ПК „Транспорт"одобри предложението за задължителен преглед за сънна апнея на всички шофьори
Варна<+> 15.06.2016 09:30
ПК"Транспорт" към ОС-Варна проведе изнесено заседание в сградата на „Градски транспорт" ЕАД.
В началото на заседанието думата бе дадена на доц. Марио Милков от Медицински университет – Варна:
„Искам да представя на вниманието ви, нашето предложение. Водачите, които са назначени в "Градски транспорт" ЕАД, шофьори на междуградски превозвачи и таксита да минават периодично прегледи за наличие на сънна апнея. 60-70% от катастрофите са причинени от заспиване на водачите на МПС. Тази статистика може да бъде сериозно коригирана, ако започнат профилактични прегледи за сънна апнея и своевременна терапия. Създадена е специална скринингова карта, която ще дава информация за здравословното състояние на водачите. Идеята е тази инициатива да се превърне в национална програма.”
Съветниците единодушно приеха предложениетo.
Те решиха да инициират законодателна инициатива прегледите да обхванат и таксиметровите шофьори, които също са рисков контингент и могат да упражняват професията си с книжка категория В – за любители водачи.
Комисията премина към разглеждане на първа точка от дневния ред, която бе изслушване на информация от членовете на Съвета на директорите на „Градски транспорт" ЕАД.
Злати Златев, управител на "Градски транспорт":
„Ще започна с един от най-големите ни проблеми. Имаме сериозен недостиг на кондуктори. Като една от причините за това е въвеждането на автоматичната билетна система. Щатът е за 240 души, а в момента са заети 165 места. Кандидатите за длъжността се опасяват, че ще останат без работа и затова няма желание за заемане на свободните бройки. Но това не е така, хората няма да останат без работа.
За обезпечаването на всички линии сме наели около 10 допълнителни автобуса от „Транстриумф" - седем съчленени коли срещу 1000 лева за брой и шест солови автобуса за по 600 лева за брой."
Христо Атанасов:
"Можете ли да ни кажете какви са ви задълженията към доставчици, към НАП?"
Злати Златев:
"Нямаме задължения към НАП. С заема от 5млн.лв., който теглихме, успяхме да покрием задълженията. Към момента „Градски транспорт“ има около 1,1 млн. дълг.
За периода от 9-ти май, когато стана прехвърлянето на всички линии на обществения транспорт в ръцете на „Градски транспорт", до 9-ти юни са реализирани постъпления от билети и карти в размер на 1 млн. 890 хил. лева. За това време общият размер на приходите е 2 млн. 740 хил. лева. Разходите са 2 млн. 715 хил. лева. Те са увеличени спрямо предходни периоди заради увеличения щат на шофьорите.
Благодарение на допълнителните приходи вече не сме с месечна загуба от 200 хил. лева, а сме на минимален плюс.
Реални изводи за ползите от прехвърлянето на линиите ще могат да се направят след поне още един месец, защото през изминалия имаше много почивни дни, които се заплащат двойно на служителите."
Съветниците поискаха ръководството на "Градски транспорт"ЕАД да им предостави пълен отчет на приходите и разходите на дружеството, който да се разгледа на някое от следващите заседания на комисията.
Следващата точка бе писмо от Николай Мучев - изпълнителен директор на „Черно море хотел мениджмънт" АД относно проблеми свързани с инфраструктурата в района на Интерхотел „Черно море".
Николай Мучев не присъстваше на заседанието. Комисията взе решение да изпрати писмото до администрацията за компетентно становище.
Следващото предложение бе от Тотю Бонев - ръководител Мрежови експлоатационен район - „Варна", относно поставяне на пътен знак забраняващ спирането пред входа на ТДУ „Изток" и ПС „Север". Съветниците решиха да го препратят до комисията по безопасност на движението и „Инженерна инфраструктура” за становище.
Следващата точка от дневния ред бе разглеждане на писмо от Снежана Стойчева, относно въвеждане на безплатен градски транспорт. Г-жа Стойчева предлага по примера на град Талин, да се премине към безплатен градски транспорт.
