критерии, които са дете с трайни увреждания над 50 %; дете на двама починали родители; други деца от семейството, обучаващи се в училището; деца, завършили подготвителна група в училището; поредност на желанието на родител за прием на детето в съответните училища.
Децата се подреждат в низходящ ред според получения сбор от точки по критериите, като при равен брой точки се класират на случаен принцип.
Това каза Лилия Христова, директор на Дирекция „Образование и младежки дейности“ към Община Варна, във връзка с предстоящия електронен прием в първи клас по водещия критерии близост до училище.
При определянето на районите за обхват се следват основни комбинирани принципи като критерии за определяне на достъпност, на близост на училището относно даден адрес – близост по пешеходна линия, разграничаване на районите един от друг посредством главни пътни артерии, безопасен пешеходен подстъп към училището, като наличие на подлез, светофарна уредба, пешеходна пътека тип „Зебра“.
За селищните образувания и местности – лесен и бърз транспортен достъп по главна пътна артерия и съответно наличие на редовен градски транспорт по маршрута.
Лилия Христова отбеляза, че ако броят на кандидатите за дадено училище надхвърля броя на свободните места, децата се подреждат според допълнителните критерии, които са дете с трайни увреждания над 50 %; дете на двама починали родители; други деца от семейството, обучаващи се в училището; деца, завършили подготвителна група в училището; поредност на желанието на родител за прием на детето в съответните училища.
Децата се подреждат в низходящ ред според получения сбор от точки по критериите, като при равен брой точки се класират на случаен принцип.
CHF | 1 | 1.99738 |
GBP | 1 | 2.28285 |
RON | 10 | 3.93045 |
TRY | 100 | 5.61254 |
USD | 1 | 1.82447 |
Последни новини
- 18:01 Die Welt: Доставката на ATACMS за Киев не изненада Русия, едва ли ще промени ситуацията
- 17:49 ГЕРБ и ПП-ДБ отхвърлиха дебата за корупция в Митниците и участието на Асен Василев
- 17:41 Шойгу: Русия няма военен или геополитически интерес да напада държави от НАТО
- 17:33 "Бизнес инсайдер": Одобрената от САЩ помощ за Украйна може да е последна
- 17:22 Наш европейски шампион в щангите получи тригодишно допинг наказание
- 17:10 Фермери: Внасяме евтино и некачествено сухо мляко от Украйна, а родното не се изкупува
- 17:01 Събирачи на трюфели и гъби у нас се обявиха против промени в данъчен закон
- 16:50 Необичайно проучване: Кой е най-прекрасно ухаещият град в света?