Намаляват българите, които не купуват родни стоки
България 03.12.2011 17:42
Българинът купува родни стоки заради доброто им качество и от патриотични подбуди.
Това показват резултати от традиционна анкета на Българската търговско-промишлена палата, организатор на търговското изложение "Произведено в България", което за първи път се провежда в зала "Универсиада", а не в НДК.
На въпроса „Защо купувате български стоки?" 41,2 % са отговорили, че е заради доброто качества, а 30 на сто - „защото съм българин". На трето място с 12,8 % са тези, за които изгодната цена е водещ мотив за търсене на българска стока.
Едва 2,8 на сто отговарят, че избягват да купуват родни стоки, като броят им намалява спрямо 2010 година, когато този отговор са дали 4,5 на сто от анкетираните.
Българите продължават да вярват, че родното качество е по-близко до техните очаквания за това, което като потребителска стойност трябва да има един продукт, заяви председателят на БТПП Цветан Симеонов.
Откритото днес „Произведено в България" продължава до 11 декември с участието на над 150 фирми, което с е 50 на сто по-малко от броя им през миналата година. Според организаторите това се дължи както на кризата, така и на промяната на залата.
Повечето от участниците са представители на текстилния бранш, а той е сред най-големите работодатели в страната и един от малкото браншове, чиято продукция достига пряко до европейските потребители.
Заетите в шивашката индустрия у нас са 113 260 души. Секторът е вторият по големина работодател у нас след държавната администрация, а работниците са 19,30 % от заетите в цялата промишленост. /News.bg
Това показват резултати от традиционна анкета на Българската търговско-промишлена палата, организатор на търговското изложение "Произведено в България", което за първи път се провежда в зала "Универсиада", а не в НДК.
На въпроса „Защо купувате български стоки?" 41,2 % са отговорили, че е заради доброто качества, а 30 на сто - „защото съм българин". На трето място с 12,8 % са тези, за които изгодната цена е водещ мотив за търсене на българска стока.
Едва 2,8 на сто отговарят, че избягват да купуват родни стоки, като броят им намалява спрямо 2010 година, когато този отговор са дали 4,5 на сто от анкетираните.
Българите продължават да вярват, че родното качество е по-близко до техните очаквания за това, което като потребителска стойност трябва да има един продукт, заяви председателят на БТПП Цветан Симеонов.
Откритото днес „Произведено в България" продължава до 11 декември с участието на над 150 фирми, което с е 50 на сто по-малко от броя им през миналата година. Според организаторите това се дължи както на кризата, така и на промяната на залата.
Повечето от участниците са представители на текстилния бранш, а той е сред най-големите работодатели в страната и един от малкото браншове, чиято продукция достига пряко до европейските потребители.
Заетите в шивашката индустрия у нас са 113 260 души. Секторът е вторият по големина работодател у нас след държавната администрация, а работниците са 19,30 % от заетите в цялата промишленост. /News.bg
CHF | 1 | 2.10101 |
GBP | 1 | 2.35293 |
RON | 10 | 3.92982 |
TRY | 100 | 5.35413 |
USD | 1 | 1.86057 |
Последни новини
- 10:16 Протестите в Грузия продължават на фона на насилие и обвинения срещу полицията
- 10:04 Георги Георгиев: Гл. архитект на София дава разрешение за разрушаване на емблематична къща в центъра
- 09:56 Депутат от ПП-ДБ: ГЕРБ да вземат категорична позиция
- 09:49 Ще бъде ли избран председател на парламента днес?
- 09:41 Антъни Блинкен приветства отмяната на военното положение в Южна Корея
- 09:33 Шеста поредна вечер на протести в Грузия
- 09:26 Министрите от корейското правителство подготвят колективна оставка
- 09:19 Мицкоски: Основната ни цел остава членство в ЕС, но не приемаме ултиматуми