Съветниците дадоха своето отрицателно становище, тъй като липсва финансова обосновка и сметнаха предложението за некоректно.
Последната точка бе предложение от Михаил Михайлов, относно нова инициатива свързана с „Алея на книгата".
Предложението е пътниците на градския транспорт във Варна, които четат книги в автобусите, да пътуват безплатно. Идеята е на Отворения обществен съвет-Варна.
Михаил Михайлов:
„Идеята за безплатен транспорт на четящите може да бъде реализирана, като съвместен проект между организаторите на Алея на книгата и община Варна, която ще бъде Европейска младежка столица през 2017 година. Целта е пътниците да бъдат стимулирани да са активни читатели и пътешественици.
В румънският град Клуж Напока, европейска младежка столица през 2015 година, също беше въведен безплатен транспорт за четящите. В Бургас пък през 2014 г. в рамките на фестивала „Четящият човек” за един ден (14 юни) четящите пътници в автобусите също не са плащали билетче. След това местните власти отчели, че 1922 души са се възползвали от идеята, а 50 от тях са получили награди, обясняват авторите на предложението. Идеята ни е инициативата във Варна да се провежда на всяко първо число на месеца. Ще се избере по една автобусна линия от всички квартали, за да могат максимален брой варненци да се включат в нея."
Съветниците дадоха своето положително становище, като взеха решение тази инициатива да се проведе в деня на откриване на „Алеята на книгата”. До тогава от Отворения обществен съвет-Варна трябва да предоставят финансов анализ на предложението.
Източник: vlastta.com
В началото на заседанието думата бе дадена на доц. Марио Милков от Медицински университет – Варна:
„Искам да представя на вниманието ви, нашето предложение. Водачите, които са назначени в "Градски транспорт" ЕАД, шофьори на междуградски превозвачи и таксита да минават периодично прегледи за наличие на сънна апнея. 60-70% от катастрофите са причинени от заспиване на водачите на МПС. Тази статистика може да бъде сериозно коригирана, ако започнат профилактични прегледи за сънна апнея и своевременна терапия. Създадена е специална скринингова карта, която ще дава информация за здравословното състояние на водачите. Идеята е тази инициатива да се превърне в национална програма.”
Съветниците единодушно приеха предложениетo.
Те решиха да инициират законодателна инициатива прегледите да обхванат и таксиметровите шофьори, които също са рисков контингент и могат да упражняват професията си с книжка категория В – за любители водачи.
Комисията премина към разглеждане на първа точка от дневния ред, която бе изслушване на информация от членовете на Съвета на директорите на „Градски транспорт" ЕАД.
Злати Златев, управител на "Градски транспорт":
„Ще започна с един от най-големите ни проблеми. Имаме сериозен недостиг на кондуктори. Като една от причините за това е въвеждането на автоматичната билетна система. Щатът е за 240 души, а в момента са заети 165 места. Кандидатите за длъжността се опасяват, че ще останат без работа и затова няма желание за заемане на свободните бройки. Но това не е така, хората няма да останат без работа.
За обезпечаването на всички линии сме наели около 10 допълнителни автобуса от „Транстриумф" - седем съчленени коли срещу 1000 лева за брой и шест солови автобуса за по 600 лева за брой."
Христо Атанасов:
"Можете ли да ни кажете какви са ви задълженията към доставчици, към НАП?"
Злати Златев:
"Нямаме задължения към НАП. С заема от 5млн.лв., който теглихме, успяхме да покрием задълженията. Към момента „Градски транспорт“ има около 1,1 млн. дълг.
За периода от 9-ти май, когато стана прехвърлянето на всички линии на обществения транспорт в ръцете на „Градски транспорт", до 9-ти юни са реализирани постъпления от билети и карти в размер на 1 млн. 890 хил. лева. За това време общият размер на приходите е 2 млн. 740 хил. лева. Разходите са 2 млн. 715 хил. лева. Те са увеличени спрямо предходни периоди заради увеличения щат на шофьорите.
