Все повече деца отпадат от училище заради миграция
Варна<+> 17.06.2016 14:18
Увеличава се броят на децата, които не са обхванати в образователната система поради икономическа миграция. Семействата отиват да търсят препитание в чужбина, но когато се върнат в страната, децата вече са пораснали, а не са постъпили в училище. Или са пропуснали година-две. Това сочат наблюденията на специалистите в Центърът за социална интеграция и реабилитация към фондация „Владиславово“.
Практиката показва, че в подобни случаи е голяма вероятността такива деца изобщо да не влязат в час, те вече са на 9-10 г. и се чувстват неудобно редом с първолаците. „Тук е ролята на нашия екип – да мотивира семейството и детето, да ги убеди да не се отказват, да съдейства пред регионалния инспекторат и ръководствата на околните училища, за да влязат такива деца в класната стая, обобщава проблема управителят на центъра Снежана Стоянова. Тя и екипът на центъра участваха в поредната работна среща с партньори от сродни неправителствени организации и родители, чиито деца са посещавали и посещават интеграционните програми.
Според родители на по-малките заниманията в центъра допринасят съществено за равния старт на децата им в училище, а за по-големите – са стабилизиращ фактор срещу опасността от отпадане от образователната система. Това са и първите цели от първия проект на ЦСРИ от 2007-2008, който по-късно разгръща широк диапазон от социални услуги, насочени към социализацията и образователно интегриране на деца от социално слаби семейства и от малцинствен произход. Той се финансира от община Варна като част от нейната социална програма и до момента в него са обхванати близо 800 потребители.
„Специалистите на ЦСРИ са проведели близо 50 000 индивидуални и групови занимания с деца, близо 5000 консултации с родители на различни теми – особености на детското развитие, възпитателни подходи, мотивация, изграждане на родителски капацитет и много, много други, заяви по време на срещата управителят на ЦСРИ Снежана Стоянова. И това са данни за планирани и проведени по график дейности, а неформалните консултации, обикновените човешки разговори, в които решаваме проблемите на нашите потребители, са ежедневие за нас и няма как да бъдат преброени и отчетени.“
По думите й екипът на детския център е изготвил около 800 оценки на потребностите на децата, над 1600 индивидуални планове за грижа, над 3200 диагностики на образователното и психо-емоционалното състояние на децата. Ежедневно и в двата офиса на ЦСРИ се провеждат индивидуални сесии и групови занимания с потребителите. Всяка година ЦСРИ провежда кампании за записване на 5 и 6 годишни деца в предучилищни групи. Организират се срещи на родителите и децата с преподаватели в различни профилирани училища, за да се насочат потребителите според техните интереси и способности.
Практиката показва, че в подобни случаи е голяма вероятността такива деца изобщо да не влязат в час, те вече са на 9-10 г. и се чувстват неудобно редом с първолаците. „Тук е ролята на нашия екип – да мотивира семейството и детето, да ги убеди да не се отказват, да съдейства пред регионалния инспекторат и ръководствата на околните училища, за да влязат такива деца в класната стая, обобщава проблема управителят на центъра Снежана Стоянова. Тя и екипът на центъра участваха в поредната работна среща с партньори от сродни неправителствени организации и родители, чиито деца са посещавали и посещават интеграционните програми.
Според родители на по-малките заниманията в центъра допринасят съществено за равния старт на децата им в училище, а за по-големите – са стабилизиращ фактор срещу опасността от отпадане от образователната система. Това са и първите цели от първия проект на ЦСРИ от 2007-2008, който по-късно разгръща широк диапазон от социални услуги, насочени към социализацията и образователно интегриране на деца от социално слаби семейства и от малцинствен произход. Той се финансира от община Варна като част от нейната социална програма и до момента в него са обхванати близо 800 потребители.
„Специалистите на ЦСРИ са проведели близо 50 000 индивидуални и групови занимания с деца, близо 5000 консултации с родители на различни теми – особености на детското развитие, възпитателни подходи, мотивация, изграждане на родителски капацитет и много, много други, заяви по време на срещата управителят на ЦСРИ Снежана Стоянова. И това са данни за планирани и проведени по график дейности, а неформалните консултации, обикновените човешки разговори, в които решаваме проблемите на нашите потребители, са ежедневие за нас и няма как да бъдат преброени и отчетени.“
По думите й екипът на детския център е изготвил около 800 оценки на потребностите на децата, над 1600 индивидуални планове за грижа, над 3200 диагностики на образователното и психо-емоционалното състояние на децата. Ежедневно и в двата офиса на ЦСРИ се провеждат индивидуални сесии и групови занимания с потребителите. Всяка година ЦСРИ провежда кампании за записване на 5 и 6 годишни деца в предучилищни групи. Организират се срещи на родителите и децата с преподаватели в различни профилирани училища, за да се насочат потребителите според техните интереси и способности.
![]() |
1 | 2.07603 |
![]() |
1 | 2.29262 |
![]() |
10 | 3.92926 |
![]() |
100 | 4.48288 |
![]() |
1 | 1.72214 |
Последни новини
- 08:54 Силно земетресение разтърси Източна Турция
- 08:46 19 ранени при катастрофи за изминалото денонощие
- 08:39 Лудогорец спечели 14-а поредна титла в efbet Лига
- 08:31 Младеж почина пред дискотека в Хаджидимово
- 20:31 Хороскоп за понеделник, 28 април 2025 г.
- 19:31 Рома задълбочи кризата в Интер и побутна титлата към Неапол
- 19:19 Караджов: Хубаво е, че ще имаме нови влакове, но състоянието на жп релсите остава сериозен проблем
- 19:07 Правителството на Франция ще предложи закриване и обединяване на бюджетни организации