Пътен медицински преглед за шофьорите на ученическите автобуси
България 03.01.2018 14:57
Преди началото на всеки работен ден водачите на ученически автобуси трябва да преминават през пътен медицински преглед. Той включва проба за алкохол и проверка на общото им здравословно състояние. Това става ясно от писмо, разпратено до столичните школски директори от Регионалното управление по образование (РУО) - София, предаде "Дарик".
Целта на изискванията е да се повиши безопасността при осъществяването и организирането на превози на деца и ученици на територията на страната с автобуси.
Също така автобусите, извършващи специализиран превоз с маршрут на линията, надвишаващ 50 км., както и тези, извършващи случайни превози по смисъла на Закона за движение по пътищата, трябва задължително да бъдат оборудвани с тахограф - устройство за регистриране на данните от движението на превозното средство.
Освен това автобусите трябва да са технически изправни, снабдени с подходящи за сезона гуми и преди началото на всеки работен ден да преминават през пътен технически преглед. Изискванията предвиждат още водачите да използват дигитални карти за тахограф или тахошайби и стриктно да спазват изискванията, регламентиращи времето за управление, прекъсвания и почивки, както и да притежават всички необходими документи за извършване на такъв вид превози.
Старите автобуси с първа регистрация преди 2001 г. пък ще бъдат пенсионирани. Това ограничение ще бъде въведено след промени в наредба, в която да се заложи всички превозни средства, превозващи пътници, да са категория Евро 3.
Експерти в министерството готвят промените, за да се противопоставят на инцидентите по пътищата. Предвижда се превозните средства, бусове или автобуси, които извършват обществен превоз, задължително да бъдат снабдени с колани и видеорегистратори.
Целта на изискванията е да се повиши безопасността при осъществяването и организирането на превози на деца и ученици на територията на страната с автобуси.
Също така автобусите, извършващи специализиран превоз с маршрут на линията, надвишаващ 50 км., както и тези, извършващи случайни превози по смисъла на Закона за движение по пътищата, трябва задължително да бъдат оборудвани с тахограф - устройство за регистриране на данните от движението на превозното средство.
Освен това автобусите трябва да са технически изправни, снабдени с подходящи за сезона гуми и преди началото на всеки работен ден да преминават през пътен технически преглед. Изискванията предвиждат още водачите да използват дигитални карти за тахограф или тахошайби и стриктно да спазват изискванията, регламентиращи времето за управление, прекъсвания и почивки, както и да притежават всички необходими документи за извършване на такъв вид превози.
Старите автобуси с първа регистрация преди 2001 г. пък ще бъдат пенсионирани. Това ограничение ще бъде въведено след промени в наредба, в която да се заложи всички превозни средства, превозващи пътници, да са категория Евро 3.
Експерти в министерството готвят промените, за да се противопоставят на инцидентите по пътищата. Предвижда се превозните средства, бусове или автобуси, които извършват обществен превоз, задължително да бъдат снабдени с колани и видеорегистратори.
![]() |
1 | 2.04885 |
![]() |
1 | 2.31424 |
![]() |
10 | 3.92966 |
![]() |
100 | 5.56068 |
![]() |
1 | 1.82464 |
Последни новини
- 23:14 Мощен австрийски Вундертим подчини Полша в мач "за оцеляване"
- 22:20 Хороскоп за събота, 22 юни 2024 г.
- 21:17 Украйна показа две лица, вкара два пъти и се пребори за победа
- 19:33 Путин: Готови сме да обсъждаме евразийската сигурност с НАТО и ЕС
- 19:23 Отказът от хартиените пари превръща Швеция в убежище за дигиталните престъпници
- 19:14 Христо Иванов проговори пред DW: Ръсехме не особено адекватни опорки, изглеждахме зле
- 19:05 САЩ актуализират ядрения си арсенал, разположен в пет европейски държави
- 18:54 Проф. Иво Христов: Европа отвори вратите на ада вътре в човека. Преизподнята, чудовищата са в нас