Още снимки:
test

NASA показа на публиката новия "Орион"

02.07.2012 22.47

NASA показа новия си космически кораб “Орион”. В Kennedy Space Center във Флорида официално беше представен корабът, който ще наследи флотилията от совалки и ще служи на NASA за изследване на космоса.

Модулът “Орион” пристигна на 29 юни в космическия център. На днешното му официално представяне пред публика стана ясно, че първият му тестов полет е предвиден за 2014 година. Exploration Flight Test-1 (съкратено EFT-1) ще е без екипаж на борда. В корабът ще бъдат разположени широк спектър инструменти и датчици, които ще запишат данни за поведението на “Орион” по време на полет.

NASA разработва новата капсула с ясната идея да я използва при пилотирани полети до Марс и астероидния пояс на Слънчевата система.

Освен капсулата, специалистите разработват и нова мощна ракетна система, която ще може да извежда “Орион” далеч от сегашната практика на ниските околоземни орбити. Първият полет на “Орион” с новата ракетна система се очаква да бъде извършен през 2017 година.

Въпреки че “Орион” на външен вид напомня на известните в миналото капсули на корабите от серията “Аполо”, интериорът му е далеч по-различен. Технологиите през последните години позволяват значително да се модернизира цялата навигационна система, както и системите, поддържащи живота на екипажа.

В близките задачи пред екипа, разработващ бъдещите американски космически кораби стои 2014 година. “Орион” се разработва от NASA съвместно с Lockheed Martin. През 2014 година тестовият старт ще разчита на ракета-носител Delta IV, разработка на United Launch Alliance. Втората степен на ракетата ще остане закачена за “Орион” и с нейна помощ корабът трябва да бъде изведен на орбита на около 6500 – 7000 км над Земята. Това е около 15 пъти по-висока орбита от тази, на която се намира Международната космическа станция. Първата мисия на “Орион” ще е с продължителност от само няколко часа, през което време корабът ще обиколи два пъти около планетата ни. След това ще се симулира навлизане в атмосферата след завръщане от дълбокия космос, за да бъдат тествани температурите при обратното завръщане на кораба след развиването на скорости, значително по-високи от тези, с които се прибират апаратите от МКС.

Официалното представяне на “Орион” съвпада с честванията на 50-тата годишнина на космическия център във Флорида. Днес там се чуха мнения, че е забележително да празнуваш 50 години и едновременно да представяш новото, което ще очертае развитието в следващите 50 години.