Благодарение на допълнителните приходи вече не сме с месечна загуба от 200 хил. лева, а сме на минимален плюс.
Реални изводи за ползите от прехвърлянето на линиите ще могат да се направят след поне още един месец, защото през изминалия имаше много почивни дни, които се заплащат двойно на служителите."
Съветниците поискаха ръководството на "Градски транспорт"ЕАД да им предостави пълен отчет на приходите и разходите на дружеството, който да се разгледа на някое от следващите заседания на комисията.
Следващата точка бе писмо от Николай Мучев - изпълнителен директор на „Черно море хотел мениджмънт" АД относно проблеми свързани с инфраструктурата в района на Интерхотел „Черно море".
Николай Мучев не присъстваше на заседанието. Комисията взе решение да изпрати писмото до администрацията за компетентно становище.
Следващото предложение бе от Тотю Бонев - ръководител Мрежови експлоатационен район - „Варна", относно поставяне на пътен знак забраняващ спирането пред входа на ТДУ „Изток" и ПС „Север". Съветниците решиха да го препратят до комисията по безопасност на движението и „Инженерна инфраструктура” за становище.
Следващата точка от дневния ред бе разглеждане на писмо от Снежана Стойчева, относно въвеждане на безплатен градски транспорт. Г-жа Стойчева предлага по примера на град Талин, да се премине към безплатен градски транспорт.
Съветниците дадоха своето отрицателно становище, тъй като липсва финансова обосновка и сметнаха предложението за некоректно.
Последната точка бе предложение от Михаил Михайлов, относно нова инициатива свързана с „Алея на книгата".
Предложението е пътниците на градския транспорт във Варна, които четат книги в автобусите, да пътуват безплатно. Идеята е на Отворения обществен съвет-Варна.
Михаил Михайлов:
„Идеята за безплатен транспорт на четящите може да бъде реализирана, като съвместен проект между организаторите на Алея на книгата и община Варна, която ще бъде Европейска младежка столица през 2017 година. Целта е пътниците да бъдат стимулирани да са активни читатели и пътешественици.
В румънският град Клуж Напока, европейска младежка столица през 2015 година, също беше въведен безплатен транспорт за четящите. В Бургас пък през 2014 г. в рамките на фестивала „Четящият човек” за един ден (14 юни) четящите пътници в автобусите също не са плащали билетче. След това местните власти отчели, че 1922 души са се възползвали от идеята, а 50 от тях са получили награди, обясняват авторите на предложението. Идеята ни е инициативата във Варна да се провежда на всяко първо число на месеца. Ще се избере по една автобусна линия от всички квартали, за да могат максимален брой варненци да се включат в нея."
Съветниците дадоха своето положително становище, като взеха решение тази инициатива да се проведе в деня на откриване на „Алеята на книгата”. До тогава от Отворения обществен съвет-Варна трябва да предоставят финансов анализ на предложението.
Източник: vlastta.com
![]() |
1 | 2.08644 |
![]() |
1 | 2.25144 |
![]() |
10 | 3.85203 |
![]() |
100 | 4.07699 |
![]() |
1 | 1.67839 |
Последни новини
- 21:18 Хороскоп за петък, 5 септември 2025 г.
- 21:14 Джорджо Армани почина на 91 години
- 21:12 МВР: В ареста за побоя на шефа на полицията в Русе са задържани 4-ма - 3-ма на 19 и 1 на 15 г.
- 21:08 Мелони: Италия няма да изпрати войски в Украйна
- 21:07 Желязков към 30 европейски лидери в Париж: Единството на коалицията на желаещите е непоколебимо
- 19:36 Левите в ЕП искат втори вот на недоверие към председателя на ЕК Урсула фон дер Лайен
- 19:27 Крайнодесният британски политик Найджъл Фараж се срещна с Тръмп в Белия дом
- 19:20 Тръмп: До дни ще говоря с Путин и ще разбера точно какво се случва