ВиК аварии влизат в предизборната борба
България 03.07.2013 13:27
Три мащабни водопроводни аварии оставиха на сухо две зони в централната част на Варна, както и кв. Аспарухово, заедно с околните вилни местности. Причините са в остарялата мрежа на варненското дружество ВиК. И ако в останалите райони безводието се приема от гражданите като досадно ежедневие, пробивът на тръба под новоположения асфалт по бул. „Сливница” стана повод за нови предизборни манипулации.
Медии, ангажирани пряко с кандидатурата на доц. Христо Бозов, подеха атака към опонента му Иван Портних, упреквайки го в прибързаност. Според авторите на пропагандата, ГЕРБ ударно е преасфалтирал бул.”Владислаав” и бул.”Сливница”, без да бъдат подменени подземни комуникации, които сега причиняват аварии.
Съзнателно се пропуска съществена подробност – заслугата на ГЕРБ се измерва с осигуряването на средства. И при двата ремонта ръководната роля беше възложена на община Варна, оглавявана по това време от претендента на БСП за кметския стол Христо Бозов. След като той излезе в отпуск за кметската надпревара, го наследи Богдан Караденчев – последният червен кмет на Варна преди демокрацията, бивш кмет на район Аспарухово и неотдавнашен заместник на Кирил Йорданов, отговарящ за архитектурата и благоустройството на Варна.
Форумите в интеренет обаче недвусмислено показват, че гьобелсовата пропаганда в контролирани от общината медии не постигат целта си сред варненската аудитория. Хората коментират, че и двете гореспоменати особи са верни съратници и преки наследници на Кирил Йорданов, чиято е основната отговорност за окаяната инфраструктура на Варна.
Читателите подчертават дългите години на бездействие като управленци на Бозов и Караденчев, съпоставяйки ги с мениджърския опит и политическата кариера на десния кандидат Иван Портних.
Прагматични са и коментарите на специалистите, за които отстраняването на течове никога не е имало нещо общо с политическата пропаганда. Според главния инженер на ВиК-Варна инж. Петър Карагьозов авариите са непредвидими, в редки случаи преди да се положи нов асфалт се прибягва до ремонт на водопровода или канализацията под новата настилка, тъй като това струва значителни средства.
Стоян Димитров, който ръководи общинската дирекция инженерна инфраструктура подчерта, че до подобни мерки се пристъпва при основен ремонт. „Това, което правихме на „Сливница“, е само рехабилитация - фрезован е горният слой на асфалта. Не са сменяни бордюри и само на някои места беше подменен тротоара”, поясни той.
По думите му, никой не може да предвиди тази ВиК авария или която и да е друга по електрическата мрежа или по газопреносната например. Той добави, че за предстоящия ремонт на бул. „Трети март“ по проект е предвидено да бъде сменен целият водопровод и канализацията. „Това ще е основен ремонт и за него ще е необходимо да бъдат вложени много повече средства“, каза още Димитров.
Медии, ангажирани пряко с кандидатурата на доц. Христо Бозов, подеха атака към опонента му Иван Портних, упреквайки го в прибързаност. Според авторите на пропагандата, ГЕРБ ударно е преасфалтирал бул.”Владислаав” и бул.”Сливница”, без да бъдат подменени подземни комуникации, които сега причиняват аварии.
Съзнателно се пропуска съществена подробност – заслугата на ГЕРБ се измерва с осигуряването на средства. И при двата ремонта ръководната роля беше възложена на община Варна, оглавявана по това време от претендента на БСП за кметския стол Христо Бозов. След като той излезе в отпуск за кметската надпревара, го наследи Богдан Караденчев – последният червен кмет на Варна преди демокрацията, бивш кмет на район Аспарухово и неотдавнашен заместник на Кирил Йорданов, отговарящ за архитектурата и благоустройството на Варна.
Форумите в интеренет обаче недвусмислено показват, че гьобелсовата пропаганда в контролирани от общината медии не постигат целта си сред варненската аудитория. Хората коментират, че и двете гореспоменати особи са верни съратници и преки наследници на Кирил Йорданов, чиято е основната отговорност за окаяната инфраструктура на Варна.
Читателите подчертават дългите години на бездействие като управленци на Бозов и Караденчев, съпоставяйки ги с мениджърския опит и политическата кариера на десния кандидат Иван Портних.
Прагматични са и коментарите на специалистите, за които отстраняването на течове никога не е имало нещо общо с политическата пропаганда. Според главния инженер на ВиК-Варна инж. Петър Карагьозов авариите са непредвидими, в редки случаи преди да се положи нов асфалт се прибягва до ремонт на водопровода или канализацията под новата настилка, тъй като това струва значителни средства.
Стоян Димитров, който ръководи общинската дирекция инженерна инфраструктура подчерта, че до подобни мерки се пристъпва при основен ремонт. „Това, което правихме на „Сливница“, е само рехабилитация - фрезован е горният слой на асфалта. Не са сменяни бордюри и само на някои места беше подменен тротоара”, поясни той.
По думите му, никой не може да предвиди тази ВиК авария или която и да е друга по електрическата мрежа или по газопреносната например. Той добави, че за предстоящия ремонт на бул. „Трети март“ по проект е предвидено да бъде сменен целият водопровод и канализацията. „Това ще е основен ремонт и за него ще е необходимо да бъдат вложени много повече средства“, каза още Димитров.
![]() |
1 | 2.11395 |
![]() |
1 | 2.25643 |
![]() |
10 | 3.92918 |
![]() |
100 | 4.52938 |
![]() |
1 | 1.72381 |
Последни новини
- 22:37 Странно съдийство и отменени голове не спряха Спартак за поредна победа
- 21:22 Хороскоп за събота, 12 април 2025 г.
- 19:38 Бориславова може да се размине с глоба при доказване на вина за фалшиви документи
- 19:27 Пентагонът орязва над 5 милиарда долара от "прахоснически" договори
- 19:19 Сенатът на САЩ утвърди нов началник на щабовете на американските въоръжени сили
- 19:10 Желязков разпореди проверки в данъчните складове и обектите за търговия с акцизни стоки
- 19:00 УНИЦЕФ: Хиляди деца са жертви на сексуално насилие в Източно Конго
- 18:50 Газова бутилка избухна в Бургас, един човек е пострадал