Днес+

Коментирай статията

06.07.2012 14:47
гост
Използуването на течен кислород и течен водород като гориво за ракетните двигатели в САЩ е нещо като религия. Ако за последната степен на една ракета това е оптимално , то за ускорителите и за първата степен, то не е така. Използуването на нанотехнологиите при материалите за резевоарите, авангардни двигатели (plus detonation engine) например, системи за многократно използуване, преохладени окислител и гориво, хибридни двигатели на керосин и течен кислород при старта , а след това на течен водород и кислород , метален водород и други могат драматично да наложат течния водород и кислород като универсално гориво . Това обаче е предмет на научни изследвания и експерименти и не може да се постигне с доказано неефективни способи!
06.07.2012 14:00
гост
От " автора" Забелязани грешки:"Не става за европейски лобизъм" да се чете " Нестава ДУМА за европейски лобизъм" ; "Фалкон Хеви с най - добрите двигатели на течен кислород и водород" да се чете "Фалкон Хеви с най - добрите двигатели на течен кислород и КЕРОСИН"
06.07.2012 11:18
гост
Специално за полети към Марс най подходящо би бил кораб на базата на европейския "intermediate experimental vehicle" Не става за европейски лобизъм. По начало това беше първата идея на NASA за подобен кораб. Ако искаме да стигнем бързо до Марс , така че да можем и да се върнем , а не да стоим година и половина там , трябват по големи скорости и "ядрена" или някои пуската балони за "термоядрена" тяга. Една друга възможност е минисовалка с крила или с аеродинамика на корпуса и без крила , която в крайната фаза на полета лети така че подемната сила е насочена надолу и заедно с марсианско ускорение от гравитацията на планетата (марсианско ускорение - аналог на земното) уравновесява центробежната сила при едно кръгово планиране на ниска орбита при кацане. След като скоростта падне до първа космическа за марс , минисовалката се обръща и каца нормално. В крайната фаза с парашути и ракетни двигатели за меко кацане. Че това е перспективно, става ясно от факта , че Русия отказала евтина ракета за суборбитален полет на тестов апарат "Експерт" на италианците (те са водещи изпълнители). Нещо което било планирано от две години.
05.07.2012 19:49
гост
Все пак изглежда унизително за привържениците на ускурители работещи с течен водород и кислород, че Фалкон Хеви при стартова маса извежда 1400 тона извежда 53 тона на ниска орбита или 1400 /53 приблизително 26.5. А Dелта 4 Хеви 733 /22 приблизително 33.3. Но с новата модификация на двигателите RS -68 A 27 тона се извеждат на ниска орбита или 733 /27 приблизително 27.1. Но ако резервоарите се направят от литиево алуминиева сплав се печелело още 1.3 тона та стават 28.4 и "кросфединг" още 5 тона та стават 33.4 и 733 /33.4 приблизително 22. Освен това ако се направи ъпгрейд и на втората степен се печелело още 3 тона та стават 36.4. Ако се използуват двигатели със същата тяга но с характеристики на двигателите от совалката RS-25d , това число ще стане 45 тона и това е за кръгова орбита 407 км над земята. За кръгова орбита 185 км над земята 48 - 49 тона. Та ако допуснем , че при тези подобрения стартовата маса е станала760 или 780 тона (нямам данни за това), горното отношение ще стане около 16 нещо съвсем друго. Но от друга страна Фалкон Хеви с най - добрите двигатели на течен кислород и водород би извеждал някъде към 62 тона на ниска орбита а с последна степен с двигатели на течен кислород и водород 70 - 74 тона. Та появата на компанията Спейсх , подействува благотворно , защото принуди конкуренцията да почне да оптимизира ракетите си.
05.07.2012 15:01
гост
Все пак за да бъда справедлив, причината да се ползуват руски капсули е неуспехът на Арес1. Ако вместо Арес1 беше предвидено да се използува Делта 4 Хеви с двигатели RS-68A, вероятно днес американските космонавти щяха да летят на Орион. Наскоро беше тествуна успешно Делта Хеви с двигатели RS-68A. За този ъпгрейд RS-68A вместо RS68 се пишеше от години и ако от начало беше взето решение да се използува Делта 4 Хеви , то биха се спестили средства от Арес 1 и изграждането на капсулата , както ъпгрейда на Делта 4 Хеви щяха дастанат по - бързо. Все пак тази ракета е доста скъпа и заедно с капсулата нямам представа колко щешеда излезе. Но поне САЩ щяха да бъдат независими при пилотираните полети.
04.07.2012 02:17
гост
Фалкон хеви е по - малък по обем и с по - малко тегло без гориво но има над два пъти по - голяма товароподемност от Делта 4 Хеви.Някои го обясняват с уникалните двигатели Мерлин 1д. Но по - напредналите любители констатират, че тези двигатели действително относително са най - леките , но по ефективност отстъпват не само на двигателите на совалката, но и на руските на течен кислород и керосин. Е тогава как да обясним голямата товароподемност на Фалкон Хеви, ами много просто при равни условия тегло без гориво и обем на резервоарите Фалкон хеви вместява почти три пъти повече (като тегло) гориво от Делта 4 хеви и разни деривати. Та не е ли по - евтино , ако се установи , че някои компании имат огромни заслуги и като почти монополисти владеят държавните поръчки, не биха могли да направят ъпгрейд на Делта 4 Хеви и запазвайки дименсиите да минат на течен кислород и керосин. И само последната степен да е на течен водород и кислород. Това би спестило излишни разходи и доказана неефктивност при SLS . Защо трябваше тази капсула Орион да е толкова тежка, че да трябва специална ракета за нея и да се наложи модификация ( олекотяване) Не е ли това причината американските космонавти да летят на руски капсули?
04.07.2012 01:55
гост
Ако някои се запитат защо САЩ ползуват руски капсули, то причината е имено в такива нови кораби. Ако Сатурн 5 е била скъпа и е трябвало да се правят икономии , защо и целите са станали земни. Ако е било възможно да се направи евтина ракета носител на принципа на совалката, защо първо не е била направена безпилотна система един брой като сегашната SLS за да се види , дали това е възможно. Ако за полет до Луната е необходима ракета способна да извежда 100 тона товар на ниска орбита, то за пилотирани полети до ниска работа отлично върши работа ракета извеждаща 10 тона. Ако крилата са излишен товар и температурното натоварване е по - голямо при совалките , от това при капсулите, претоварванията при капсулите са големи и траекторията е неуправляема , нещо свързано с риск от катастрофа при неправилен ъгъл на спускане. Не е ли по - добре да се намали теглото и размерите на совалката и да сеизползува по - модерна термозащита, и една аеродинамична форма на мини совалката би ни спестила крилата , но запазила способността да се лети без претоварвания и опасност от изгаряне в космоса или приземяване на неподходящо място.

Последни от Наука
15:50
В Москва започва втората част на експеримента СИРИУС
14:40
НАСА разкрива тайните на Ултима Туле
11:12
Американски учени картографираха океанското дъно
18 март 2019 г.
13:43
Учени от Ливърпул потвърдиха кой е Джак Изкормвача след взети данни от кървав шал
11:58
Откриха мъртъв кит във Филипините, погълнал 40 кг пластмасови торбички
10:00
Китайски лекар "оперира" от разстояние 3000 километра
16 март 2019 г.
13:35
Въглеродният диоксид и как учени го превърнаха във въглища
12:45
Медицината все още е безсилна срещу заболяването на Стивън Хокинг
12:19
Мидите могат да ни кажат много за замърсяването в Черно море
10:28
16 март 1521 г. — Фернандо Магелан пристига на Филипините
15 март 2019 г.
13:15
Жан-Мишел Кусто: Ситуацията с пленените косатки и белуги в Русия е критична
10:47
Археолози откриха следи от древни пиршества около Стоунхендж
14 март 2019 г.
17:50
На Марс беше заснета отломка, приличаща на част от извънземен кораб
15:31
Какво гори Слънцето
15:22
Учени: Водната диета е опасна
13:19
Кой „удари“ Facebook?
13 март 2019 г.
10:09
Слънцето не е имало нито едно петно през февруари
12 март 2019 г.
15:10
Япония представи своя пилотиран луноход
10:48
Най-вероятно жени ще покорят отново Луната и ще стъпят първи на Марс
10:28
12 март 1790 г. - Ражда се изобретателят на първата практически приложима батерия
08:04
Китай завършва работа над реактора си за термоядрен синтез
11 март 2019 г.
15:02
Изкуственият интелект навлиза в редакционните зали на медиите
13:01
Изчислиха масата на Млечния път по възможно най-прецизния начин
11:16
Китай: Изследванията с редактирани гени трябва да продължат предпазливо
09 март 2019 г.
17:05
Зелените айсберги на Антарктида дължат цвета си на железен окис от скали

Най-четени от Наука

Избор на редактора